Fejl.. men hvor ?
Fra : Martin

Dato : 27-03-01 21:51

<?
mysql_connect("localhost","root");
mysql_select_db("db_names");
$query = mysql_query("SELECT COUNT(fornavn) as NumFornavn FROM
navne");
while($r = mysql_fetch_array($query)) {
$nummer = $r["NumFornavn"];
echo "Der er ialt $nummer medarbejdere";
}
<?

Er der ikke lige en der ligger inde med løsningen på dette problem ??
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-03-01 22:03

On Tue, 27 Mar 2001 22:51:22 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Er der ikke lige en der ligger inde med løsningen på dette problem ??

Hvor er problemet? Du bliver nødt til at uddybe dine svar meget mere.

Hvad fejler? Hvilken fejlmeddelelse får du?

><?
>mysql_connect("localhost","root");
>mysql_select_db("db_names");
>$query = mysql_query("SELECT COUNT(fornavn) as NumFornavn FROM
>navne");

Herefter ville jeg tilføje:

if (!$query) die("MySQL-fejl: ".mysql_error());

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Martin

Dato : 27-03-01 22:00

On Tue, 27 Mar 2001 23:02:42 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Hvor er problemet? Du bliver nødt til at uddybe dine svar meget mere.

Jeg får denne fejl...
Parse error: parse error in c:\apache\htdocs\dagbladet -
localhost\index-names.php3

>Hvad fejler? Hvilken fejlmeddelelse får du?

>Herefter ville jeg tilføje:
>
>if (!$query) die("MySQL-fejl: ".mysql_error());

Hvad betyder det ??
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 27-03-01 22:15

On Tue, 27 Mar 2001 23:00:17 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Hvad betyder det ??

Hvis dit SQL-query fejler så udskriver det den fejl som MySQL sendte
tilbage.

mvh Andreas

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-03-01 21:57

Martin wrote:

> [...]
> while($r = mysql_fetch_array($query)) {
> $nummer = $r["NumFornavn"];
> echo "Der er ialt $nummer medarbejdere";

se på de sidste 3 linier..

ret dem til

}
echo "Der er i alt $nummer medarbejdere";
?>

bemærk hvilken vej > i den nederste linie vender!

MVH
kim

--
Higher education helps your earning capacity. Ask any college
professor.

Fra : Martin

Dato : 27-03-01 22:06

On Tue, 27 Mar 2001 22:56:31 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>se på de sidste 3 linier..
>
>ret dem til
>
>}
>echo "Der er i alt $nummer medarbejdere";
>?>

FÅRK mand
man kan ikke se alt, det burde jeg selv have set, nå men nu virker det
fino... !!
TAK

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Martin

Dato : 27-03-01 22:11

Jeg får ingen fejl nu, men nu får har jeg et problem

Jeg har lavet en telefonbog

som ser nogenlunde sådan her ud:

Fornavn Efternavn Afdeling osv.

Martin Århof IT
Kenneth Rasmussen Salg

men så er problemet at hvis jeg sætter KUN en ting i afdeling
altså sådan her

Fornavn Efternavn Afdeling osv.

Martin Århof IT
Kenneth Rasmussen Salg
IT

Så tæller den 3 medarbejdere... men det skal den jo ikke...
hvordan kan det laves ??

Her er koden for de 3 medarbejdere
<?

\/ ICQ: 58847459 \/