Raclette-mad
Fra : Juggernaut

Dato : 28-05-03 19:03

Hejsa!
Her på søndag kommer familien på besøg og i den anledning skal vi prøve
vores Raclette for første gang. Men jeg aner ikke hvordan og hvorledes. Hvad
skal man bruge og er der noget man ikke skal gøre osv...På forhånd tak.

-Moerch

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-05-03 19:20

"Juggernaut" <juggernaut@FJERNstreetbike.dk> writes:

> [...]
> skal man bruge og er der noget man ikke skal gøre osv...På forhånd tak.

Du kan prøve at søge igennem gruppen med Google Groups. Det har været
oppe mange gange før.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : ram2

Dato : 28-05-03 21:21

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 28-05-03 19:20 dette indlæg :

> Du kan prøve at søge igennem gruppen med Google Groups. Det har været
> oppe mange gange før.

Nå, har det har været oppe mange gange før, OG???

Hvorfor holder du ikke bare din kæft, i stedet for at lege Netcop.
Skvadderhoved.

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-05-03 10:28

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> writes:

> Nå, har det har været oppe mange gange før, OG???

Og så er der ingen grund til at vi alle sammen skal skrive det vi
allerede har skrevet flere gange. Det står jo allerede på Google
Groups.

Det var et forsøg på at være hjælpsom, så vedkommende kunne få nogle
hurtige svar.

Fra : ram2

Dato : 29-05-03 12:31

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 29-05-03 10:28 dette indlæg :
> [...]
> Groups.
>
> Det var et forsøg på at være hjælpsom, så vedkommende kunne få nogle

Hvis alle har samme holdning som du, den åhhh så korrekte "hjælp til
selvhjælp", var der ikke på noget tidspunkt grund til at skrive andet
end: "Søg i Google groups".

Faktisk er der erfaringsmæssigt nogle der er bedre til at bruge
søgemaskiner end andre. Samtidig kan jeg tydeligt se, at vi en del der
synes det er sjovt at løse en opgave for andre, ved at søge for dem. Dem
der ikke gider svare på et spørgsmål der tidligere har været oppe, kan
jo bare holde snitterne fra tastaturet.

Jeg opfatter dit indlæg som en unødvendig sur bøvs. Det eneste du havde
behøvet at gøre, var ikke at skrive noget, hvis det er dig så meget imod
at søge et svar for andre.

Skulle dit svar til Juggernaut være et oprigtigt ønske om at hjælpe, så
har ovenstående forhåbentlig givet dig stof til eftertanke.

Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Leif Langeskov Pouls~

Dato : 29-05-03 12:46

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Dem
> der ikke gider svare på et spørgsmål der tidligere har været oppe, kan
> jo bare holde snitterne fra tastaturet.

Så får hun jo ikke reklameret for sine juletræer, pyntegran, sommerhus og
"andre ligegyldigheder"

mvh. leif

Fra : ram2

Dato : 29-05-03 12:52

"Leif Langeskov Poulsen" skrev d. 29-05-03 12:46 dette indlæg :

> Så får hun jo ikke reklameret for sine juletræer, pyntegran, sommerhus
og
> "andre ligegyldigheder"

Den havde jeg ikke overvejet. Godt set.

Mvh.
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 30-05-03 04:09

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse...

> Skulle dit svar til Juggernaut være et oprigtigt ønske om at hjælpe, så
> har ovenstående forhåbentlig givet dig stof til eftertanke.

hare Krishna!! - i Fred og kærlighed må din gud være med dig - Amen!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

The storm starts when the drops start dropping.
When the drops stop dropping the storm starts stopping.

Fra : MP Jakobsen

Dato : 28-05-03 19:34

"Juggernaut" <juggernaut@FJERNstreetbike.dk> wrote in message
> [...]
Hvad
> skal man bruge og er der noget man ikke skal gøre osv...På forhånd tak.

Raclette kan laves på fantastisk mange måder. For noget tid siden havde jeg
besøg af nogle kammerater, hvor vi skulle have raclette. Vi var vist 5 og vi
købte for 100 kr. ost (raclette-ost, emmentaler og gedeost ; min favorit),
for lidt over hundrede kroner forskellige pølser - fik slagteren til at
blande lidt forskelligt til os. For at vi skulle blive ordenligt mætte købte
vi for en 50'er oksekødsstrimler og bagte et par gode brød. Det var en
succes! For at peppe det lidt op: Pesto, oliven, tomater, løg og hvad man
ellers kan finde på.

God fornøjelse.

MP

PS: Gedeost og en god chorizo eller anden kraftig italiensk pølse var et
HIT!

Fra : Else Holm

Dato : 28-05-03 21:48

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> God fornøjelse.
>
> MP
>
> PS: Gedeost og en god chorizo eller anden kraftig italiensk pølse
Du kan også bruge æggemasse a la røræg og fylde det i de små
forme.

Held og lykke!

--
Else

Fra : Felix

Dato : 28-05-03 20:04

On Wed, 28 May 2003 20:02:32 +0200, Juggernaut wrote:

>Hvad skal man bruge og er der noget man ikke skal gøre osv...På forhånd tak.

Du skal ikke udsætte nogen for noget du ikke ved noget om.

Så prøv det først selv. Det kan være meget lærerigt og sjovt.
Jeg har ikke selv arrangeret sådanne happenings, men jeg har nydt
nogle få.

Værtindens hemmelighed var at forkoge de ting som kræver længst
stegetid. Specielt hvis der er børn med blandt publikummerne.
God fornøjelse, det kan blive rigtigt meget hyggeligt.

m. v. h.

Fra : ram2

Dato : 28-05-03 22:28

"Juggernaut" skrev d. 28-05-03 19:03 dette indlæg :
> [...]
hvorledes. Hvad
> skal man bruge og er der noget man ikke skal gøre osv...På forhånd

Nedenstående retter kan du få opskrift på, hvis du kigger på denne
adresse:
Og så skal du i øvrigt ikke lade dig anfægte af, at en enkelt mavesur
madamme er utilfreds med din forespørgsel.

Mvh
Ram

http://www.dk-kogebogen.dk/soeg-navn.php

Hakkebøf (Raclette)