billig batterilader i Netto
Fra : Henrik Münster

Dato : 28-05-03 19:14

Det er måske ikke helt så computer- eller Mac-relateret, som den
USB-kortlæser fra Netto, der for nylig har været omtalt her i gruppen.
Men mange har vel elektronisk udstyr som digitale kameraer og den slags.
Jeg sad for nylig og læste om digitale kameraer. De bruger jo meget
strøm, og hos Imaging Resource anbefalede man en batterilader:

<http://www.imaging-resource.com/ACCS/C204/C204A.HTM>

Her er en anden omtale hos en forhandler:
<http://www.nimhbattery.com/mh-c204f-4aa220dc.htm>

Til aften var jeg nede hos Netto, og det er sandelig den samme lader, de
har til kr. 129,-. Det er dæleme billigt, så vidt jeg kan se. Jeg købte
straks en samt nogle sæt batterier til kr. 49,- for 2 stk. 2000 mAh AA.
Batterierne klarer sig også pænt hos Imaging Resource. Det er de øverste
i tabellen:

<http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM>

Nu mangler jeg bare et digitalt kamera. Om ikke andet, så har børnene
Gameboys, og de bruger jo også strøm.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 29-05-03 15:40

> [...]
>
> <http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM>
>
> Nu mangler jeg bare et digitalt kamera. Om ikke andet, så har børnene

Tilykke med dit gode køb
Og tak for supporten med "locked" i MacSOUP, det er dejligt når der er
en lille "prik" til een, i settings.
Har et spørgsmål: Hvor i computeren kan man finde ikoner/billeder til
ichat?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Per Madsen

Dato : 29-05-03 16:02

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Har et spørgsmål: Hvor i computeren kan man finde ikoner/billeder til
> ichat?

Hej Lone

Du tager bare et vilkårligt billede du måtte ønske i f.eks. .jpg-format,
og fører det over i det felt der er ud for dit navn (aller øverst) i
listen over venner. Herefter kan du tilpasse det ved at trække i rammen.

Håber det var det du spurgte om

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 29-05-03 16:30

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
> og fører det over i det felt der er ud for dit navn (aller øverst) i
> listen over venner. Herefter kan du tilpasse det ved at trække i rammen.

Det var ikke lige det jeg mente, det er hvor jeg kan finde ikoner eller
billeder, for jeg har ikke nogen! jeg er ikke kommet så langt i min Mac
udvikling, mangler bl.a. Firewire i min computer (ibook 2000
SE,Graphite), men har ellers et lækkert videokamera, men ikke okonomi
pt. til ny computer. Græd snot da jeg så jeg var kommet for sent til PB
12 i ComputerCity, til 13 kilo, så var der helt sikkert opstået et
impulskøb!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Per Madsen

Dato : 29-05-03 23:04

> [...]

> billeder, for jeg har ikke nogen! jeg er ikke kommet så langt i min Mac
> udvikling, mangler bl.a. Firewire i min computer (ibook 2000

oh sådan en har jeg også. Installer OS X på den!! Det kører ok.
256 mb ram koster ike så meget!!!!

Dejlig maskine !!!

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-05-03 19:03

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> oh sådan en har jeg også. Installer OS X på den!! Det kører ok.
> 256 mb ram koster ike så meget!!!!
>
> Dejlig maskine !!!

Hej Per. Du har helt ret, jeg elsker også min lille "babe" , men kunne
godt bruge firewire, Kører med Jaguaren, pragtfuldt

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-05-03 23:30

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Tilykke med dit gode køb

Tak. Der har ikke været mange kommentarer her, men det er selvfølgelig
ikke så Mac-relevant. Jeg blev bare så benovet over at falde over den og
at genkende den, da den i Danmark sælges under et andet navn end i USA.
Jeg havde lige nærlæst en masse sider med anmeldelser af digitale
kameraer og udstyr til dem, og der blev laderen anbefalet. Jeg tænkte,
at den kunne man alligevel ikke få i Danmark og regnede med at skulle
købe en dyrere en hos www.batterier.dk eller sådan noget.

> Og tak for supporten med "locked" i MacSOUP, det er dejligt når der er
> en lille "prik" til een, i settings.
> Har et spørgsmål: Hvor i computeren kan man finde ikoner/billeder til
> ichat?

Jeg har noget liggende i:
~/Bibliotek/Application Support/Addressbook/Images
Så vidt jeg kan se, er det bare andres billeder, som iChat har hentet på
nettet, der ligger der som egentlige billedfiler.
Hvis du i stedet tænker på standardbillederne, der følger med OS
X, så kan du finde dem i Systemindstillinger under Konti.
--
Henrik Münster
Esbjerg