upload + insert
Fra : Lars Dahl Pedersen

Dato : 27-05-03 14:30

hvordan laver jeg et upload script som skal kunne følgende:

1. vælg fil som skal uploades
2. skriv navn i tekstbox (har intet med filen som uploades at gøre)
3. upload!

selve navnet på filen som bliver valgt skal indsættes i mysql + indholdet af
tekstboksen.

mvh Lars (Total newbie)

Fra : Kim Emax

Dato : 27-05-03 14:40

http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

> 2. skriv navn i tekstbox (har intet med filen som uploades at gøre)

<INPUT TYPE="text" NAME="navn" VALUE="din tekst">

> 3. upload!

se punkt et.

> selve navnet på filen som bliver valgt skal indsættes i mysql +
> indholdet af tekstboksen.

http://www.dk.php.net/manual/en/ref.mysql.php
http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-query.php

syntax: INSERT INTO tabel (felt1, felt2) VALUES ('$felt1', '$felt2') or
die(print mysql_error());

Så skulle du kunne komme lidt videre

--
Take Care