Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gode opladelig batt. til Canon A70.
Fra : Vega

Dato : 30-05-03 17:20

Hej gruppe.

Nogen der kender og har erfaring med nogle opladelige batt. til Canopn A70,
som holder længe?

Mvh. Lars.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-05-03 17:26

> Hej gruppe.
>
> Nogen der kender og har erfaring med nogle opladelige batt. til Canopn
A70,
> som holder længe?

Jeg købte Hähnel 2000 mAh Nimh batterier med til mit, og har endnu ikke
måttet oplade dem selv om jeg har taget over 300 billeder og 20 min film.
De alkaline der fulgte med ved købet holdt kun til måske 2 min film og 100
billeder.

Niels

Fra : Vega

Dato : 30-05-03 17:31

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> De alkaline der fulgte med ved købet holdt kun til måske 2 min film og 100

Jeg har nogle Hähnel 1800 mAh Nimh batterier, så de skulle vel være gode så,
holder selvfølgelig lidt mindre.
Men de skulle vel kunne holde godt?

Mvh. Lars.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-05-03 21:03

> Jeg har nogle Hähnel 1800 mAh Nimh batterier, så de skulle vel være gode
så,
> holder selvfølgelig lidt mindre.
> Men de skulle vel kunne holde godt?

Det lyder helt fint, der er ikke meget forskel på 1800 og 2000 mAh
batterier.

Niels

Fra : Felix

Dato : 31-05-03 02:43

On Fri, 30 May 2003 22:02:37 +0200, Niels Bengaard wrote:

>Det lyder helt fint, der er ikke meget forskel på 1800 og 2000 mAh
>batterier.

Det har du til dels ret i.
Men batterierne kan ikke udnyttes 100%.

Jeg læste et sted, at de sidste 700 (?) mAh ikke kan udnyttes.
Så trækker man dem fra, er forskellen ikke 1800 og 2000 (skal vi
være flinke og sige 9% i forskel), men 1100 og 1300 mAh.
Et slag på tasken giver ca. 18% størrer udnyttelse.

Nu bryder jeg mig ikke om udokumenterede påstande, så jeg skal
nok vende tilbage når jeg har genfundet linket til den aktuelle
FAQ.

m. v. h.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 30-05-03 19:10

Hvor køber i disse batetrier ?

Mvh Peter

Fra : Vega

Dato : 30-05-03 19:36

"Peter Martinsen" <oz1pmx@thorsager.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor køber i disse batetrier ?

Jeg købte mine i Fona.

Mvh. Lars.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-05-03 21:04

> Hvor køber i disse batetrier ?
>
> Mvh Peter

Jeg har købt mine i den fotoforretning hvor jeg købte kameraet, desuden er
der butikker på nettet, hvis du foretrækker det. Et hedder vist meget
sigende www.batterier.dk .

Om det er det ene eller andet fabrikat er vel et fedt, kig i stedet på
kapaciteten og køb 1800 eller 2000 mAh Nimh batterier. Husk også en oplader.

Niels

Fra : Flemming

Dato : 30-05-03 19:16

Vega <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej gruppe.
>
> Nogen der kender og har erfaring med nogle opladelige batt. til
> Canopn A70, som holder længe?

Hvordan er du ellers tilfreds med dit A70 ?

Lysfølsomhed, shutter delay , movie funktion ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Vega

Dato : 30-05-03 19:35

> Hvordan er du ellers tilfreds med dit A70 ?
>
> Lysfølsomhed, shutter delay , movie funktion ?

Ja, det kan jeg desværre først svare på engang i næste uge, da jeg ikke får
det før.

Måske Niels kan fortælle os lidt?

Mvh. Lars.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-05-03 21:02

> Hvordan er du ellers tilfreds med dit A70 ?
>
> Lysfølsomhed, shutter delay , movie funktion ?

Jeg er udemærket tilfreds. Jeg har aldrig haft andre digitale kameraer, så
jeg har ikke så meget at sammenligne med.
Jeg har prøvet et par andre som jeg har lånt og kan sige at dette tager et
hurtigt billede og er hurtigt klar igen. Ikke noget med at det skal fokusere
et halvt sekund eller mere. Man kan indstille en masse manuelt, men det
forstår jeg ikke så meget a, så jeg bruger det bare i auto.

Moviefunktionen har jeg prøvet og den virker fint, i 640x480 dog begrænset
til maks 30 sekunder, i 320x240 er det flere minutter. Man kan ikke zoome
ind og ud mens man optager, den er låst på havd den stod på da man startede
optagelsen.

Jeg bruger primært mit til at tage billeder til nettet og der optager jeg i
maks 1600x1200, den helt høje opløsning har jeg ikke brug for.

Niels

Fra : Vega

Dato : 30-05-03 21:17

> Jeg bruger primært mit til at tage billeder til nettet og der optager jeg
> maks 1600x1200, den helt høje opløsning har jeg ikke brug for.

Bare et lille side spørgsmål Niels, hvorfor har du købt A70 så? Du kunne da
sagtens have "nøjes" med A60.

Mvh. Lars.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 31-05-03 08:09

> Bare et lille side spørgsmål Niels, hvorfor har du købt A70 så? Du kunne
da
> sagtens have "nøjes" med A60.

Det var også det jeg tænkte bagefter, men jeg ville gerne have video i
640x480 og det kan A60 ikke så vidt jeg husker.

Niels

Fra : Vega

Dato : 31-05-03 08:20

> jeg

> da
>
> Det var også det jeg tænkte bagefter, men jeg ville gerne have video i
> 640x480 og det kan A60 ikke så vidt jeg husker.

Ok. Men alligevel. Pengene kunne være brugt på et 256 mb CF kort. Bare
en lille tanke.

Mvh. Lars.