Entourage X
Fra : Ole Visby

Dato : 29-05-03 13:07

Hvordan sætter man Entourage X op, så den ikke automatisk åbner nye mails i
et preview-vindue, når man markerer dem? Hvis man nu vil slette en spammail
uden at åbne den, f.eks...

Det er en vigtig funktion, men ikke sådan lige at finde!

(Hvis dette ikke er den rigtige gruppe, hvilken er så den rigtige?)
--
Ole Visby

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 29-05-03 14:04

Ole Visby <olevisby@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> uden at åbne den, f.eks...
>
> Det er en vigtig funktion, men ikke sådan lige at finde!

View menuen: Fjern hakke ved "Preview Pane". Eller dobbeltklik på de to
parallelle streger midt på den bjælke der adskiller maillisten og
previewvinduet.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Ole Visby

Dato : 29-05-03 20:56

in article 1fvq73t.1owk5wzkwfx7aN%ttvegaard@yahoo.dk, Thomas Tvegaard at
ttvegaard@yahoo.dk wrote on 29/05/03 15:03:

> View menuen: Fjern hakke ved "Preview Pane". Eller dobbeltklik på de to
> parallelle streger midt på den bjælke der adskiller maillisten og
> previewvinduet.

1000 tak! :)
--
Ole Visby

Fra : Ole Visby

Dato : 29-05-03 21:17

in article BAFC3274.11DF%olevisby@stofanet.dk, Ole Visby at
olevisby@stofanet.dk wrote on 29/05/03 21:56:

> in article 1fvq73t.1owk5wzkwfx7aN%ttvegaard@yahoo.dk, Thomas Tvegaard at

> 1000 tak! :)

Endnu et Entourage X - spørgsmål: hvordan sikrer man sig, at URLs og
mail-adresser i mails optræder som hyperlinks hos modtageren, ikke mindst
PC-modtagere?
Jeg har en lidt emsig ven (windoze-bruger, s'føli ;)), som klager over at
han ikke bare kan trykke på de URLs jeg sender ham. Jeg har prøvet at bruge
Message -> Insert -> Hyperlink, men det virker åbenbart heller ikke.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-05-03 21:31

> [...]

> han ikke bare kan trykke på de URLs jeg sender ham. Jeg har prøvet at bruge
> Message -> Insert -> Hyperlink, men det virker åbenbart heller ikke.

Husker man ikke bare at skrive http:// foran?
(Det er ikke et svar, da jeg ikke kender Entourage, blot en idé)
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Ole Visby

Dato : 29-05-03 23:45

in article 1fvqrse.12nxzb5qufivvN%mortenlind@mac.com, Morten Lind at
mortenlind@mac.com wrote on 29/05/03 22:30:

> Husker man ikke bare at skrive http:// foran?
> (Det er ikke et svar, da jeg ikke kender Entourage, blot en idé)
> M.

De links, jeg sætter ind (Message -> Insert -> Hyperlink) ser sådan ud:

<http://www.souledout.dk/>

- iøvrigt mit orkester - undskyld reklamen! :)
Men som sagt lader det til at det ikke virker for visse af win-brugerne.
Faktisk laver Entourage heller ikke ovenstående om til et hyperlink, når jeg
skriver mailen. Jeg har forsøgt at sende et link til mig selv, og når det
kommer tilbage, virker det fint. Hmmmm...?

--
Ole Visby

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-05-03 00:04

Ole Visby <olevisby@stofanet.dk> wrote:

> De links, jeg sætter ind (Message -> Insert -> Hyperlink) ser sådan ud:
>
><http://www.souledout.dk/>

Prøv at udelad < > i URL'en, det kan være det hjælper.

   If you're not part of the solution,
   you're part of the precipitate.   -- Steven Wright

Fra : Ole Visby

Dato : 30-05-03 08:11

in article l7giq-8q3.ln1@hexley.verture.net, Jonas Voss at voss@null.dk
wrote on 30/05/03 1:03:

> Prøv at udelad < > i URL'en, det kan være det hjælper.

Næh, desværre ikke... Jeg har forgæves søgt et sted i Ent., hvor det er
muligt at indstille formattering af hyperlinks. :-/

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 30-05-03 23:35

Ole Visby <olevisby@stofanet.dk> wrote:

> Næh, desværre ikke... Jeg har forgæves søgt et sted i Ent., hvor det er
> muligt at indstille formattering af hyperlinks. :-/

Hva' med den her?

http://www.macupdate.com/info.php/id/8537

Mojn, Thomas

--
I've learned some painful advice about investing.
In the future, when ending conversations with an investment

Fra : Ole Visby

Dato : 11-06-03 10:51

in article 1fvss9i.z3az9silhe90N%transporterroom1@boelskifte.dk, Thomas
Boelskifte at transporterroom1@boelskifte.dk wrote on 31/05/03 0:34:

> Hva' med den her?
>
> http://www.macupdate.com/info.php/id/8537
>
> Mojn, Thomas

Det er perfekt! 1000 tak! Det løser i hvert fald problemet, men efterlader
stadig undren over hvorfor møget ikke bare virker fra starten... Men det er
jo nok hverken første eller sidste gang!

I dokumentationen til scriptet advares man mod at skrive mails med store
typer, da scriptet eftersigende forstørrer skriften meget. Jeg kan se, at
skriften vokser fra "smaller" til "medium", men de store skrifter (medium og
opefter) forbliver da vist den samme størrelse - eller hvad? Nogen erfaring
på det område?

Fra : phineas 

Dato : 31-05-03 21:07

just a guess, but do you write your mails as rich text or plain text? if
it's plain text, that might be a reason why hyperlinks aren't converted
as such? i use entourage almost daily and never had this problem...

as for your initial question, if you want to delete/move/etc a mail
without it opening in the preview pane, but still wanna keep the preview
pane for other mails, you can right-click (control-click) on the mail in
the list, then choose delete from the contextual menue. this way it
doesn't open in the preview pane.

greetinx
--
Phineas