Hyundai Santa Fe
Fra : Steen Larsen

Dato : 29-05-03 18:07

Hej NG.

Er der nogle der har erfaringer med Hyundai Santa Fe som camping trekker,
både positivt og negativt, hvad med holdbarhed / service / kvalitet ?

Alle erfaringer modtages med tak!
--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-05-03 18:26

Steen Larsen wrote:

> Er der nogle der har erfaringer med Hyundai Santa Fe som camping
> trekker, både positivt og negativt, hvad med holdbarhed / service /
> kvalitet ?

Jeg har personligt ikke nogen erfaringer med den - men som mange véd, er det
er sådan Peer Neslein fra campingferie.dk har været på nogle lange ture med.

Du kan se mere på denne link og andre steder på hans web site.

http://www.campingferie.dk/h18_kontakt/s/default.asp

Hvis du bor i det Storkøbenhavnske kunne det måske være en idé at se nærmere
på denne side hvor der omtales et arrangement hos Danmarks største Hyundai
forhandler - Bilpavillonen i Brøndby.

http://www.campingferie.dk/h5_campingnyt/s/visnyhed.asp?nummer=1319

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : HC

Dato : 29-05-03 18:31

> Er der nogle der har erfaringer med Hyundai Santa Fe som camping trekker,
> både positivt og negativt, hvad med holdbarhed / service / kvalitet ?
>
> Alle erfaringer modtages med tak!
> --

Han campingmanden fra www.campingferie.dk bruger sådan en og har også
skrevet om de på web'en

Mvh Hans

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 29-05-03 19:20

> Han campingmanden fra www.campingferie.dk bruger sådan en og har også
> skrevet om de på web'en

Og det er Peer Neslein som stage også omtalte.

Vh
H.Hvidberg
----
www.toyota-forum.dk

Fra : Søren

Dato : 30-05-03 07:37

Hej.

Hvad vil du dog med sådan en riskoger?

Mvh. Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-05-03 07:59

Søren wrote:

> Hvad vil du dog med sådan en riskoger?

Hvilken riskoger...?

Det er en dejlig stor og stærk trækker, som jeg gerne så holdt i min
indkørsel...

relevant for at forstå dit svar i sammenhængen.
Se hvorfor og hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Thore Sorensen

Dato : 30-05-03 08:43

On Fri, 30 May 2003 08:37:11 +0200, "Søren" <soeren.pedersen@tdcadsl.dk>
wrote:

>"Steen Larsen" <steen-larsen@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Hej.
>
>Hvad vil du dog med sådan en riskoger?
>
>Mvh. Søren

Et rigtig dejligt, sagligt indlæg.....
Personligt er jeg også til europæiske biler...
Mit campingliv startede med en Sierra foran for 15 år siden...efter det
har det været 2 Croma'er (spaghettikoger :)
....i skrivende stund stadig Croma.

Men....hvis nu man vil have noget, der kan trække de store cv'er op over
alperne ad "alternative veje" året rundt, så er man pisket til at have
4-hjulstræk...og hvor er det lige man finder det, hvis ikke det er
riskogere?...De spiser ris både i Japan og Korea...

Jeg har da selv leget med tanken om en Kia Carnival med 2,9 l
TDi-motor...og 338nM...:)...eller en Hyundai TraJet...eller en Toyota
Sportsvan...eller en Hyundai Santa Fe ... eller en Nissan Patrol..( der
ligger udenfor budgettet)...de er alle "riskogere".

Det store plus ved disse koreanere/japanere er den godkendte
anhængervægt...:) Til sammenligning må en Fiat Ulysse/Citroen
Evasion/Peugeot 806 "kun" trække 1300 kg (ligesom min Croma).

Jeg har haft lejlighed til at snakke lidt med Peer om hans
Explorer-vogntog (en af de andre campingferie.dk - promotorer - Mads
Nielsen - er en af mine gode venner.) Deres tur til Norge i vinterferien
var der ingen problemer med at trække den tunge Kabe rundt med Santa
Fe'en foran...

Og - alt andet lige-...man får sq meget bil for pengene i en
koreaner/japaner....det er måske så-som-så med gensalgsprisen, men det
er ikke det store problem...man har jo også sparet en del ved købet - i
forhold til europæiske biler.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj
Croma 2.0ie 1993 - Pluto 1.2 1996 - Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Arne Keller

Dato : 30-05-03 12:48

On Fri, 30 May 2003 09:43:15 +0200, Thore Sorensen <dinotec@pc.dk>
wrote:

> [...]
snip

http://volvoxc90.volvocars.dk/frameset.asp
http://www.volvocars.dk/pp/vxc/default.asp

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-05-03 13:07

Arne Keller wrote:

> http://volvoxc90.volvocars.dk/frameset.asp
> http://www.volvocars.dk/pp/vxc/default.asp

Jo da....

Du har vist boet for længe i Sverige til at du husker den danske
afgiftspolitik på bilområdet... )

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : Thore Sorensen

Dato : 30-05-03 14:03

On Fri, 30 May 2003 11:47:35 GMT, arne@kellernet.org (Arne Keller)
wrote:

>http://volvoxc90.volvocars.dk/frameset.asp
>http://www.volvocars.dk/pp/vxc/default.asp

Ja, det er da også rigtigt.....men en bil, hvis startpris er 779.995,-
gode danske kroner, er vel strengt taget uopnåeligt for de fleste danske
campister... i hvert fald for mig...

Fra : Steen Larsen

Dato : 30-05-03 15:20

"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er da også rigtigt.....men en bil, hvis startpris er 779.995,-
> gode danske kroner, er vel strengt taget uopnåeligt for de fleste danske
> campister... i hvert fald for mig...

Ja tak nu har jeg købt en Hyundai Santa Fe Pris 203.300 + levering det
paser meget bedre til min tegnebog! :)

Glæder mig til at komme ned i de Østriske bjerge og prøve hvad den virkelig
kan! :)

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Arne Keller

Dato : 30-05-03 16:06

On Fri, 30 May 2003 15:02:30 +0200, Thore Sorensen <dinotec@pc.dk>
wrote:

>Ja, det er da også rigtigt.....men en bil, hvis startpris er 779.995,-
>gode danske kroner, er vel strengt taget uopnåeligt for de fleste danske
>campister... i hvert fald for mig...

Rolig nu !
Jeg reflekterede bare over at man kun kunne få 4 hjulstræk fra Østen.

BMV og Audi har også et par muligheder, det bliver sikkert ikke
billigere

Fra : Thore Sorensen

Dato : 31-05-03 09:16

On Fri, 30 May 2003 15:06:14 GMT, arne@kellernet.org (Arne Keller)
wrote:

>Rolig nu !
>Jeg reflekterede bare over at man kun kunne få 4 hjulstræk fra Østen.
>
>BMV og Audi har også et par muligheder, det bliver sikkert ikke
>billigere

Jo, det er jeg klar over...:)
Indlægget blev også lidt hurtigt skrevet...der skulle have stået:

snip - 4-hjulstræk...og hvor er det lige man finder det, <til en
pris, der er til at betale> hvis ikke det er iskogere?...De spiser
ris både i Japan og Korea... - snip

Endvidere er der jo også RangeRover V8...heller ikke specielt billig på
DK-plader..:) især ikke, hvis de skal være hvide...pladerne...

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-05-03 10:20

Thore Sorensen wrote:

> Endvidere er der jo også RangeRover V8...heller ikke specielt billig
> på DK-plader..:) især ikke, hvis de skal være hvide...pladerne...

Og hvis det skal være rigtig godt er der selvfølgelig Mercedes Geländewagen.

Og det ekstravagante må være en af de mange USA'ske 4x4'ere gerne med den
store V10 motor.

Og det ekstreme finder vi her: http://www.hummer.com/hummerjsp/h1/index.jsp

.... men så skal vi vist glemme *alt* om danske nummerplader... )

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : Alex Sørensen

Dato : 31-05-03 20:04

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og det ekstreme finder vi her:
http://www.hummer.com/hummerjsp/h1/index.jsp

> ... men så skal vi vist glemme *alt* om danske nummerplader... )

Hvad med denne her:
http://www.vw.dk/main.asp?frame=nye_biler_galleri&model=touareg&typen=&varia
nt=top , hvis det skal være europæisk, vildt, 4x4, og dyrt. Jeg tror nok den
kan trække selv den største CV

Alex Sørensen
alex@dragebix.dk
www.dragebix.dk - Danmarks største drageforretning!
Vi flyver som vinden blæser!
DELTAG I SOMMERENS STORE FOTOKONKURRENCE PÅ DRAGEBIX.DK

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 01-06-03 22:39

Carsten Stage skrev
> Og hvis det skal være rigtig godt er der selvfølgelig Mercedes
Geländewagen.

Så huks på, at det skal være en med en 3,0 l. D. motor, for den MERC 240 GD
(2,4 l. D), der anvendes i forsvaret er temmelig sløv med en 750 kg.
generator (trailer) på slæb, når den kører på landeveje. Derimod er den
"fremragende" til kørsel i terrænet, bare det ikke er dyb våd lerjord.

Men husk på, efter en terrænkørsel at tjekke bremser (især hvis der er
tromlebremser på baghjulene), kabelforbindelser (især håndbremsen) og
manchetter på akslerne. Her er det nemlig dyrt at overse fejlene, hvis man
ikke har en sponsor (f.eks. 3. echelon).

Og skal vi være ekstreme (helt useriøse), så kan jeg anbefale en Leopard
kampvogn. Den har faktisk trækkrog, bare ikke synsfri. Det er det mest
suveræne terrænkøretøj jeg nogen sinde har kørt i.

Med campinghilsen
Jens-Peder Rasmussen
post@it-entre.dk
I denne nyhedsgruppe udtaler jeg mig altid som privatperson.