Andet multimedie
Photoshop: Opacity ved en markering
Fra : Jesper Fontain

Dato : 28-05-03 18:37

Hvordan bruger jeg opacity på en markering i Photoshop?

Jeg har kopieret et billede ind i et andet, og har brugt "Blur" på kanten,
men jeg vil også gerne prøve at fade den lidt ud, men kun i kanten, som jeg
har markeret i en bredde på 2 pixels. Problemet er, at når jeg bruger
"Opacity" så fader den hele billedet (altså kun det, jeg har i laget), og
ikke kun markeringen.

Ifølge min lærebog, som er til Photoshop 6, så kan man ved at trykke
Alt-tasten ned, få alle paletterne til at forsvinde, kan man også dette i
Photoshop 7? Alt-tasten gør det i hvert fald ikke.

Venlig hilsen
Jesper Fontain

Fra : Thomas²°°³

Dato : 28-05-03 18:43

"Jesper Fontain" <fontain@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har markeret i en bredde på 2 pixels. Problemet er, at når jeg bruger
> "Opacity" så fader den hele billedet (altså kun det, jeg har i laget), og

Lav en markering (selection) i den form som dit øverste billede skal have,
inverter din markering og vælg en feather på X antal pixels (prøv dig frem)
og slet så din markering. Nu skulle du gerne have en "blur" kant og kunne se
dit underliggende lag igennem.

> Ifølge min lærebog, som er til Photoshop 6, så kan man ved at trykke
> Alt-tasten ned, få alle paletterne til at forsvinde, kan man også dette i
> Photoshop 7? Alt-tasten gør det i hvert fald ikke.

Der må være en trykfejl i din version af lærebogen, det er ikke alt-tasten
men tab tasten du skal bruge.

--
MVH

Thomas