levetiden for ny PC?
Fra : Martin Berentzen

Dato : 29-05-03 12:03

HEJ!

Hvis jeg nu sigter efter state-of-the-art, dvs:

P-4 2.8 ghz 800 fsb (næsten state-of-the-art)
Asus P4C800 bundkort
Radeon 9800 pro 128 mb.
2x512 mb corsair DDR400

.... i hvor langt tid (måske år?) vil det pågældende system så håndtere de
kommende spil acceptabelt? Ovenstående må vel siges at være over-kill til de
nuværende spil?! Er det mere fornuftigt at bygge et system (fx XP2200,
Radeon 9500pro, 512 mb ram)som passer til dagens spil og så senere
opgradere? Med andre ord, er gevinsten ved at købe det nyeste og hurtigste
god nok til at retfærdiggøre den markante prisforskel?

Martin Berentzen... Fjern "NOSPAM" i emailadressen... mange tak...

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-05-03 12:34

On Thu, 29 May 2003 13:02:48 +0200, "Martin Berentzen"
<berentzenNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>opgradere? Med andre ord, er gevinsten ved at købe det nyeste og hurtigste
>god nok til at retfærdiggøre den markante prisforskel?

Lige inden jeg så dit spørgsmål sad jeg og bladrede i mappen med
fakturaer fra de seneste 20 års computerhobby.

Find noget andet at investere dine penge i.

Prøv eventuelt at se prisudviklingen på edbpriser.dk, det nyeste er
urimelig dyrt i de første par uger/måneder, men så snart der kommer en
afløser falder prisen brat.

--
Jens

A wise old man once told me never to listen to a wise old man.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 29-05-03 13:24

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message
> Prøv eventuelt at se prisudviklingen på edbpriser.dk, det nyeste er
> urimelig dyrt i de første par uger/måneder, men så snart der kommer en
> afløser falder prisen brat.

Jeps, bleeding edge er en dyr hobby. Hold dig til fornuftige komponenter og
skift så evt. ud lidt oftere. En XP2000+, 512 MB RAM og en Radeon 9600 PRO
(9500 PRO hvis du kan finde et) kan sagtens følge med det næste års tid.

/Nikolaj