Bravo TDC
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-05-03 08:38

Jeg er en gammel Tiscali-kunde, ja lige fra den gang de hed Image
Scandinavia med Frank Rasmussen som direktør. Og jeg var virkelig glad
for at være kunde der.

Så blev de solgt til Worldonline (hvor ku' du nænne det, Frank?) Og
servicen faldt, men pyt, som ikke særlig forfløjen tænkte man, at det
retter sig vel op efterhånden.

Men nej, de blev igen solgt, denne gang til Tiscali. Og derefter røg
servicen helt i bund, var nærmest ikke eksisterende. Bortset fra nogle
enkelte trofaste medarbejdere, der fulgte med hele vejen. Men
Tiscali's support var håbløs at komme i kontakt med. Og der blev sendt
(for store) regninger, man aldrig fik noget fornuftigt svar på.

Som sagt er jeg ikke særlig forfløjen. Så jeg fandt mig (til en vis
grad) tålmodigt i det. Men en dag ønskede jeg at få adsl, efter at det
havde været muligt i halvandet år herude på landet hvor jeg bor
(Stevns). Men det kunne Tiscali ikke levere. De kan i dag, har jeg
hørt, men de kunne ikke for ca. en måned siden, hvor jeg ville
bestille. Så jeg tog omsider springet til TDC, som sagtens kunne
levere her i landsbyidyllen.

Og jeg er blevet mildest talt forbløffet over den service, jeg
modtager hos Tdc. Den er helt i top! Jeg var slet ikke klar over, at
et teleselskab kunne yde en så flot service, både teknikerne og
supporten på deres hotline. Oven i købet er den telefoniske support
gratis (et 80-nummer) og næsten ingen ventetid.

Den bestilte adsl-forbindelse blev leveret på klokkeslet til den
aftalte tid. Og det har bare fungeret til ug lige siden (jeg havde en
kom-godt-igang-tekniker, fordi jeg havde en isdn, der blev taget ned).

Rigtig rigtig flot TDC! Jeg håber ikke, det vil betyde alt for megen
forringelse i den fremragende support, når I nu skærer ned på
medarbejderstaben. For jeres support er lige præcis det, jeg vil
anbefale jer på til enhver, der skal have adsl.

Mange venlige hilsener
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-03 09:37

Kirsten Bjorneboe <kibj-delete@tdcadsl.dk> skrev :

>Så blev de solgt til Worldonline (hvor ku' du nænne det, Frank?)

Fordi han tjente en god slat penge?

>[ros om en udbyder fraklippet]

Jeg tror du har misforstået et eller andet, det er ikke tilladt
at være tilfreds med en tele-/internetudbyder.

Man skal brokke sig over dem og være utilfreds, så ændre venligst
din opfattelse - tak.

PS: Håber du forstår ånden ovennævnte er skrevet i.
--
Knud

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-05-03 13:04

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg tror du har misforstået et eller andet, det er ikke tilladt
> at være tilfreds med en tele-/internetudbyder.

Hehe... jeg blev også lige lidt overrasket... Ordet "bravo" til en
teleudbyder, plejer at betyde at man kommer med meget negative udtagelser

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-05-03 13:17

On Fri, 30 May 2003 10:37:25 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>PS: Håber du forstår ånden ovennævnte er skrevet i.

Jow da

Jeg synes såmænd bare, jeg ville komme med lidt modvægt til al
brokkeriet. Hvis de dersens udbydere virkelig er så ringe, så forstår
jeg faktisk ikke, hvordan internettet er blevet så populært. Eller
hvorfor folk ikke finder på noget andet at lave ...

Men min ros til TDC er helt ærlig ment.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Preben Andersen

Dato : 31-05-03 19:50

"Kirsten Bjorneboe" <kibj-delete@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> jeg faktisk ikke, hvordan internettet er blevet så populært. Eller
> hvorfor folk ikke finder på noget andet at lave ...

Du er virkelig en mester udi det sarkastiske. Hvis man ikke vidste bedre,
kunne man et øjeblik tro, du mente det. Great performance

mvh
Preben

Fra : Erikofan

Dato : 31-05-03 12:12

On Fri, 30 May 2003 09:37:34 +0200, Kirsten Bjorneboe
> [...]

>medarbejderstaben. For jeres support er lige præcis det, jeg vil
>anbefale jer på til enhver, der skal have adsl.

Jeg vil gerne tilslutte mig din holdning omkring serviceniveauet hos
TDC. Jeg har benyttet deres ADSL i over et år og har *ingen* problemer
haft med forbindelsen. Dog skifter jeg snart til Tele2, som tilbyder
en højere hastighed til de samme penge, som jeg idag betaler TDC. Men
det er en anden historie.

Et lille *host* skal dog lyde fra min side.

Mine personlige erfaringer med TDC's ADSL-supportere dog har været
lidt "uheldig".

Ved forelæggelse af et givet problem, fik jeg 3 forskellige
(kompetente) løsninger, som alle sluttede med en bemærkning fra den
pågældende supporter om at "... hvis det ikke virker NU må du
formatere din harddisk og lægge styresystemet ind igen!"

Ingen af løsningerne havde dog nogen brugbar effekt!

Jeg er på ingen måde sur på TDC Supporterne, men som net-supporter
overrasker det mig meget at man fyrer netop den bemærkning af til
kunderne! Groft sagt kan en supporter ikke forvente at kunden ved
noget om den maskine han/hun sidder ved! (Hvilket det er min
personlige erfaring at det fleste kunder heldigvis gør!)

Hilsen
Morten
(net-supporter, der i denne sammenhæng repræsenterer sig selv!)

PS! Efterfølgende blev mit problem dog løst UDEN formattering og UDEN
geninstallation!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-05-03 12:17

Erikofan skrev:

>Jeg vil gerne tilslutte mig din holdning omkring serviceniveauet hos
>TDC.

Det forstår jeg faktisk ikke (men jeg er stor tilhænger af ros
til dem der fortjener det).

>Jeg har benyttet deres ADSL i over et år og har *ingen* problemer
>haft med forbindelsen.

Så har du jo heller ikke oplevet hvordan deres service er.

>Mine personlige erfaringer med TDC's ADSL-supportere dog har været
>lidt "uheldig".

Jamen, hov! Det viser jo at deres service kører dårligt. At tænke
sig en ukyndig bruger der tre gange lægger hele sit styresystem
ned - og så ligger problemet et helt andet sted.

--
Bertel

Fra : Erikofan

Dato : 31-05-03 13:00

On Sat, 31 May 2003 13:16:51 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Så har du jo heller ikke oplevet hvordan deres service er.

Hvis du læser mit indlæg rigtigt, så står der ikke noget om
serviceniveauet på selv linien... Den har været helt ok!

>Jamen, hov! Det viser jo at deres service kører dårligt. At tænke
>sig en ukyndig bruger der tre gange lægger hele sit styresystem
>ned - og så ligger problemet et helt andet sted.

Mine personlige oplevelser med TDC's supportere får mig ikke til at
sige at de PR. DEFINITION har et dårligt service niveau.

I mit tilfælde JA! Men det er udfra mit eget (ahemn.. professionelle)
synspunkt virker det meget uprofessionelt at forslå en kunde (kyndig
eller ej) at lægge styresystemet ned SOM en FAIL SAFE STANDARDLØSNING!

TDC's supportere løser langt sikkert de fleste af de udfordringer
kunderne ringer ind om... Det gør vi andre ialtfald...

Hilsen
Morten
(Net-supporter, som i dette tilfælde kun repræsenterer sig selv!)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-03 17:42

In dk.edb.internet.udbydere, Erikofan <Erikofan@nospam.com> says...
> synspunkt virker det meget uprofessionelt at forslå en kunde (kyndig
> eller ej) at lægge styresystemet ned SOM en FAIL SAFE STANDARDLØSNING!

Den har de faktisk også brugt overfor mig en del gange. Problemet er at
de ofte fejlfinder i blinde. Og størsteparten af TDC's brugere er ikke
istand til at komme med de rigtige informationer.

Måske er der afsat for lidt normtid til supportopgaverne.

De plejer som oftest at tage mine forklaringer for gode varer, når jeg
fortæller dem at min Linux-baserede mail- og webserver også har
problemerne - og min router er en voldskrabet Linux-box

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kasper Bergh

Dato : 31-05-03 22:15

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> [...]
> de ofte fejlfinder i blinde. Og størsteparten af TDC's brugere er ikke
> istand til at komme med de rigtige informationer.

Der rammer du nok hovedet på sømmet. Plus at der er nogen fejl der ikke kan
rettes med en ukyndig bruger over en telefon. Hvis vi fx snakker om at pille
ved registreringsdatabasen el. et kompleksitetsniveau derover. I det
tilfælde er en geninstallation faktisk lettest og nemmest for visse brugere
såfremt de ikke kan få en kyndig medhjælp til enten at fejlfinde eller til
at "videregive" de nødvendige informationer til en supporter.

mvh
/Kasper Begrh

Fra : Erikofan

Dato : 31-05-03 23:15

On Sat, 31 May 2003 23:14:58 +0200, "Kasper Bergh"
<kaz@want.no.spam-own.web.id> wrote:

> [...]
>såfremt de ikke kan få en kyndig medhjælp til enten at fejlfinde eller til
>at "videregive" de nødvendige informationer til en supporter.

Helt enig Kasper, men IMHO handler det BÅDE om normtid for en opgave
OG om den rette pædagogiske indstilling fra supporteren side. Det er
desværre ikke alle supportere (uanset udbyderens navn) der er udviser
den tålmodighed nogen kunder kræver...

Hilsen
Morten
(Net-supporter, der i denne sammenhæng kun repræsenterer sig selv)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-06-03 04:48

Kasper Bergh skrev:

> [...]
>såfremt de ikke kan få en kyndig medhjælp til enten at fejlfinde eller til
>at "videregive" de nødvendige informationer til en supporter.

Det er okay at bede ukyndige om at geninstallere frem for at
spilde oceaner af tid på håbløse forklaringer. Man skal blot være
sikker på at deres system har et problem. Det er der den halter.

--
Bertel

Fra : Kasper Bergh

Dato : 31-05-03 22:20

"Erikofan" <Erikofan@nospam.com> wrote in message
> [...]
> noget om den maskine han/hun sidder ved! (Hvilket det er min
> personlige erfaring at det fleste kunder heldigvis gør!)

Det er faktisk lige netop en god grund til at foreslå geninst. af Windows.
Hvis brugeren (som immervæk er den der sidder med fingrene i computeren)
ikke er spor kyndig overhovedet er det altså ikke altid en uhyggeligt god
ide at sende dem ind i fx reg.databasen i Windows e.l. FOrudsat selvfølgelig
at vedkommende overhovedet kan kommunikere hvad problemet er. I de tilfælde
er der større chance for success (og mindre risiko for at smadre comp helt
med muligt datatab og sure/klagende kunder) ved at sætte den "genetablerings
CD" de fleste kunder i den situation har (de ejer ofte en Compaq e.l.).

Nu er du selvfølgelig ikke en af de kunder, men pointen er alligevel ret
vigtig =)

mvh
/Kasper Bergh

Fra : Erikofan

Dato : 31-05-03 23:09

On Sat, 31 May 2003 23:19:31 +0200, "Kasper Bergh"
> [...]

>ikke er spor kyndig overhovedet er det altså ikke altid en uhyggeligt god
>ide at sende dem ind i fx reg.databasen i Windows e.l.

Hos os (udbyderens navn er her uden betydning) rør vi konsekvent IKKE
ved reg.databasen uanset kundens edb-niveau. Det overlades til
personer der kan få hands-on kontakt med computeren (evt. en
edb-forhandler)

> [...]
>ved at sætte den "genetablerings CD" de fleste kunder i den situation har

Vi har efterhånden fået "skolet" vores kunder så godt at op imod 80%
remser fejlkoder/meddelelser op når de ringer ind med deres problem.

Nogen gange er der brug for fx. en geninstallation af computerens
Netværk. Netop der har vi så problemet! For den totalt ukyndige bruger
er en Rescue cd guld værd (og jeg forstår dem godt), men IMHO er den
noget FANDEN har skabt for at slippe for at udlevere en original cd
med en OEM udgave af styresystemet.

Løber jeg ind i en "Rescue kunde" anbefaler jeg direkte at vedkommende
låner sig til en tilsvarende original Windows cd hos venner og
bekendte således vi kan guide via de originale Microsoft kataloger.

Hmm... Er det overhovedet lovligt for fx. Compaq at sælge en pc med et
installeret Microsoft styresystem og så undlade at udlevere en
original OEM version på cd??? Jeg har min tvivl... indtil det
modsatte bliver bevist!

Hilsen
Morten
(Net-supporter, som i denne sammenhæng kun repræsenterer sig selv!)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 01-06-03 00:09

On Sun, 01 Jun 2003 00:09:05 +0200, Erikofan <Erikofan@nospam.com>
wrote:

>så undlade at udlevere en
>original OEM version på cd?

Ja, idet der med stor sandsynlighed føler en mulighed med for at
kopier skidtet ud på disketter.

>??

Tilovers.

--
Morten!

Fra : kdcon

Dato : 31-05-03 19:39

"Kirsten Bjorneboe" <kibj-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Fiiii..zz...ssssssss.......................

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-05-03 20:31

kdcon skrev:

>Fiiii..zz...ssssssss.......................

Husk at sætte dig ud på wc næste gang du skal fise.

--
Bertel

Fra : kdcon

Dato : 31-05-03 20:52

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at sætte dig ud på wc næste gang du skal fise.
>
> --
> Bertel

Hvorfor ? der jo eksempler nok på opkast..........samt obstipatio...og
eller..infreioritas mentis

Fra : Thomas Corell

Dato : 31-05-03 20:58

Bertel Lund Hansen wrote:

> Husk at sætte dig ud på wc næste gang du skal fise.

Stop feeding the troll. Pliiz

--
Don't waste space

Fra : kdcon

Dato : 31-05-03 21:04

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Stop feeding the troll. Pliiz
>
> --
Nå...? en til der lider af...enteralgia. jamen hold dig ikke til bage....

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 17:57

Selv når en person bringer lidt positivitet ind i gruppen skal folk som
Bertel og andre, nok bringe al gallen (gyllen?) frem.

Kan I aldrig beholde dem i de i forvejen sure indlæg ??

/Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-03 18:07

Jan G. Nielsen skrev:

>Selv når en person bringer lidt positivitet ind i gruppen skal folk som
>Bertel og andre, nok bringe al gallen (gyllen?) frem.

Det er 41 dage siden jeg skrev det indlæg du svarede på. Hvis du
synes at det er for negativt, hvorfor i alverden trækker de det
så frem mere end en måned efter at alle andre har glemt det?

Det er sgu da ikke særlig positivt.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 22:55

> Det er sgu da ikke særlig positivt.

Nope. Men nu læser jeg ikke news så tit. Og min mening er nok så relevant,
om den kom 4 minutter efter eller 41 dage. Mener jeg. Andre er sikkert
uenige.

/Jan

Fra : rea721

Dato : 12-07-03 20:28

Jan G. Nielsen wrote:

> Nope. Men nu læser jeg ikke news så tit. Og min mening er nok så
> relevant, om den kom 4 minutter efter eller 41 dage.

Nej.

> Andre er sikkert uenige.

Ja.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-07-03 23:20

"rea721" <leon@721.dk> wrote:

>Nej.

Jo.

Jans indlaeg var en gang meningsloest pladder, da det blev
postet, og det ville det ogsaa have vaeret 41 dage tidligere.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : rea721

Dato : 13-07-03 18:47

Allan Olesen wrote:

> Jans indlaeg var en gang meningsloest pladder, da det blev
> postet, og det ville det ogsaa have vaeret 41 dage tidligere.

Okay, jeg bøjer mig