Skønhedsoparationer til hunde ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 10:51

Skønhedsoparationer til hunde ? er det noget folk går ind for herinde
?

>klip R.LLISØE skrev

samt refundering af 1000 kroner hvis Jenna's
> (meget lille og dyrlægekontrolerede) navlebrok (ikke tarm, men blot
> fedtknude)
> bliver opereret væk, selvom det kun er for synets skyld...

??? Er her ikke andre end mig herinde der syntes at det er dybt
forkert at operere en hund blot for synets skyld ? er man så ikke
langt ude hvis man gør den slags ? ja jeg siger min mening, og jeg
mener ikke at man burde have lov til at have hund hvis man kan finde
på den slags !

Fra : Mari

Dato : 27-05-03 11:11

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> Skønhedsoparationer til hunde ? er det noget folk går ind for herinde

En navlebrok er ikke medfødt - men påført ......
og det er IKKE en kosmetisk operation, at få
en sådan brok opereret på plads.

/Mari

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 11:27

> "Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

Jowww... Sån' lige få rettet næsen lidt, forstørrede babser og saltvand i
læberne... Sikke en smuk hund man ville kunne få ud af det!

....Men du tænker vel på Jenna's navlebrok... Som jeg har skrevet er jeg lidt
i 7 sind... -Hvis nu du kom med nogen fornuftige, veltalende argumenter for
ikke at gøre det kunne det være jeg gad lytte til dig, lille Punish!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 12:01

On Tue, 27 May 2003 12:27:19 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>i 7 sind... -Hvis nu du kom med nogen fornuftige, veltalende argumenter for
>ikke at gøre det kunne det være jeg gad lytte til dig, lille Punish!

,,,,det er noget der hedder etik ! og respekt til dyr ! og hvis man
ikke har det så er det måske nemmere at gøre grin med mig istedet for
at indse hvor langt ude man er!

Fra : Kr Kristensen

Dato : 27-05-03 18:28

> ,,,,det er noget der hedder etik ! og respekt til dyr ! og hvis man
> ikke har det så er det måske nemmere at gøre grin med mig istedet for
> at indse hvor langt ude man er!
Du prutnik du har ingen problemer med at gøre dig selv til grin det er måske
derfor at du er annonym!!!!
Hvad siger du så til at jeg har rettet tænderne på min hund???
mvh
MED NAVN Kristian

Fra : Therese

Dato : 27-05-03 18:35

"Kr Kristensen" <krkr@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
måske
> derfor at du er annonym!!!!
> Hvad siger du så til at jeg har rettet tænderne på min hund???

Husk nu lige at holde diskussionen saglig og vær_alle_for gode til at give
igen med øgenavne og nedsættende kommentarer.
På Usenet skal man altså være mindst to til at skændes og køre en tråd
videre totalt OT!

--
Mange hilsner
Therese

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 19:35

> [...]
> igen med øgenavne og nedsættende kommentarer.
> På Usenet skal man altså være mindst to til at skændes og køre en tråd

Nej, undskyld, Therese, Punish klarer fint at skændes ene mand, men sjovt
nok så er det os der giver igen af samme skuffe i brokker jer over og ikke
over Punish's meget uhøflige, svinske svar! Punish må gerne svine til og
tale uhøfligt, men vi må ikke? Forklar mig lige den...?

Rinnie

Fra : Smat

Dato : 27-05-03 19:47

> [...]
og
> tale uhøfligt, men vi må ikke? Forklar mig lige den...?

Sådan som jeg læser det var den ikke rettet mod dig alene, bare lige en
påmindelse til alle.
Jeg valgte at tage den til mig, selvom jeg på det tidspunkt ikke havde
blandet mig spor i denne debat, men jeg ved bare hvor hurtigt jeg selv kører
op.
Måske ser jeg for enkelt på verden, men nogle gange tror jeg bare vi skal
læse det der står - holde tingene et skridt fra livet, huske det er en
debat, ellers er det alt for nemt at blive såret/ramt og komme til at
sårer/ramme.
Jeg håber du forstår hvad jeg mener.

Margrethe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 20:25

> Sådan som jeg læser det var den ikke rettet mod dig alene, bare lige en
> påmindelse til alle.

Det er jo generelt at han altid angriber mig og Jeannette S. ...

> Måske ser jeg for enkelt på verden, men nogle gange tror jeg bare vi skal
> læse det der står

Det er jo netop det _Punish_ ikke gør og dermed angriber han så mig på noget
jeg aldrig har sagt!

> - holde tingene et skridt fra livet, huske det er en
> debat, ellers er det alt for nemt at blive såret/ramt og komme til at
> sårer/ramme.

Som jeg har skrevet tidligere, så bliver jeg hverken såret eller ramt af
Punish's angreb på mig (og andre...), han bidrager ikke med noget der giver
mig lyst at lære fra ham alligevel... IMO bidrager han mest af alt med de
ting der står i de fleste gamle, uopdaterede bøger (Undskyld min
ærlighed! ). Det der irriterer mig er at Punish kan slippe afsted med at
svine os til og når vi så er nogen der en sjælden gang gidder nedlade os til
at give bare en smule igen af samme skuffe (efter utallige forregående
angreb), så er det os der får at høre for det... Er Punish undskyldt fordi
han alligevel stort set altid er meget æhhh... Dårlig til at kommunikere?

> Jeg håber du forstår hvad jeg mener.

Ikke helt desværre, men jeg går ikke ud fra du mener noget negativt dog!

Rinnie

Fra : Smat

Dato : 27-05-03 20:33

> Ikke helt desværre, men jeg går ikke ud fra du mener noget negativt
dog!

Jeg tror heller ikke helt jeg fik udtryk mig klart nok. Jeg evner nok
desværre ikke at gøre det bedre end hvad jeg har gjort, men det glæder mig
at du ikke har taget det negativt, for det var det bestemt ikke ment.

- Margrethe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 21:19

On Tue, 27 May 2003 21:24:39 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

>Det er jo generelt at han altid angriber mig og Jeannette S. ...

,,jeg angriber ikke dig fordi du er dig ! jeg siger blot min mening om
at folk der laver skønhedsoparationer på hunde ikke burde have lov til
at eje hunde ! og så kan i være nok så uhøflige over for mig kalde mig
altmuligt, det ændrer ikke min holdning ! jeg tænker mere på hundenes
velfærd end om en enkelt skulle blive sur fordi jeg ikke taler
fedtesprog og ikke er politisk korekt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-05-03 11:19

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> tale uhøfligt, men vi må ikke? Forklar mig lige den...?

Hej Rinnie

Du kan gøre som jeg gør, jeg skimmer lige hans start, er det noget
fornuftigt, læser jeg videre, ser det ikke ud til at være det, går jeg
videre til næste indlæg.

M.V.H....Benny..

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 19:39

> Husk nu lige at holde diskussionen saglig og vær_alle_for gode til at give
> igen med øgenavne og nedsættende kommentarer.

....og forresten hvorfor så ikke brokke sig over at Punish har kaldt mig for
LLISØE - og ligefrem med stor skrift...? Han har også kaldt mig mange andre
grimme ting i tidens løb uden du har sagt noget til det... Ja, undskyld, men
jeg klan ikke helt følge dig...?

Punish vælger selv at gå under dæknavn, -så må han også regne med at ikke
alle kan ta' ham lige seriøst... Vi kan da i det mindste gi' igen under eget
navn... og jeg endda med let tilgængelig adresse... Er det derfor du
reagerer når vi giver igen af samme skuffe efter utallige tilsvininger fra
Punish?

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 21:20

On Tue, 27 May 2003 20:38:32 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

>...og forresten hvorfor så ikke brokke sig over at Punish har kaldt mig for
>LLISØE - og ligefrem med stor skrift...?

,,hahaho og du siger at jeg ikke kan hidse dig op ? du flipper jo helt
ud her en lille stavefejl er det virkelig nok til at hidse dig op
?

og at jeg er anonym har stadig intet at gøre med at visse personer
laver skønhedsoparationer på deres hunde ! og hvis du læser hvad du
selv skriver så syntes jeg nok at du har svinet mig rigeligt til , men
det er måske svært at se ? vil du gerne have at jeg går tilbage i
tråden og finder alle de tilsvininger du har lavet til mig ? hold dig
dog til emnet istedet for at være personlig.

Fra : Trine A.

Dato : 27-05-03 21:31

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com>
> og at jeg er anonym har stadig intet at gøre med at visse personer
> laver skønhedsoparationer på deres hunde !

Hej Punish

Hvad har det så noget at gøre med??

Mvh
Trine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 21:51

On Tue, 27 May 2003 22:30:39 +0200, "Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>
wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com>
>
>Hej Punish
>
>Hvad har det så noget at gøre med??
>
>Mvh
>Trine

,,,,,,ja hvis du absolut nægter at holde dig til emnet så kan jeg da
fortælle at mit "navn" egentlig burde give en mening og måske noget at
tænke over for hundefolket derfor valgte jeg det . Det burde ikke være
intersant hvem jeg er som person men hvilke holdninger og meninger jeg
har ! sådan tænker jeg nemlig, jeg er ret ligeglad hvad folk hedder
herinde men er mere interserede i hvad de skriver.

Fra : Damage the name not ~

Dato : 27-05-03 22:09

> [...]
> har ! sådan tænker jeg nemlig, jeg er ret ligeglad hvad folk hedder
> herinde men er mere interserede i hvad de skriver.

,,,,,,,,,du er fantastisk klog hvor får du al den viden fra det var også dig
der engang på dit meget fornemme engelsk skrev at ",,,,,,,,,,,Norway stinks
its almost like Germany , i have allways liked norway and have worked up
there on norsk hydro oilplatform i like the country but now im not sure
anymore , Norway can keep its oil money and beautifull nature because if i
cant chose my own dog up there then i would not move up there and work ,
but anyway its a beautiful country."
http://groups.google.com/groups?q=Punish+the+deed+not+the+breed&start=70&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=97ldiu03pnrgmbkgsbgkcf6ejcqio0o4db%404ax.com&rnum=74

,,,,,,,,,,det er godt at du har holdninger og meninger og selvom du er
ligeglad med os andre, så elsker vi altså dig for dine dejlige klare
meninger som udtrykt ovenfor det er selvfølgelig klart at du ikke har noget
navn for du er jo en troll

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 22:34

> [...]
>ligeglad med os andre, så elsker vi altså dig for dine dejlige klare
>meninger som udtrykt ovenfor det er selvfølgelig klart at du ikke har noget

,,,,haha jeg ved ikke hvor du vil hen med det du skriver , men det er
jo åbenbart nemmere at prøve at gøre mig til grin eller prøve at
genere mig end det er at holde sig til emnet !

en del som små børn der ikke længere kan forsvare sig i diskutionen så
begynder de at finde noget andet frem, ligemeget hvad, ligemeget om
det er opsoind eller løgn bare de kan genere lidt og komme væk fra
emnet de ikke magter . ynkeligt at folk med adgang til en computer kan
opføre sig så umodent og barnligt.

Fra : Trine A.

Dato : 28-05-03 07:17

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
> [...]
> har ! sådan tænker jeg nemlig, jeg er ret ligeglad hvad folk hedder
> herinde men er mere interserede i hvad de skriver.

Hov hov, tag det lige roligt Jeg spurgte jo bare af ren nysgerrighed!!

Med venlig hilsen
Trine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 08:15

On Wed, 28 May 2003 08:17:05 +0200, "Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>
wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

>Hov hov, tag det lige roligt Jeg spurgte jo bare af ren nysgerrighed!!
>
>Med venlig hilsen
>Trine

,,,,,,,,,,jeg er skam også helt rolig

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 21:19

On Tue, 27 May 2003 19:28:13 +0200, "Kr Kristensen"
<krkr@post1.tele.dk> wrotd:

> [...]
>derfor at du er annonym!!!!
>Hvad siger du så til at jeg har rettet tænderne på min hund???

,,,,,,,,,,,haha ja lige som et lille barn der bliver fornærmet over at
høre sandheden ! dumme prutnik hvis du har rettet tænderne på din
hund fordi du syntes at det så pænere ud og ikke fordi den havde det
dårligt med , ja så er du en nar !en nar der ikke burde have hund men
måske en lille dukke du kan klippe håret på og give sminke på ! Etik
hedder det ! respekt for dyrene.

Den der laver skønhedsoparationer på sin hund er ikke et hak bedre end
den der køber en stor hund og bruger den som potensforlænger !

Og hvis du skulle have svært ved at se sammenhængen kan jeg da lige
forklare dig det hurtigt. Nogle mennesker har åbenbart nogle mangler
i deres eget liv som de ikke er kloge nok til at indse, og derfor
lever de igennem deres hund istedet for at se ind i sig selv.

Hvis man ikke føler sig perfekt måske har mindreværd og ikke vil indse
det, kan det måske hjælpe at prøve at gøre sin hund perfekt istedet
for.

Og om jeg er anonym eller ej har intet at gøre med om du eller andre
laver unødvendige skønhedsoperationer på jeres hunde, fordi i selv har
personlige problemer. Jeg har ondt af jer der laver kosmetiske
oparationer på jeres hunde, og mest af alt har jeg ondt af jeres hunde
!!!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 12:01

On Tue, 27 May 2003 12:11:04 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrotd:

> [...]
>
>En navlebrok er ikke medfødt - men påført ......
>og det er IKKE en kosmetisk operation, at få

,,,,,hun skrev at det kun var for udseendets skyld !som hendes dyrlæge
havde sagt !

Fra : Mari

Dato : 27-05-03 12:18

> On Tue, 27 May 2003 12:11:04 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
> ,,,,,hun skrev at det kun var for udseendets skyld !som hendes dyrlæge
> havde sagt !

Forestil dig en gravid hundemor - med navlebrok...........ik'

/Mari

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 13:07

Ja, lille Punish og det var derfor jeg var i 7 sind og ville snakke med min
dyrlæge om det! Jeg ved ikke om du ikke kan læse eller om du ikke vil læse,
men du tolker godt nok tingene på din helt egen måde ligemeget hvor
sole-klart' man skriver tingene... Jeg skrev

andet sted vil jeg måske få det gjort da det er et lille indgreb, men noget
andet i mig siger også at det jo ikke er nødvendigt at få gjort noget ved
noget den alligevel ikke tar' skade af eller vil blive trukket ned på i
forbindelse med udstilling. Kommer den dog til at se voldsom ud på hende som
stor er det muligt hun får det fjernet... Men det tid den "sorg"<<

Det' oven i købet snippet ud lige efter det du selv har snippet ud før!

Punish, det rør' mig ikke du hakker på mig, men det bekymrer mig en smule at
du tilsyneladende ikke kan bidrage med noget konstruktivt uden at angribe...
Det er faktisk lidt syndt for dig på en måde, men der findes nogen glimrende
kommunikations-kurser du kan ta'!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 21:20

On Tue, 27 May 2003 14:06:44 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

> [...]

>Det er faktisk lidt syndt for dig på en måde, men der findes nogen glimrende

,,,,,,du var stolt af at du ville få 1000kr for at lave en kosmetisk
ingriben i din nye hund ! prøv at forholde dig til det inden du
snakker mere uden om ! og inden du snakker for meget om
kommunikations-kurser skulle du måske lige lære at tale pænt ik ! fej
for din egen dør, var der engang en der sagde.

Fra : Damage the name not ~

Dato : 27-05-03 22:20

> [...]
> kommunikations-kurser skulle du måske lige lære at tale pænt ik ! fej
> for din egen dør, var der engang en der sagde.

,,,,,,,,,,det er godt at du kræver at damen tæler pænt til dig for du er i
hvert tilfælde fantastisk ordentlig det er virkelig godt at vi har dig og
det er fantastisk godt for gruppen at du gider blive ved med at komme med
dine udviklende og oplysende indlæg der beriger diskussionen i gruppen og
gør det hele meget mere positivt at være her jeg synes også at de andre har
alt for travlt med at feje for andres dør og dem der siger at det er dig der
er fej fordi du ikke vil stå frem med dit navn synes jeg bare du skal
overhøre for de snakker mere uden om og har selv brug for et kommune-kursus
godt gået af dig

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 22:38

Punish, jeg er helt forbløffet over din evne til at tolke alt hvad jeg
skriver forkert! *GH*
Jeg skrev jeg var rigtig godt tilfreds med kontrakten... Gik igennem hvad
der stod i det og det var det! *LOL* Sorry, men du er godt nok langt ude!
Hahahaha... Du kan vist ikke engang selv se det! *GH* ...Det er snart det
værste... Men stadig enormt morsomt! Punish, tror seriøst du skal overveje
de kommunikations-kurser... og nu du er igang, så sådan nogen "læs og
forstå" kurser også... Det ville altså ikke skade... De fleste kan vel
efterhånden forhåbenlig se at du absolut vælger at fejl-tolke alle mine
indlæg for at få lov at angribe... Hæhæ... Get a life!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 22:52

On Tue, 27 May 2003 23:38:05 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>efterhånden forhåbenlig se at du absolut vælger at fejl-tolke alle mine
>indlæg for at få lov at angribe... Hæhæ... Get a life!

du skrev :
klip>

[...]

vil du vove at påstå at du ville have skrevet det hvis du aldrig havde
skænket det en tanke at lave en skønhedsoparation på hvalpen ?var du
ikke lidt stolt af de 1000kr du kan få hvis du vil lave en
skønhedsoparation ? det kan sku da ikke fejlfortolkes

men grin du bare alt det du vil af mig , jeg har stadig ondt af folk
der kan finde på at lave skønhedsoparationer på deres hunde, men mest
af alt har jeg ondt af hundene at de har fået en sådan ejer !

Desuden får jeg en ny hvalp uden beregning (og må beholde Jenna!
Jubiii...)
hvis hun viser sig at ha' HD...

Jeg er selv rigtig godt tilfreds med den ordning, men mangler der
noget,
eller kan jeg bare klappe i mine små hænder og så glæde mig til på
Lørdag
klokken 12 hvor hun bliver hentet?

--
Rinnie

Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)

Fra : Leyna

Dato : 28-05-03 10:09

On Tue, 27 May 2003 23:51:58 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

> [...]
>ikke lidt stolt af de 1000kr du kan få hvis du vil lave en
>skønhedsoparation ? det kan sku da ikke fejlfortolkes

Er det måske her sagens kerne ligger? At man får nogle penge
refunderet hvis man "retter en fejl" hos hunden? Og bemærk at jeg
sætter " "! Jeg har selv fået fjernet en vorte på min tidligere hund,
hvilket jeg også har nævnt i denne tråd, men det var der ingen der tog
ilde op. Ikke fordi jeg mener at det _skal_ tages ilde op, for det var
ikke noget der kostede hunden unødig smerte eller ubehag. Den slap
bare for en grim vorte der muligvis kunne have generet dens udsyn en
smule. (Det aner jeg intet om.)
Men der bliver fluks fokuseret på Rinnie og at der kan refunderes
1000kr. _hvis_ hun får rettet en "fejl" hos hunden. Nu ved jeg ikke så
meget om udstillingshunde, men jeg kunne forestille mig at sådan en
knude kunne trække ned i helhedsindtrykket, og hvis hunden bliver
brugt til f.eks. udstilling, så er den jo ringere stillet end de
øvrige hunde.
Hvorom alting er, så synes jeg faktisk også at det begynder at ligne
personforfølgelse fra din side. Jeg tog dit spørgsmål seriøst i første
omgang, men lige pt synes jeg det ser mest ud til at du gerne lige
ville op at markere overfor Rinnie... IGEN! Og det altsammen kun fordi
hun kan få nogle penge refunderet ifald hun retter en skønhedsfejl...
Du lægger op til en, i starten, seriøs debat, om det virkelig kan være
rigtigt at folk vil lade deres hunde få skønhedsoperationer, og som
jeg læser det spørger du hvor dybt man vil synke... Fair nok, men nu
ser det ud til at du har fokuseret på en (for Rinnie) fordelagtig
kontrakt, og på at hun kan få nogle penge refunderet. Så spørger jeg
dig i stedet... hvor dybt vil _du_ synke?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 12:16

>Er det måske her sagens kerne ligger? At man får nogle penge
>refunderet hvis man "retter en fejl" hos hunden?

,ja det mener jeg at er sagens kerne, at gå ned til dyrlægen lægge
hunden i narkose for at fjerne noget man syntes at er grimt men ikke
generer hunden , det syntes jeg at er dybt forkert og et tegn på
ejerens egen forfængelighed.

> [...]
>knude kunne trække ned i helhedsindtrykket, og hvis hunden bliver
>brugt til f.eks. udstilling, så er den jo ringere stillet end de

,,,,,,,,,,,men det må man da bare affinde sig med, der er vel en grund
til at ikke alle hunde kan vinde præmier, det er vel fordi at ikke
alle hunde er "perfekte" men hvis man går ind til en udstilling og ser
en flot hund så kan man åbenbart ikke regne med det da den jo kan have
fået opereret ting væk, og hvad så hvis den der "navleting" hvad det
end er , er argeligt som nogle skrev at det måske kunne være ? burde
man så ikke vide det inden man gik med til at avle på hunden ?

> [...]
>kontrakt, og på at hun kan få nogle penge refunderet. Så spørger jeg
>dig i stedet... hvor dybt vil _du_ synke?

,,,,,,,,,,,jeg ville aldrig synke så dybt som at få lavet
skønhedsoparationer på min hund !det er min mening og så kan i snakke
nok så meget om personlig forfølgelse osv jeg siger stadig min mening.

Fra : Mari

Dato : 28-05-03 13:40

> ,,,,,,,,,,,jeg ville aldrig synke så dybt som at få lavet
> skønhedsoparationer på min hund !det er min mening og så kan i snakke
> nok så meget om personlig forfølgelse osv jeg siger stadig min mening.

Smid ikke med sten - når du selv bor i et glashus.
Hvad var det nu du selv bød din hjerneskadede hund.........

/Mari

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 16:21

On Wed, 28 May 2003 14:39:51 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
>

>Smid ikke med sten - når du selv bor i et glashus.
>Hvad var det nu du selv bød din hjerneskadede hund.........

,,,,,,,,,,,hvad snakker du nu om ? jeg har da aldrig lavet
skønhedsoparationer ! så at min hund har været syg har intet med sagen
at gøre ! og det ved du også godt! men en ting er sikkert her og det
er at du og andre ikke kan finde ud af at holde sig til emnet derfor
sviner i mig til og nu prøver du enda også at genere mig med min gamle
hund der blev aflivet, er det ikke dig der synker dybt nu ? tror du
selv at du ville sige at min hund var hjerneskadet hvis du stod over
for mig? nu tror jeg at du bevæger dig ud hvor du ikke kan bunde !

Fra : Mari

Dato : 29-05-03 09:04

>tror du
> selv at du ville sige at min hund var hjerneskadet hvis du stod over
> for mig?

Ja, det ville jeg - og jeg ved også at du ikke vil erkende det faktum.
Og det ville jeg fordi jeg har en meget stor indsigt i, hvad jeg taler om
mht. epilepsi - og at epilepsi skyldes en hjerneskade som kan være
mere eller mindre invaliderende.

Men du ønskede ikke at lytte - og derfor kan de eksperimentelle
behandlinger du tilbød din hund - sidestilles med skønhedsoperationer.

/Mari

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-03 17:03

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
>

>Ja, det ville jeg -

,jammen så kunne det jo være spændende at mødes en dag os to .

>Men du ønskede ikke at lytte - og derfor kan de eksperimentelle
>behandlinger du tilbød din hund - sidestilles med skønhedsoperationer.

,du aner ikke hvad du snakker om!! jeg havde Danmarks bedste læge med
speciale i epilepsi ! der blev ikke foretaget nogen eksperimenter !

men jeg er klar over hvad du har gang i , med at prøve at genere mig
mest muligt nu ved at prøve de ømme punkter som slet ikke har noget
med sagen at gøre , jeg vil ikke diskutere mere med dig om min hund
der blev aflivet, og jeg syntes at du skal stoppe inden du bevæger dig
ud hvor du ikke kan bunde ! du synker alt alt for lavt lige nu ! det
er intet problem at ramme andre folk på de ømme punkter, og jeg kunne
også finde dine ømme punkter hvis jeg virkelig ville bruge tid på
det!!Jeg syntes at du skulle stoppe nu!!!, dette har intet med emnet
at gøre !

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-05-03 17:26

> ,jammen så kunne det jo være spændende at mødes en dag os to .

Hvorfor skulle det være anderledes hvis hun sagde det til dig face-to-face
end hvis hun siger det her??
Kan eller vil du ikke svare på det? Vil du lange hende en da siden du mener
hun ikke skulle turde sige det til dig hvis hun stod over for dig? Hvis
ikke, hvorfor skulle hun så ikke turde sige det?

> men jeg er klar over hvad du har gang i , med at prøve at genere mig
> mest muligt nu ved at prøve de ømme punkter som slet ikke har noget
> med sagen at gøre

Jammen så lad os da starte en ny tråd om det... Du begyndte da også at
plabre om det etiske i at bortoperere navlebrok i den tråd jeg startede om
hvorvidt jeg skulle være tilfreds med kontrakten til Jenna... Det havde da
heller ikke noget med kontrakten at gøre...!

> , jeg vil ikke diskutere mere med dig om min hund
> der blev aflivet, og jeg syntes at du skal stoppe inden du bevæger dig
> ud hvor du ikke kan bunde !

Hvorfor skulle hun ikke kunne bunde der?

> [...]
> også finde dine ømme punkter hvis jeg virkelig ville bruge tid på
> det!!Jeg syntes at du skulle stoppe nu!!!, dette har intet med emnet

Hvis du kan stå inde for hvad du forsøgte med din hund burde det ikke være
et ømt punkt...! Så burde du snarrere være stolt over at ha' gjort hvad du
kunne! Du er i øvrigt selv forrest når det gælder at skyde lavt, så endnu
engang bør du nok la' være at kaste med sten når du selv bor' i glas-hus!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-03 18:16

On Thu, 29 May 2003 18:25:44 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>engang bør du nok la' være at kaste med sten når du selv bor' i glas-hus!

,,,,ja spørgsmålet er hvem det er der bor i glashuset ! og jeg kunne
sagtens svare alle dine hjernedøde og provokerende spørgsmål , men
jeg gidder faktisk ikke bruge mere tid på det !

Fra : Mari

Dato : 30-05-03 00:35

> ,du aner ikke hvad du snakker om!! jeg havde Danmarks bedste læge med
> speciale i epilepsi ! der blev ikke foretaget nogen eksperimenter !

Og jeg har i al beskedenhed omkring 25 års erfaring med behandling af
epilepsi.

/Mari

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-05-03 12:58

On Fri, 30 May 2003 01:35:21 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
>
>Og jeg har i al beskedenhed omkring 25 års erfaring med behandling af
>epilepsi.

,,,ja sikkert, og jeg er astronautmen så bevis hvem du er og
hvilken viden du har så stå da frem med hvor du arbejder og hvilket
navn osv ? hvis du har sådan en høj uddannelse så er der vel ikke
noget at skjule vel ? du er jo ikke bange for at stå frem vel ?

lad mig gætte ! du kommer vel med en undskyldning om at når jeg er
anonym vil du også være?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-05-03 19:54

Hej Bjarke (eller var det Bjarne)

Jeg ved tilfældigvis at Mari virkelig har 25 års erfaring med epilepsi, da
vi har været aktive inden for samme race, så du behøver ikke være så
ironisk.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-05-03 21:14

>Jeg ved tilfældigvis at Mari virkelig har 25 års erfaring med epilepsi, da
>vi har været aktive inden for samme race, så du behøver ikke være så
>ironisk.

det kunne da være intersant at få at vide hvor hun har arbejdet så ?
og som hvad ?

,man skulle da ikke tro at hun havde nogen erfaring med det når hun
sammenligner epilepsibehandling med skønhedsoparationer, om hun så
havde 50års erfaring tror så er hun da stadig en nar når hun begynder
at genere mig med min hund der er død ! det har intet med emnet at
gøre ! udelukkende for at prøve at genere mig ! desuden har jeg 25års
erfaring med madlavning, men det gør altså ikke mig til en specialt
god kok ! nå nu gidder jeg ikke bruge mere tid på denne her latterlige
diskution, folk opfører sig jo som små børn fordi de ikke kan tåle at
høre sandheden om skønhedsoparationer på hunde, dem der kan finde på
den slags er stadig tabere ! og det kan der ikke laves om på ved at
prøve at genere mig.

nå nu gidder jeg ikke bruge mere tid på denne her latterlige/barnlige
diskution

Fra : R. Ilsøe

Dato : 30-05-03 21:22

> nå nu gidder jeg ikke bruge mere tid på denne her latterlige/barnlige
> diskution

....og gad nok vide hvem der har hevet den ned på det niveau!

Rinnie

Fra : Karina og Christian

Dato : 31-05-03 09:15

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> wrote in message
[klip]>
> ...og gad nok vide hvem der har hevet den ned på det niveau!

For mig at se er det ikke nogen, der har noget at lade hinanden høre for.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-05-03 22:13

> nå nu gidder jeg ikke bruge mere tid på denne her
latterlige/barnlige
> diskution

Tak, så kan det da kun gå fremad og niveauet blive betydeligt
højere!!

Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-05-03 23:13

On Fri, 30 May 2003 23:12:52 +0200, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>latterlige/barnlige
>

>Tak, så kan det da kun gå fremad og niveauet blive betydeligt

,,,,,,,,,syntes du så selv at du er med til at hæve nieavuet med dit
indlæg ? har det meget med hunde at gøre ? tror du at folk syntes at
dit indlæg eller den der startede trådens indlæg er intersante ? går
det fremad nu ? hvem faen tror du gidder at læse jeres barnlige forsøg
på personlig forfølgelse ? hæver i niveauet nu ?

Nogen kan tåle at blive sagt imod, andre kan ikke.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-05-03 00:40

> Nogen kan tåle at blive sagt imod, andre kan ikke.

Og hvilken kategori hører du så til???

Jeg har fulgt en hel del debatter, du har deltaget i, og i alle
uden undtagelse, er dine indlæg endt med at blive personlige og
uforskammede, når folk ikke har været enig med dig!
Og i en del tilfælde er de det allerede fra starten af!
Jeg siger ikke, at du ikke får igen, men det er dig selv, der
starter balladen!
Du opfører dig som et lille hysterisk barn, der vil have sin
vilje, koste hvad det koste vil.
Så hold inde med dine beskyldninger om de andres barnagtigheder,
i den retning er du mesteren - ingen kommer på højde med dig!

Og nej, dette har ikke ret meget med hunde at gøre, men det har
mange af dine indlæg så sandelig heller ikke - vel??

Eva

Fra : Karina og Christian

Dato : 31-05-03 09:22

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg har fulgt en hel del debatter, du har deltaget i, og i alle
> uden undtagelse, er dine indlæg endt med at blive personlige og
> uforskammede, når folk ikke har været enig med dig!

For ganske nylig var der en tråd, der omhandlede det norske tiltag om forbud
af visse hunderacer.

Punish og jeg var uenige, men jeg følte da på ingen måde, at jeg blev
tiltalt i uorskammede vendinger af den grund.

Jeg kan godt se, at der næsten er gået helt mode i, at vi alle som en bør
synes, at Punish slet ikke er til at debattere med; men det ville være rart,
om man kunne finde sin proportionssans frem. Værre er det så vist heller
ikke (med mindre man gerne /vil/ have det til at være lidt slemt?)

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 31-05-03 11:17

On Sat, 31 May 2003 01:39:59 +0200, "Eva Schmidt"
> [...]

>Så hold inde med dine beskyldninger om de andres barnagtigheder,
>i den retning er du mesteren - ingen kommer på højde med dig!

,,,Nej undskyld jeg kan godt se at dit indlæg er meget modent, voksent
og givene, intersant hundelæsning,på meget højt niveau, meget undskyld
det er jo slet ikke barnligt "ironi"

Fra : Mari

Dato : 01-06-03 21:27

> Jeg ved tilfældigvis at Mari virkelig har 25 års erfaring med epilepsi,

Tak, Nina / vom Sirius ?

Mari / fra Ekorte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-06-03 20:14

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> Tak, Nina / vom Sirius ?

Japp. 1. dværgschnauzer var Barba Nigras Djengis Khan sidste var Xeros v.
Sirius (Siffen)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-05-03 12:23

> tror du
> selv at du ville sige at min hund var hjerneskadet hvis du stod over
> for mig?

Hvorfor skulle hun ikke turde det? Er det da farligt at stå over for dig og
sige det? Epelepsi er en hjerneskade (defekt)... Om du vil det eller ej...

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-03 16:48

On Thu, 29 May 2003 13:23:04 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

>Hvorfor skulle hun ikke turde det? Er det da farligt at stå over for dig og
>sige det? Epelepsi er en hjerneskade (defekt)... Om du vil det eller ej...
>Rinnie

,,du forbedrer dig slet ikke ! , min aflivede hund har intet med
skønhedsoparationer at gøre og at det bliver nævnt er udelukkende for
at genere mig, og det kan slet ikke diskuteres! !du er ved at være
laaangt ude nu !

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-05-03 17:15

"Punish the deed, not the breed" skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg svarede...

Altså et svar der havde direkte relation til det du skrev!

Rinnie

Fra : Mari

Dato : 28-05-03 13:37

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> knude kunne trække ned i helhedsindtrykket, og hvis hunden bliver
> brugt til f.eks. udstilling, så er den jo ringere stillet end de

Det er IKKE en skønhedsoperation - for hvis den var det, så måtte den
ikke udføres på en hund der skal udstilles for en dommer.
Det er en funktionel operation - for at forhindre at tarmene smutter ud
af hullet i bughulen.

> Så spørger jeg dig i stedet... hvor dybt vil _du_ synke?

Det bedste middel mod troll's er at ignorere dem..........
de er komplet uimodtagelige for enhver form for fornuft.

/Mari

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 16:25

On Wed, 28 May 2003 14:36:54 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrotd:

>"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det er IKKE en skønhedsoperation

,,,det var hvad der blev skrevet i starten !!!!dyrlægen sagde at det
kun var for udsenets skyld !!! er det dig der er dum eller hvad ? kan
du ikke læse hvad der bliver skrevet ?

>Det bedste middel mod troll's er at ignorere dem..........
>de er komplet uimodtagelige for enhver form for fornuft.
>
>/Mari

,,,,,du skal vist ikke være fortaler for fornuft her , med den måde du
skriver til mig på ! desuden fatter du jo ikke hvad der bliver
skrevet.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 22:42

On Tue, 27 May 2003 23:20:19 +0200, "Damage the name not the blame"
<beauty@hotlips.com> wrotd:

> [...]
>er fej fordi du ikke vil stå frem med dit navn synes jeg bare du skal
>overhøre for de snakker mere uden om og har selv brug for et kommune-kursus

,,,,,,,,,,,hahah er du R.llsøes nye ven ? er det virkelig så svært
at holde sig til enmet ? du er en måske af dem der ikke kan tåle at
høre sandheden, jaja flip du bare lidt ud og prøv svine mig til
det laver stadig ikke om på at folk der kan finde på at lave
skønhedsoparationer på deres hund er for langt ude og ikke burde have
hund.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 22:41

<snp>
> er fej fordi du ikke vil stå frem med dit navn synes jeg bare du skal
> overhøre for de snakker mere uden om og har selv brug for et
kommune-kursus
> godt gået af dig
</snip>

Nøøøjjj... Jeg gad godt vide hvem her inde det er der har sådan en dejlig
humor...!

Rinnie

Fra : Karina og Christian

Dato : 27-05-03 22:56

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> wrote in message
[klip]>
> Nøøøjjj... Jeg gad godt vide hvem her inde det er der har sådan en dejlig
> humor...!

Det skulle vist være forholdsvist let at finde ud af..

En hurtig sammenligning af IP-numre gav da i hvert fald et matchende
resultat

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 23:06

On Tue, 27 May 2003 23:56:05 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrotd:

,,,,og hvem matchede det så med ?

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 23:07

> En hurtig sammenligning af IP-numre gav da i hvert fald et matchende
> resultat

Hæhæ... Ja, så var det den jeg gættede på!

Rinnie

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 23:24

Punish, vil du kontakte mig på frygtloes_@hotmail.com så vi kan få afviklet
evt. uoverens-stemmelser privat? Gidder ikk hakke mere af dig og du har
tilsyneladende et problem med mig, så synes jeg vi skal få det ordnet privat
så det kan komme ud af verden og vi kan kommunikere indbyrdes som voksne
mennesker!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 08:20

On Wed, 28 May 2003 00:23:34 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>så det kan komme ud af verden og vi kan kommunikere indbyrdes som voksne

,,,,,,,,hoho ligesom en westernduel ? jeg hakker skam ikke specielt
på dig, men har bare noget imod folk der kan finde på at lave
skønhedsoparationer på deres hunde. Jeg har et problem med alle der
kan finde på sådan noget ikke kun dig.

Fra : Pia J

Dato : 28-05-03 08:30

> [...]
> på dig, men har bare noget imod folk der kan finde på at lave
> skønhedsoparationer på deres hunde. Jeg har et problem med alle der

B, du diskuterer ligesom din hund ville gøre Bider dig fast et bestemt
sted og nægter at give slip igen, og så kan man hive dig i ørerne, råbe og
skrige, intet hjælper, du sidder fast indtil du finder noget sjovere at bide
i.

kærlig hilsen Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 08:40

On Wed, 28 May 2003 09:30:23 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrotd:

> [...]
>skrige, intet hjælper, du sidder fast indtil du finder noget sjovere at bide

,,,,, ja måske jeg afviger ikke fra det jeg snakker om, og har min
mening, det ser jeg ikke noget forkert i, og mener ikke helt at man
kan sammenligne det med en hund der bidder

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-05-03 11:33

> [...]
> på dig, men har bare noget imod folk der kan finde på at lave
> skønhedsoparationer på deres hunde. Jeg har et problem med alle der

Ja, vi tar' begge 25 skridt i hver vores retning, trækker vores Homail
account og fyrer mails af!
....Seriøst... Du har været på nakken af mig længe... Nu har jeg da i det
mindste givet en håndsrækning for en fredelig løsning, så er det op til dig
om du vil bruge den! Synes lissom ikke at jeg gidder bruge min tid på
mundhakken... Derfor ville jeg finde en fredelig løsning og få tingene på
plads...

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 11:55

On Wed, 28 May 2003 12:32:53 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>om du vil bruge den! Synes lissom ikke at jeg gidder bruge min tid på
>mundhakken... Derfor ville jeg finde en fredelig løsning og få tingene på

,,,vi tænker vist meget forskelligt ! jeg er ikke på nakken af nogen ,
jeg siger bare mine meninger og at vi to har forskellige meninger er
der jo intet at gøre ved,

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-05-03 12:08

> ,,,vi tænker vist meget forskelligt ! jeg er ikke på nakken af nogen ,
> jeg siger bare mine meninger og at vi to har forskellige meninger er
> der jo intet at gøre ved,

Ja, både og... Vi er vel i bund og grund enige om at hundes ve og vel kommer
i første række, det der bare irriterer mig er at du sjældent læser hvad jeg
rent faktisk skriver. I stedet fordrejer du det så du kan angribe mig. Et
godt eksempel var at jeg skrev jeg var i 7 sind om jeg ville lade Jenna
operere og straks tolker du det som det vil jeg. Så svarer jeg at jeg aldrig
har skrevet at jeg ikke vil, men at jeg var i tvivl og med det samme
nedgører du mig og siger at jeg nu pludselig har ændret holdning. (Jeg har
så besluttet her til morgen at lade hende operere da der er risiko for
tarmnedfald og efterfølgende koldbrand i tarm, så det er en beslutning taget
ud fra hundens bedste!)

Jeg vil meget gerne lære af dine erfaringer og lytte til dine holdninger,
men ikke når jeg bliver angrebet og misforstået konstant. Så lad os starte
på en frisk og prøve at holde en sober tone. Om det du siger kommer hårdere
ud på skrift end det er ment ved jeg ikke, men jeg vælger at tolke det sådan
fra nu af.

I øvrigt, hvad har du (haft?) af hund, hvad træner du...? Synes aldrig jeg
har set dig nævne din hund...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 16:33

On Wed, 28 May 2003 13:07:34 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>tarmnedfald og efterfølgende koldbrand i tarm, så det er en beslutning taget

,,,,,det er da en fornuftig beslutning, når det nu er for hundens eget
bedste, og ikke for udseenets skyld , men hvis det er muligt at vente
til den aligevel er i narkose er det nok det bedste , jeg kender en
hvor hunden døde i narkose, så det er faktisk en alvorlig ting at
putte den i narkose, ligesom det faktisk også er med mennesker.

> [...]
>fra nu af.
>
>I øvrigt, hvad har du (haft?) af hund, hvad træner du...? Synes aldrig jeg

,jeg har Staffordshire Bull Terrier , og træner kun lydighed da jeg
mener at det er absolut det vigtigeste min hund skal kunne, da jeg
gerne vil have fuldt styr over min hund.

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-05-03 11:57

"Mari" skrev i en meddelelse >
> En navlebrok er ikke medfødt - men påført ......
> og det er IKKE en kosmetisk operation, at få
> en sådan brok opereret på plads.

Hej Mari
Det er desværre ikke helt sandt. Nu har jeg tygget alle min hundebøger
igennem (og det er en del) + nettet. Og alle stedet står der at navlebrok
kan skyldes en arvelig disponering.
Jeg vil tro at det er nøjagtig lige så arveligt hos hunde som hos katte,
hvor det nu er et krav at alle avlsdyr skal checkes for navlebrok før
parring.
Mine bøger mener også at selv en lille navlebrok bør opereres da den kan
udvikle sig til noget større.
Det kan man, som du også skriver, ikke kalde en kosmetisk operation.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-05-03 12:17

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,jeg ville aldrig synke så dybt som at få lavet
> skønhedsoparationer på min hund !det er min mening og så kan i snakke
> nok så meget om personlig forfølgelse osv jeg siger stadig min mening.

Er det en skønhedsoperation, at få fjernet noget, som på længere sigt
kan skade hunden? I dette tilfælde kan hunden senere blive alvorlig
syg med deraf følgende smerter og gener. På denne måde kommer der lidt
smerter og gener nu, men man formindsker/fjerner risikoen for senere
problemer.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver det her, for du er jo
ligeglad. Du lytter ikke til argumenter alligevel.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 16:15

On Wed, 28 May 2003 13:16:59 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrotd:

>Er det en skønhedsoperation, at få fjernet noget, som på længere sigt
>kan skade hunden?

,,,nej det er det ikke ! men det var heller ikke hvad der blev
beskrevet , der stod at dyrlægen sagde at det udelukende var for
synets skyld.

> [...]
>
>Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver det her, for du er jo
>ligeglad. Du lytter ikke til argumenter alligevel.

,,,,,,,,,selvfølgelig gør jeg det, vi er enige om hvad en
skønhedsoparation er .

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-05-03 16:14

> ,,,nej det er det ikke ! men det var heller ikke hvad der blev
> beskrevet , der stod at dyrlægen sagde at det udelukende var for
> synets skyld.´

Men der er da stadig flere steder nu blevet skrevet at det ikke er og som
ansvarsfuld hunde-ejer bør også du vide at en dyrlæge ikke altid har ret.
(Det var "heldigvis" ikke min egen dyrlæge der udtalte det med at det kun
var for udseendets skyld).

> ,,,,,,,,,selvfølgelig gør jeg det, vi er enige om hvad en
> skønhedsoparation er .

....Men er der også enighed om hvad en nødvendig operation er?

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 17:10

>...Men er der også enighed om hvad en nødvendig operation er?

,,,,ja selvfølgelig hvis det er for hundens eget bedste og dens
sundhed så er det da klart at man opererer hvis det er nødvendigt, og
ikke kun for udseenets skyld.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-03 11:20

> [...]
> langt ude hvis man gør den slags ? ja jeg siger min mening, og jeg
> mener ikke at man burde have lov til at have hund hvis man kan finde

Nu har jeg lidt svært ved at se navlebrok, uanset om det er med eller uden
tarm, som kosmetisk. Men det vil helt klart være at foretrække, at fjerne
den nu, medens den er lille, og ikke vente til den har udviklet sig. Er der
hul i muskulaturen, så er den måske en fedtknude nu, men om et år, er den
måske både fedtknude og tarm, så jeg ville tage den i opløbet, og få den
fjernet, så snart dyrlægen finder det forsvarligt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Smat

Dato : 27-05-03 19:25

> [...]
> måske både fedtknude og tarm, så jeg ville tage den i opløbet, og få den
> fjernet, så snart dyrlægen finder det forsvarligt.

Hej Benny

Ja i aften har jeg åbenbart sat mig for at være på nakken af dig
Da vores dyrlæge opdagede Apollos navlebrok, synes hun det ville være
fuldstændig fjollet og kun af kosmetiske årsager hvis vi opererede på ham.
Som jeg tidligere har beskrevet i dag, så er hans brok nu væk, dette pga
massage og at han er vokset.
Jeg ved han ikke er det eneste eksempel på at den recept har hjulpet.
Er det så ikke netop ved navlebrok noget man lige kan overveje, at vente med
til man ved om der er et problem eller ej.

MVH
Margrethe - der også klarer sig trods medfødt navlebrok

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-05-03 11:36

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til man ved om der er et problem eller ej.
>
> MVH
> Margrethe - der også klarer sig trods medfødt navlebrok

Hej Margrethe

Det gør ikke så meget, bare du i det mindste sidder stille
Tja, det er ikke sikkert det er nødvendigt, men taget i betragtning, at
hunden skulle bruges til avl, så ville jeg mene det bedste var at få den
væk, og da specielt medens der var to til at betale. Det kunne da godt
udsættes, til F.eks hvis det er obl. at tage HD fotos, så gøre det
samtidigt, så skulle den jo kun i narkose den samme gang. Så var man da
sikker på hvad det var. Jeg ved af gode grunde, ikke hvordan det er, at være
gravid eller med hvalpe, og have navlebrok, eller om brokken virker
generende på en gravid hund. Det var sådan set der mine tanker var henne.

M.V.H.....Benny..

Fra : Smat

Dato : 31-05-03 12:19

> Hej Margrethe
>
> Det gør ikke så meget, bare du i det mindste sidder stille

Kan godt se at du ikke kender mit BMI

> [...]
> gravid eller med hvalpe, og have navlebrok, eller om brokken virker
> generende på en gravid hund. Det var sådan set der mine tanker var henne.

Jo jeg glemmer vist at tænke på at det er en tæve, men stadigvæk klarede
Apollos mor sig, men hun skulle også kun have 11 fine små bernerhvalpe
Det er vist ikke nemt at vide hvad der er kloges, jeg tror nok bare jeg er
så forbløffet fordi vi indtil nu har fået navlebrok beskrevet som nærmest
ligegyldigt.

MVH
Margrethe

Fra : Leyna

Dato : 27-05-03 11:52

On Tue, 27 May 2003 11:51:20 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

> [...]
>langt ude hvis man gør den slags ? ja jeg siger min mening, og jeg
>mener ikke at man burde have lov til at have hund hvis man kan finde

Generelt ville jeg da også være imod rene skønhedsoperationer, men
hvis det var min hund ville jeg nok få den fjernet, hvis hunden
alligevel skulle i bedøvelse (for noget andet). Jeg ville ikke få
hunden opereret udelukkende for at få fjernet en fedtknude (med mindre
den pludselig begyndte at vokse, for så ville jeg være lidt urolig.)
Min tidligere hund have en vorte lige i øjenkrogen, og den var faktisk
temmelig grim, men så ikke ud til at genere hunden, men da jeg
alligevel skulle have hende i bedøvelse, så tilbød dyrlægen lige at
fjerne den med det samme, og det takkede jeg da ja til. Det gjorde
intet for hunden almene helbredstilstand, men den så da meget pænere
ud bagefter.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk