Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Nogen som ved hvad dette betyder?
Fra : Henning Lund

Dato : 29-05-03 19:04

We accept payment in the form of a money order in US funds, hvordan skal
det tolkes, US funds kan jeg ikke lige forstå.
Det er en betalingsform jeg har set på en udenlandsk side hvor man kan
handle.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : thomas

Dato : 29-05-03 21:27

det betyder hvist at du skal betale i U.S $ og ikke i danske kr.

Fra : No1

Dato : 29-05-03 23:17

> [...]
> det tolkes, US funds kan jeg ikke lige forstå.
> Det er en betalingsform jeg har set på en udenlandsk side hvor man kan

funds = penge
US = USA

Dvs. amerikanske penge. Men du må finde ud af hvordan du skal betale, om de
vil have check, kredit kort, paypal eller hvad.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-05-03 12:30

No1 skrev:

> Dvs. amerikanske penge. Men du må finde ud af hvordan du skal betale,
> om de vil have check, kredit kort, paypal eller hvad.

We accept payment in the form of a money order in US funds sådan
skriver de helt nøjagtigt, og det er alternativt til kortbetaling, men
hvordan pokker man så skal gøre ved jeg ikke helt, stoppe pengene i en
kuvert er da lidt risikabelt efter min mening.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-03 13:04

Henning Lund wrote:

> We accept payment in the form of a money order in US funds sådan
> skriver de helt nøjagtigt, og det er alternativt til kortbetaling

Jeg tør ikke lægge hovedet på blokken, men mon ikke det er en
bankoverførsel?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Henning Lund

Dato : 30-05-03 16:57

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg tør ikke lægge hovedet på blokken, men mon ikke det er en
> bankoverførsel?

A wed det sq ik.

Fra : Lars Brink

Dato : 30-05-03 13:09

Hej!

> [...]
> hvordan pokker man så skal gøre ved jeg ikke helt, stoppe pengene i en
> kuvert er da lidt risikabelt efter min mening.

En Money Order er noget som ligner en check. Den kan man så sende til
forretningen. Helt hvordan de får pengene ved jeg ikke.

Jeg er ikke sikker på at ikke-Amerikanere har mulighed for at sende sådanne.

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once - that was when I thought that I was wrong.

Fra : Peter Kirk

Dato : 30-05-03 14:32

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> wrote in message
> [...]
> forretningen. Helt hvordan de får pengene ved jeg ikke.
>
> Jeg er ikke sikker på at ikke-Amerikanere har mulighed for at sende

Man kan (eller kunne ihvertfald) få en "money order" i bankerne i New
Zealand. Du spørger efter sådan en i din bank, du betaler (+ gebyr), og så
kan du sende den til firmaet i USA. Kan man ikke gøre noget lignende i
Danmark?

Peter

Fra : Henning Lund

Dato : 30-05-03 16:59

Lars Brink skrev:
> Hej!

> Jeg er ikke sikker på at ikke-Amerikanere har mulighed for at sende
> sådanne.

Hmm det er klippet fra en mail som de sendte mig, og de er klar over at
jeg bor i DK.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-05-03 18:26

Henning Lund wrote:>
> Hmm det er klippet fra en mail som de sendte mig, og de er klar over at
> jeg bor i DK.

De vil ikke acceptere vekslingsgebyrer, der kan være op til
svjh 1.000 kr i lokalbanker i USA,
så det er dollar du skal forsyne dem med.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-05-03 19:09

Erik G. Christensen skrev:

> De vil ikke acceptere vekslingsgebyrer, der kan være op til
> svjh 1.000 kr i lokalbanker i USA,
> så det er dollar du skal forsyne dem med.

Jow men dem må man for pokker vel ikke sende i en kuvert?

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 31-05-03 00:20

Henning Lund wrote:

> Jow men dem må man for pokker vel ikke sende i en kuvert?

Hvorfor ikke? Hvis bare man sender pengene som anbefalet brev eller
værdibrev skulle den være god nok.

/Kjeld

Fra : an

Dato : 30-05-03 21:48

> Jow men dem må man for pokker vel ikke sende i en kuvert?

Anbefalet brev er en mulighed, eller endnu bedre "Værdi brev" koster ikke så
forfærdelig meget.
mvh
an

Fra : Henning Lund

Dato : 31-05-03 21:38

an skrev:

> Anbefalet brev er en mulighed, eller endnu bedre "Værdi brev" koster
> ikke så forfærdelig meget.
> mvh
> an

Ok tak for svarene/hjælpen.