Regntid i Kina
Fra : Jesper

Dato : 28-05-03 22:08

Hej

Jeg skal til Kina og sydøstasien midt i regntiden. Nogen der kan give
mig råd om hvad man tager med af tøj til det? Jeg forestiller mig det er
lidt for lummert til regntøj, men da jeg aldrig har været der har jeg
ingen anelse om, hvad man skal tage af forholdsregler.

Mvh. Jesper

Fra : max

Dato : 29-05-03 02:44

> [...]
> lidt for lummert til regntøj, men da jeg aldrig har været der har jeg
> ingen anelse om, hvad man skal tage af forholdsregler.

Du kan nok købe det hele der ude, men et letvægts regnsæt
er brugbart (bukser, top og hat), skind og læder er ikke praktisk,
det rådner..
Skjorter, tshirts og bukser i tynde materialer, tørrer hurgtigere,
jeans er ikke praktiske. Plastposer kan man altid bruge.
-max-

Fra : Martin Drehn

Dato : 29-05-03 11:19

Hej,

Kan desværre ikke udtale mig om regntiden i Kina. I andre dele af
Sydøstasien - Filippinerne, Malaysia, Indonesien - plejer det dog at betyde,
at der kommer en time til halvandens ret kraftig regn hver eftermiddag. Med
lidt planlægning er det ikke noget problem at lægge sin frokost i dette
tidsrum eller på anden måde sørge for at opholde sig indendørs...

Man kan selvfølgelig være uheldig at rende ind i en af de mange tropiske
storme, som jo desværre også rammer disse områder - men så er det nok
alligevel ikke sikkert, at et sæt regntøj vil hjælpe ret meget...

God tur!

- Martin