Tydning af tekst
Fra : Søren

Dato : 28-05-03 14:01

Jeg søger hjælp til tydningen af teksten i kirkebogen for Gudum sogn,
Fleskum herred, Aalborg amt. Det er et bryllup i 1835. Teksten findes på

http://home19.inet.tele.dk/sorenh/tydning.htm

På forhånd tak for enhver form for hjælp.

Venlig hilsen
Søren

Fra : aafe

Dato : 28-05-03 14:22

"Søren" skrev:

> Jeg søger hjælp til tydningen af teksten i kirkebogen for Gudum sogn,
> Fleskum herred, Aalborg amt. Det er et bryllup i 1835. Teksten findes på
>
> http://home19.inet.tele.dk/sorenh/tydning.htm

Du skal ikke opfatte dette som kritik, men du kan
med fordel gemme sådanne filer i jpg formatet,
og der yderligere bruge kraftig kompression,
som det er nu, er filen alt for stor.

Jeg får det til:
Tjeneste karl Christen Nielsen
Hviberg i Lillevorde

Fruentimmeret Inger Dorthea Jens Datter paa
Lovisondal (det skal formentlig være Lovisendal).

Huusfæsteren og Bødker

med venlig hilsen

Arne

Fra : Søren

Dato : 28-05-03 16:36

> Du skal ikke opfatte dette som kritik, men du kan
> med fordel gemme sådanne filer i jpg formatet,
> og der yderligere bruge kraftig kompression,
> som det er nu, er filen alt for stor.

Kritik kan også være positiv, for på den måde kan man blive opmærksom på
ting, der kunne gøres anderledes og bedre. Du har ret i, at jpg er at
foretrække frem for bmp og det er noget, jeg vil ændre fremover.

Tak for hjælpen til tydningen.

Søren

Fra : annelise christensen

Dato : 28-05-03 14:50

Hej Søren.

Tekst 1: Fruentimmeret. (og der står Hviberg) altså uden d.
tekst 2: Husfæsteren og Bødkeren - og igen Hviberg.

hilsen
annelise

Fra : Søren

Dato : 28-05-03 17:17

annelise christensen wrote:
> Tekst 1: Fruentimmeret. (og der står Hviberg) altså uden d.
> tekst 2: Husfæsteren og Bødkeren - og igen Hviberg.

Tak for din hjælp til tydningen.

Søren