pg_connect til postgresql
Fra : jens philipsen

Dato : 28-03-01 11:09

Et spørgsmål fra en lettere desperat PHP begynder:
Forhåbentlig er der nogern der hjælpe med mit elementære problem med
pg_pconnect.
Jeg har en linuxbox redhat 2.2.5
med
Apache
med
Postgresql 70.2
og
PHP-psql 4.0.1pl2

PHP ser ud til at fungere, da feks:
<?php phpinfo()?>
fungerer og returnerer information.
MEN min database kan jeg ikke få pg_pconnect til at tale med; der
returneres:

Fatal error: Call to undefined function: pg_pconnect()

Hvordan konfigureres PHP så den kan kommunikere med pg_pconnect?
Flere steder på nettet er der folk med det samme problem men ingen
steder er der en klar og tydelig løsning.

På forhånd tak
Jens

Fra : Johan

Dato : 28-03-01 13:43

> Hvordan konfigureres PHP så den kan kommunikere med pg_pconnect?
> Flere steder på nettet er der folk med det samme problem men ingen
> steder er der en klar og tydelig løsning.

Brug ./configure --help der er options!

Men til rent information er den --with-pgsql[=DIR]

Mvh

Johan

Fra : jens philipsen

Dato : 28-03-01 14:48

I hvilken RPM finder man pg_pconnect?
I min Red Hat distribution (7.0) kan jeg ikke finde den.
Og heller ikke på nettet.
og iøvrigt: tak for det hurtige svar
Hilsen Jens

Johan skriver:

Fra : Johan

Dato : 28-03-01 15:38

> I hvilken RPM finder man pg_pconnect?
> I min Red Hat distribution (7.0) kan jeg ikke finde den.
> Og heller ikke på nettet.
> og iøvrigt: tak for det hurtige svar

Der er ikke nogen RPM til pg_pconnect....

Du skriver blot
../configure --with-apache=/dir/til/apache --with-pgsql=/mappe/til/pgsql --en
able-track-vars

/Johan

Fra : Mickey

Dato : 28-03-01 17:39

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke nogen RPM til pg_pconnect....

jo der er - kan bare ikke huske hvor den ligger - kig længere oppe under
"postgres support i PHP" tråden

--
Mickey

Fra : Johan

Dato : 29-03-01 08:37

> jo der er - kan bare ikke huske hvor den ligger - kig længere oppe under
> "postgres support i PHP" tråden

Ja, men den skal jo ikke bruges HVIS man compiler PHP med postgresql
support!

/Johan

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 31-03-01 14:04

On Thu, 29 Mar 2001 09:36:30 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Ja, men den skal jo ikke bruges HVIS man compiler PHP med postgresql
>support!

Nej, men når nu manden snakker om rpm har han jo sikkert ikke tænkt
sig at compile - det er gerne det man prøver at slippe for så.

--
Jonas Häggqvist

Fra : jens philipsen

Dato : 29-03-01 13:06

Hej alle,
tusind tak for svarene, det viste sig at problemet i al sin pinlige
enkelhed var, at kaldet til pgsql ikke var i mit HTML dokument.
Nu har min IT-guru sat:
"dl('pgsql.so');"
ind øverst i PHP scriptet og det fungerer.
Tak for hjælpen.
Jens

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 31-03-01 14:11

On Wed, 28 Mar 2001 15:47:48 +0200, jens philipsen
<jphilipsen@hotmail.com> wrote:

>I hvilken RPM finder man pg_pconnect?
>I min Red Hat distribution (7.0) kan jeg ikke finde den.
>Og heller ikke på nettet.
>og iøvrigt: tak for det hurtige svar
>Hilsen Jens

ftp://updates.redhat.com/7.0/en/os/i386/php-pgsql-4.0.4pl1-3.i386.rpm

--
Jonas Häggqvist