Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blåt bilede fra kamare købt i Netto
Fra : Mr. Nobody

Dato : 29-05-03 19:33

Hej jeg har købt det Kinox netto havde på bud i denne ugen,og jeg syntes
bare det tager nogle fine fotos bortset fra at når jeg foreksempel tage et
bilede uden for med et hus i baggrunden med gråt tag så bliver taget på
biledet lidt blålig hvad kan det være? Er der andre der har købt det kamare
så kunne vi måske bytte et par bileder til at sammeline med.På forhånd tak
Jesper
--

Hilsen Jesper (Mr.Nobody)

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-05-03 20:03

det kan vare nogle problemer med hvid balance, det kan også være blåstik ved
en overgang fra hvid til sort, det kan også være meget andet, kan du ikke
uploade billedet et eller andet sted så vi kan se det, det ville gøre det
lidt nemmere..

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Mr. Nobody

Dato : 29-05-03 22:44

> [...]
> lidt nemmere..
>
> --
> Hej igen jeg kan ikke sende nogle bileder op i dk binaer det virker ikke
..kan jeg sende dem direkte til dig

Fra : Mikael

Dato : 30-05-03 05:38

Kan du ikke lave et album på www.megapixel.dk billederne, så vi alle kan se
dem?

Mikael (3000)

"Mr. Nobody" <mr-nobody@cool.dk> skrev i en meddelelse

> "> det kan vare nogle problemer med hvid balance, det kan også være
blåstik
> ved

> .kan jeg sende dem direkte til dig

---

Fra : ab

Dato : 30-05-03 08:12

"Mr. Nobody" <mr-nobody@cool.dk> skrev i en meddelelse

> ........... fine fotos bortset fra at når jeg for eksempel tager et
> billede udenfor med et hus i baggrunden med gråt tag så bliver taget på
> billedet lidt blålig hvad kan det være?

Det kunne jo også være fordi himlen giver et naturligt genskin (blåstik) i
taget. Himlen har det med at være blå - "misfarvningen" bemærker dit øje
ikke, når du står og kikker, men kameraet kompenserer ikke for diverse
"fejlfarver".

ab

Fra : Mr. Nobody

Dato : 30-05-03 10:22

Hej så har jeg lagt nogle bileder op på http://www.megapixel.dk/ Under
tidel Blåt skær på bilede Kode til bilederne er Kat med stort K. Læg
mærke til at asfalden og fortog også er blålig.Hilsen Jesper

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-05-03 14:35

umiddelbart er der for meget blåt generelt, det kan du sikkert rette lidt
til i Photoshop...

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-05-03 14:45

lige en ting til, jeg synes faktisk at billedet af drengen er rigtig godt,
her er det en fordel med blåfarvningen...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-05-03 18:39

> [...]
> tidel Blåt skær på bilede Kode til bilederne er Kat med stort K. Læg
> mærke til at asfalden og fortog også er blålig.Hilsen Jesper

Det ser angiveligt ud som om hvidbalancen har stået på tungsten(glødelampe),
mens der er fotograferet udendørs. Det giver blåfarvning af billederne.

vh
Alex Linaa

Fra : John

Dato : 31-05-03 08:03

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tungsten(glødelampe),
> mens der er fotograferet udendørs. Det giver blåfarvning af billederne.

Jeps, det vil jeg også mene...
--
MVH
John K Hansen

Fra : Pølle

Dato : 31-05-03 06:47

Hej Jesper

Jeg har købt samme kamera og har også set dine billeder. Som du selv
beskriver, er de meget blå, men jeg har ikke spor af samme problemer.

mvh PØLLE

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 12:38

> Jeg har købt samme kamera og har også set dine billeder. Som du selv
> beskriver, er de meget blå, men jeg har ikke spor af samme problemer.

Nogen der kender en Netto på sjælland, gerne Kbh. som endnu har nogen
kamera'er tilbage ?

Mvh. Allan

Fra : Mr. Nobody

Dato : 31-05-03 14:41

Hej Pølle jeg kan ikke desvære ikke hjælpe dig med dit
problem,men kan du hjælpe mig jeg har næmlig købt en af dem også, men jeg
syntes nogle gange bildederne blive lig blålig som jeg også har skrevet i et
andet indlæg her i gruppen har du ikke det problem også?.kunne jeg måske få
lov at se et bilede taget med dit kamare. På forhånd tak Hilsen Jesper

Fra : Mr. Nobody

Dato : 01-06-03 12:31

Hej igen alle sammen jeg vil takke jeg alle for svarene og jeg kan fortælle
at jeg går ned i Netto og prøver at få mine penge igen og vis det lykkes har
jeg set at Aldi stadig har det kamare på tilbud fra i onsdags, er der nogen
der har hørt noget godt eller skidt om det.Hilsen Jesper.

Fra : Mr. Nobody

Dato : 02-06-03 23:20

Jeg glæmte det ligger Under
tidel Blåt skær på bilede Kode til bilederne er Kat med stort K.

Fra : Mr. Nobody

Dato : 02-06-03 23:18

Hej igen nu har jeg været i netto og fået pengene igen for kamareret,og
fluks kørte jeg over i Aldi og købte det de havde på tilbud og det ser ud
til at være noget bedre,jeg har lagt et par bileder af huset op på
http://www.megapixel.dk/ så i kan sammenlinie.

Hilsen Jesper (Mr.Nobody)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-06-03 08:29

> [...]
> fluks kørte jeg over i Aldi og købte det de havde på tilbud og det ser ud
> til at være noget bedre,jeg har lagt et par bileder af huset op på

Hej Jesper

Fandt du ud af, om dit kamera stod til Tungsten, som der var en som
fortalte, netop ville give et blåt skær over billederne.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mr. Nobody

Dato : 03-06-03 09:19

"> >
> Hej Jesper
>
> Fandt du ud af, om dit kamera stod til Tungsten, som der var en som
> fortalte, netop ville give et blåt skær over billederne.
>
> M.V.H.....Benny..

Det stod ikke til Tungsten der var et eller andet galt med det.Hilsen Jesper

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-06-03 09:26

> "> >

> Det stod ikke til Tungsten der var et eller andet galt med det.Hilsen
Jesper

Hej igen Jesper

Helt fint, vi skulle jo lige som have tråden sluttet. Bare sådan for en god
ordens skyld.

Sådan for min egen nysgerrigheds skyld, hvordan var Netto på det område, var
de nemme og have med at gøre, eller skulle der sværdslag til ??.. Jeg har
aldrig prøvet at skulle levere noget tilbage til Netto...

M.V.H.....Benny..

Fra : Mr. Nobody

Dato : 03-06-03 09:35

">
> [...]
>
> M.V.H.....Benny..
>
> Hej igen det var også første gang jeg skulle leverer noget tilbage til
dem,men jeg må sige det var MEGET nemt ingen spørgsmål bare pengene tilbage
SÅDAN det er da til at forstå det er sådan noget der giver tilfredse
kunder.Hilsen Jesper

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-06-03 12:52

> [...]
tilbage
> SÅDAN det er da til at forstå det er sådan noget der giver tilfredse

Hej igen Jesper

Det kan der ikke herske tvivl om. Fint nok også lige at få det med. Takker
for oplysningen.

M.V.H....Benny..

Fra : Mr. Nobody

Dato : 05-06-03 16:44

> Hej igen igen igen ja i tror det er løjn men det kamare jeg har købt i
Aldi det kan ikke taget nogle ordenlige bileder indendørs og det fra Netto
kunne ikke tage ordenlige bileder udensdørs,nu har jeg beslutet at købe et
kendt mærke der er lidt dyre.Jeg skriver dette med risiko for at blive kaldt
tosse men jeg syntes lige i skulle have det med.Hilsen Jesper

Fra : Michael

Dato : 03-06-03 11:33

Hejsa.

"Mr. Nobody" skriver:

> [...]
> så kunne vi måske bytte et par bileder til at sammeline med.På forhånd tak

Tjaaa, man får hvad man betaler for.

Mvh.
Michael

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 03-06-03 12:37

jeg tror du har fuldstændig ret, med at får hvad man betaler for.. Jeg havde
før
et canon s10, det kostede i "gamle dage" ca 6000 kr.. Men selvfølgelig ikke
mere...
Men Canon er generelt nogle af de bedste.. og man skal ikke altid kikke
efter antal
megapixels.. En god ide er at kikke computer blade igennem der bedømmer
kameraer..
fordi billige mærker adskiller sig generelt i farve gengivelsen.. Som jeg
finder meget vigtigt!..
Jeg har selv opgraderet til canon s50..! hvilket kan varmt anbefales... kan
købes via tyskland
til under 4100 inkl alt!

mvh jan