Fejlkode: duuut du-dut ?
Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 30-05-03 07:44

Jeg har problemer med at få gang i min computer hver gang den har været
slukket. Som regel kræver det fem "sluk og tænd igen" inden der kommer strøm
til harddisken.

Ofte lyder også følgende fejlkode: "duuut du-dut". Mit mobo er et ASUS
KT7-RAID.

Håber nogen kan hjælpe med betydningen af denne.

Mvh
Anders

Fra : thomas

Dato : 30-05-03 08:02

det lyder som grafikkork fejl, jeg har faft samme prob. men det var min
strønforsyning der var for lille.

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-05-03 08:07

On Fri, 30 May 2003 08:44:15 +0200, "Anders Faber Nielsen"
<nospam@nospam.org> wrote:

> [...]
>til harddisken.
>
>Ofte lyder også følgende fejlkode: "duuut du-dut". Mit mobo er et ASUS

Hmmmm... er det ikke Abit?
http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=2&fcid=17#76

Nåmen det er Grafikkortet der driller.

--
Jens

Always eat your sandwiches From the edge in.

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 30-05-03 09:03

Jens Petersen wrote:

> Hmmmm... er det ikke Abit?
> http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=2&fcid=17#76
>
> Nåmen det er Grafikkortet der driller.

Jo, selvfølgelig er det et Abit - skrev jeg ikke det?

Er I nu sikker på at det er grafikkortet? Jeg har nemlig haft gfx problemer
engang og husker at bip lydene var anderledes.

Mvh
Anders

Fra : Jimmy

Dato : 30-05-03 10:00

"Anders Faber Nielsen" <nospam@nospam.org> wrote in message

> Jo, selvfølgelig er det et Abit - skrev jeg ikke det?

Nej, du skrev ASUS.

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-03 10:02

> [...]
problemer
> engang og husker at bip lydene var anderledes.

Du kunne jo hive grafikkortet ud af maskinen. Den vil højst sandsynligt
komme med samme beep-codes tydende på et grafikkortproblem

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-05-03 10:18

On Fri, 30 May 2003 10:02:59 +0200, "Anders Faber Nielsen"
<nospam@nospam.org> wrote:

>Jo, selvfølgelig er det et Abit - skrev jeg ikke det?

Nårhj

>Er I nu sikker på at det er grafikkortet? Jeg har nemlig haft gfx problemer
>engang og husker at bip lydene var anderledes.

Det link jeg gav dig er direkte til en liste over Beep-koder.

Og hvis du ikke kender Paul's unofficial KT7 guide, så kan jeg
anbefale dig at se dig om på siderne:
http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=2&fcid=25

Jeg har aldrig tidligere haft et motherboard der havde så god
uofficiel support; og jeg har heller aldrig haft et hvor det var SÅ
nødvendigt.

Jeg fik aldrig Printeren til at køre ordentligt på USB.

Nu har jeg et Gigabyte GA-7VAXP Ultra, og det er der ingen problemer
med.

--
Jens

Beware of a half truth; you may be getting the wrong half.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-05-03 11:24

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> [...]
> nødvendigt.
>
> Jeg fik aldrig Printeren til at køre ordentligt på USB.

Hm hm..

Jeg har jo stadig dette board, og jeg har stadig problemer med USB.. JEg
fatter det ikke.. også selvom jeg har købt en USB 2.0 PCI kort.. SÅ kan min
mus fx finde på at stoppe.. og så må jeg genstarte maskinen.... Min scanner
kørte jeg også med USB, men har da heldigvis da skiftet det ud med et
SCSI-kort og tilsluttet det dertil.

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-05-03 14:16

On Fri, 30 May 2003 12:24:10 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>mus fx finde på at stoppe.. og så må jeg genstarte maskinen.... Min scanner
>kørte jeg også med USB, men har da heldigvis da skiftet det ud med et

Jeg satte et USB2.0 kort i, men jeg var meget omhyggelig med at finde
et med Nec chip (Sandberg), og det virkede.

Men der var så mange andre ting der drillede mig og jeg ville gerne
have lidt fart på maskinen, så det røg ud.

--
Jens

I'm not racist, I hate everyone equally!

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 30-05-03 20:36

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> JEg fatter det ikke.. også selvom jeg har købt en USB 2.0 PCI kort..
> SÅ kan min mus fx finde på at stoppe.. og så må jeg genstarte

Det med musen vil jeg gerne nikke genkendende til :-/

'Anders

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 30-05-03 20:35

Jens Petersen wrote:

> Det link jeg gav dig er direkte til en liste over Beep-koder.
>
> Og hvis du ikke kender Paul's unofficial KT7 guide, så kan jeg
> anbefale dig at se dig om på siderne:
> http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=2&fcid=25

Tak for links. Ja, jeg kan godt se at det må være enten gfx-kortet eller min
monitor..

"1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error".

Kunne måske tyde på at min AGP port er ved at stå af?

Mvh
Anders

Fra : Devast8or, work

Dato : 30-05-03 11:07

> [...]
problemer
> engang og husker at bip lydene var anderledes.

Er dit grafikkort måske et Asus kort så?

Der er nemlig noget der ikke altid kører som det skal med KT7(A) moboer og
Asus grafikkort. Jeg har selv et KT7A-RAID og et Asus GF2 GTS, og jeg får
den samme bip kode en gang imellem (i starten var det ved hver genstart).

Prøv at skubbe grafikkortet ordentligt ind i AGP slottet og se hvad der så
sker. Eller prøv at resette et par sekunder efter den er kommet med
bip-koden, så skulle det køre. Det gør det ihvertfald på min.

HTH

Devast8or

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 30-05-03 20:32

Devast8or, work wrote:

> Er dit grafikkort måske et Asus kort så?

Ja.

> [...]
> moboer og Asus grafikkort. Jeg har selv et KT7A-RAID og et Asus GF2
> GTS, og jeg får den samme bip kode en gang imellem (i starten var det

Har præcis det samme.

> [...]
> der så sker. Eller prøv at resette et par sekunder efter den er
> kommet med bip-koden, så skulle det køre. Det gør det ihvertfald på

Ja, samme her. Problemet er bare at, ja - problemet opstår som regel igen.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 20:37

> Ja.

> Har præcis det samme.

> Ja, samme her. Problemet er bare at, ja - problemet opstår som regel
> [...]

Du må jo prøve med et andet grafikkort...!