Problemer med lydkort
Fra : Lauridsen

Dato : 30-05-03 15:40

Hej
Har netop samlet en ny maskine med følgende indhold:
Intel MB Bonanza D875PBZLK
Intel P4 2,6 FSB 800
2x512mb ram
Terratec 5.1 Fun lydkort

Problemet er at når jeg sætter lydkortet i maskinen finder maskinen kortet
og det virker perfekt. Når jeg genstarter et par gange kan den pludselig
ikke se kortet. Hvis jeg skifter PCIslot finder maskinen igen kortet.. Hvad
kan problemet være?

Mvh.
Lars

Fra : arc@na

Dato : 01-06-03 11:55

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote in

> Hej
> Har netop samlet en ny maskine med følgende indhold:
> Intel MB Bonanza D875PBZLK

Er det et meget nyt bk? Jeg var lige inde på edbpriser, og der står det
ikke?

> [...]
> kortet og det virker perfekt. Når jeg genstarter et par gange kan den
> pludselig ikke se kortet. Hvis jeg skifter PCIslot finder maskinen

Hvilket OS? XP eller 2000?

Gentager det sig så, når du har skiftet PCI-slot?

Har du slået et eventuelt indbygget lydkort fra i BIOS?

arc@na

Fra : Lauridsen

Dato : 01-06-03 22:32

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> wrote in message
> "Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote in

> Er det et meget nyt bk? Jeg var lige inde på edbpriser, og der står det
> ikke?
Jo det er meget nyt..
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264777995

> Hvilket OS? XP eller 2000?
Kører XP

> Gentager det sig så, når du har skiftet PCI-slot?
Ja det gentager sig

> Har du slået et eventuelt indbygget lydkort fra i BIOS?
Der er ingen lydkort onboard.

> --
> Med venlig hilsen
> arc@na

Mvh.
Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-03 18:08

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Der er ingen lydkort onboard.

Selvom EDBpriser siger der er!

Fra : arc@na

Dato : 04-06-03 19:38

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote in news:DhuCa.900$XE7.366
@news.get2net.dk:

> Ja det gentager sig

Det lyder som en oplagt bytter. Du har fået et "mandags-eksemplar".

arc@na