Slukker af sig selv
Fra : Emil J

Dato : 28-05-03 17:46

Jeg har ved et uheld brændt min tbird 1333 af, og har nu købt en ny. Min
gamle var unlocked, så jeg havde selv sat multiplieren og vcore instillinger
så de passede i BIOS, dog uden at overclocke. Den nye tror jeg dog er låst,
og nu vil computeren ikke starte. Når jeg starter den kører den lige i 5
sekunder, giver et enkelt bip, og så slukker den af sig selv igen. Jeg har
prøvet at indstille den via. dip-switches på bundkortet. 133 mhz, 10x
multiplier, og 1.85 på vcore.

Jeg hár prøvet at skifte PSU, uden held.
Hvorfor slukker den af sig selv efter 5 sekunder?

Emil J

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-05-03 17:51

"Emil J" <milo@ingen.spam.tvhus.dk> wrote in message

> Jeg hár prøvet at skifte PSU, uden held.
> Hvorfor slukker den af sig selv efter 5 sekunder?

Er kølingen i orden?

mvh
Preben

Fra : Emil J

Dato : 28-05-03 18:06

Jeg har en Zalman CU6000, og af hvad jeg kan se på kølepastaen, så er der
fin kontakt mellem dem.

Fra : Coach [4130]

Dato : 28-05-03 19:47

Det kan være de indstillinger du har i din bios, som passede til din gamle
unlocked cpu.
De instillinger passer sansynligvis ikke på den nye cpu, og den vælger
sikkert at lukke ned.

Du skal nok "clear cmos" ved at kortslutte en jumper på bundkortet og
samtidig fjerne strømstikket nede på bundkortet.
Find den rigtige jumper og placering i manualen til bundkortet.

mvh
Bri@n

Fra : Emil J

Dato : 28-05-03 20:23

Jeg har fjernet strømstikket og taget batteriet ud i ca. 2 minutter, uden
nogen effekt.

Emil

Fra : Coach [4130]

Dato : 28-05-03 21:08

> Jeg har fjernet strømstikket og taget batteriet ud i ca. 2 minutter, uden
> nogen effekt.

Men det er ikke nok at fjerne strømmen, og det hjælper slet ikke at fjerne
batteriet.
Du SKAL jumpe dig frem til en "reset". og du skal fjerne strømmen fra
bundkortet. Og batteriet SKAL blive siddende på bundkortet, ellers virker
det ikke.

Grunden til at du skal fjerne strømmen fra bundkortet, er at en ATX
strømforsyning lagrer strøm og der må kun være strøm fra batteriet når du
"clear'er" cmos.

Du kan også prøve at holde "Insert" knappen inde mens du tænder for
computeren, og holde den inde til du står i bios.
Det virker på nogle, men desværre ikke alle.

Mvh
Bri@n

Fra : Emil J

Dato : 29-05-03 15:50

Jeg har "Cleared CMOS" nu, uden hjælp, og den slukker stadig af sig selv

Fra : Coach [4130]

Dato : 29-05-03 23:52

Du skulle vel ikke også have købt en ny køler samtidig med at du skiftede
din cpu?

Og du skulle vel ikke ha' et "Soyo" board.

Nogle boards, f.eks. Soyo, søger efter en køler over 2000 rpm i "fan1"
stikket.
Hvis den kører for langsomt slukker boardet efter et par sekunder.
Det samme gør sig gældende hvis den f.eks sidder i "fan2"

Hvis det er omdrejningerne der er problemet, kan det slås fra i bios.
Problemet er bare at nå så langt.
Der er det den der med "insert" tasten der du'r.

mvh
Bri@n

Fra : Emil J

Dato : 30-05-03 01:46

Jeg har rigtig nok købt en ny køler sammen med, og jeg har et Asus bundkort.

Insert tricket virkede !! wuhu, endelig virker min computer igen.
Jeg takker af hele mit hjerte.

Fra : Coach [4130]

Dato : 30-05-03 10:33

> Insert tricket virkede !! wuhu, endelig virker min computer igen.
> Jeg takker af hele mit hjerte.
>
> Emil

Var så lidt....så lærte du også det trick.

mvh
Bri@n