bukkehimmelfart
Fra : jens

Dato : 29-05-03 14:38

min første buk i år. op kl 3,30 lave kaffe, læsse hund og grej. derefter i
skoven og for en gangs skyld satte jeg mig i en stige. efter at have drukket
det meste af min kaffe, set en masse træer og andet grønt kom bukken
snigende
meget stille og roligt. første gang jeg så den var den 5 m. fra stigen
bagved. den så mig samtidig med at jeg så den,
ved syv djævle tænkte jeg og så var den væk.troede jeg for efter 20 m.
vendte den om og gik stille tilbage igen,
dog nåede den ud på 50m. før jeg kunne få et perfekt skud til bladet. bukken
tegnede fint men løb aligevel ca 40m før den opdagede den var død. ramt i
hjertet da var kl 5,45 .
ok tænkte jeg og var himmelhenrykt en fin ulige seksender
lå nu for minne fødder men kl var jo ikke merre end 6,00
og morgenen var lige begyndt. jeg tog en enkelt morgenbajer ikke noget jeg
plejer at gørre men det skulle fejres behørigt.
derefter kørte vi hjem mig og hunden, den havde vist haft
snuden lidt langt fremme da jeg brækkede dyret, for det var hvad den
gjorde.. i bilen!
nå men vel hjemme besluttede jeg mig for en lille tur ned til mit egen
vandhul sådan barre for hyggens skyld, jeg har en vane med at gå med
kikkerten for øjnene, man ser en masse og det første jeg nu så var en flot
seksender rende
og esse nede på marken. mig ned i kornet og afsted på alle fire.75m. .da
jeg var fremme og kunne se bukken igen var den gået ind på naboens.damm
tænkte jeg. bukken havde mig lige i snuden det var tydeligt at se, men merre
eller mindre uberørt af det tog den retning mod mig og igen ind på min jord
den standsede op inde på 75 m. og jeg lod en kugle gå.
det var så min anden buk på bukkehimelfartsdag og kl var jo kun 8,00

hvilken herlig morgen.