line feed
Fra : Bo Jakobsen

Dato : 28-03-01 09:57

Hej

Fra en formular får jeg en stykke tekst (via et textarea) som jeg
ønsker at splitte i linier så jeg kan bruge regular expressions på
hver linie, jeg bruger
$lines=explode("\n",$html);

og det virker også fint, men det ser ud til at jeg får LF tegn i hver
linie (selvom jeg arbejde i netscape under linux) og dem vil jeg gerne
af med da de genere mit output.

Jeg kan ikke få en
ereg_replace
til at virke (jeg ved ikke hvordan man får den til at søge på ascii
koder).

Så hvis der er nogen som har en løsning, så bliver jeg glad

Bo

Bo Jakobsen, Linux administrator, Imfufa, RUC

e.mail            boj@ruc.dk
Hjemmeside (NYT Indhold) http://dirac.ruc.dk/~boj
ICQ          36930610

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 28-03-01 10:12

"Bo Jakobsen" <boj@dirac.ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og det virker også fint, men det ser ud til at jeg får LF tegn i hver
> linie (selvom jeg arbejde i netscape under linux) og dem vil jeg gerne

$lines = preg_split ("/\r?\n/", $html);

Om det så er det optimale rent hastighedsmæssigt på meget store tekster, det
skal jeg ikke kunne udtale mig om.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 28-03-01 10:15

Bo Jakobsen <boj@dirac.ruc.dk> wrote:

>det ser ud til at jeg får LF tegn i hver linie

$lines = split($html,"\n(\r)?");

noget i den retning ?

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Bo Jakobsen

Dato : 28-03-01 11:38

mail@phpguru.dk (Christian Jørgensen) writes:

> $lines = split($html,"\n(\r)?");
>
> noget i den retning ?

Jeg takker og bukker, jeg må vist se at finde en table over escape
koder.

lige for fuldstændinghedens skyld så fik jeg følgende til at virke.

$lines=split("(\r)?\n",$html);

Venligst