Hvad må jeg offentliggøre?
Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 30-05-03 17:19

Jeg har hadlet med et firma, som tilsyneladende er flosset i kanten. Jeg har
handlet der to gange og 1. gang svarede varerne ikke til det købte, men var
værdiløst. Heldigvis opdagede jeg det inden betaling. Jeg fik en plausibel
forklaring af indehaveren, og derfor har jeg handlet der endnu en gang.
Denne gang har jeg købt et produkt, uden garanti og købt som beset, men med
den anmærkning at produktet er testet ved nedtagning.
Imidlertid er produktet i stykker, da jeg kommer hjem med det - det er 2
ting galt. Den ene skyldes at ejeren af firmaet ikke har transportsikret
produktet inden han flyttede det til hans butik, hvor det er afhentet. Jeg
tjekker ikke at dette er gjort inden jeg selv transporterer det hjem. Under
én eller begge transporter er der sket skade på produktet. Herudover er der
en anden defekt, som iflg. en fagmand tilsyneladende er en gammel skade - og
ihvertfald ikke skyldes transport (afbrænding af et print).
Sælger hævder at han har set produktet i funktion - men der er nogen ting i
hans forklaring som ikke hænger sammen. Bla. har han sagt at én af hans
ansatte har overværet "testen" af produktet, mens den ansatte kun mener at
have set chefen pille ved produktet. Dette kan jeg ikke bevise, da det er en
telefonisk samtale.
Alt i alt er jeg overbevist om at jeg er blevet taget i røven (for mange
penge), og jeg vil derfor gerne advare andre, således at de kan tage deres
forholdregler inden de handler med personen.

Jeg har derfor forfattet et indlæg til diverse markedsgrupper som er
relevante - men hvor tæt på må jeg gå? Jeg har købt produktet i ét af
mandens firmaer og afhentet i et andet. Må jeg nævne begge to. Må jeg skrive
om mine egne formodninger - så længe jeg gør opmærksom på at det er *egne,
subjektive* formodninger?
Jeg har sendt indlægget til sælgeren og opfordret til at han kommer med sit
svar i samme indlæg - men det ønsker han ikke, ligesom han prøver at forbyde
mig at offentliggøre vores mailkorrespondance (han mener jeg skriver
usandheder i de mails, hvilket jeg har bedt ham redegøre for) - men det kan
han jo slet ikke.

På forhånd tak for svarene - jeg skal nok poste hvad der videre sker.

Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 30-05-03 17:39

Jeg bør nok lige tilføje at jeg har købt der "som et firma"
Mvh Tommy