Driver til Linocolor Jade II scsi scanner
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-05-03 09:35

Hejsa.

Jeg leder eftet ovenstående - det er muligvis en driver muligvis et helt
stykke scannersoftware, derfor postet både i marked og snakke-gruppe.

Hjælp ønskes, da jeg gerne vil kunne bruge min nye scanner ,_)

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-05-03 18:30

Sebastian Adorján Dyhr - sadyhr@mail.tele.dk on 27/05/03 10:34 wrote:

> [...]
> stykke scannersoftware, derfor postet både i marked og snakke-gruppe.
>
> Hjælp ønskes, da jeg gerne vil kunne bruge min nye scanner ,_)

Driveren består af programmet LinoColor Elite som følger med alle scannere.
Det er et ganske avanceret stykke software og kræver svjh serienummer og kan
ikke downloades. Du burde have fået det med ved køb, men hvis ikke kan du
forsøge at kontakte den danske distibutør J. M. Thomsen og se om de kan
hjælpe dig.

--
/peter

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-05-03 19:00

Hej Peter

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Driveren består af programmet LinoColor Elite som følger med alle scannere.

Ja problemet er bare, at den er købt brugt hos OfficeLine, der mente, at
de stadig avde brug for deres version Men det er egl lidt strengt,
de burde da have en licens per scanner.

> [...]
> ikke downloades. Du burde have fået det med ved køb, men hvis ikke kan du
> forsøge at kontakte den danske distibutør J. M. Thomsen og se om de kan

Det vil jeg gøre. Du har ikke tilfældigvis deres adresse/tlf lige ved
hånden.

Tak for hjælpen.

/Seb

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-05-03 19:42

Sebastian Adorján Dyhr - sadyhr@mail.tele.dk on 27/05/03 20:00 wrote:

> Ja problemet er bare, at den er købt brugt hos OfficeLine, der mente, at
> de stadig avde brug for deres version Men det er egl lidt strengt,
> de burde da have en licens per scanner.

Scanneren er ubrugelig uden softwaren, så den skal du insistere på at få
udleveret fra Officeline, eller lade handlen gå tilbage hvis ikke de eller
J. M. Thomsen kan hjælpe dig.

www.jmt.dk finder du info.

--
/peter

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-05-03 22:17

Hej Peter

> [...]

> udleveret fra Officeline, eller lade handlen gå tilbage hvis ikke de eller

De hævdede, at jeg kunne købe Vuescan eller Silverfast, som begge skulle
kunne bruges til den.

Siger det dig noget?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-05-03 23:12

Sebastian Adorján Dyhr - sadyhr@mail.tele.dk on 27/05/03 23:17 wrote:

> De hævdede, at jeg kunne købe Vuescan eller Silverfast, som begge skulle
> kunne bruges til den.
>
> Siger det dig noget?

Vuescan koster $60.
Silverfast SE koster $50.

Begge er ikke nær så avancerede som LinoColor, men skulle virke med den.

--
/peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-03 01:50

Hej Peter & Sebastian

Bortset fra, at jeg mener ud fra SilverFast's hjemmeside at kunne se, at det
skal være AI versionen, så er SilverFast scannersoftware rent faktisk endda
meget avanceret nu og er langt bedre end VueScan nogensinde vil blive.

Desuden findes der også en LinoScan EASY 2.0 til JADE scannerne, men den kan
ikke findes på nettet længere.

Desuden findes der også ReadIRIS til brug med LinoScan scannere. Det er nok
det bedste til OCR, men ikke helt så godt til billeder (endnu), - og så
kræver det G3 processor...

mvh. Erik Ric hard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-05-03 11:00

Hej Erik

> [...]
> det bedste til OCR, men ikke helt så godt til billeder (endnu), - og så

Jeg takker for jeres oplysninger, og håber, at nogen måske vil sælge mig
en ældre version.

/Sebastian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-05-03 11:00

Hej Peter

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Vuescan koster $60.
> Silverfast SE koster $50.
>
> Begge er ikke nær så avancerede som LinoColor, men skulle virke med den.

Jeg takker.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-05-03 13:10

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hej Peter

> Jeg takker.
>
> /Sebastian

VueScan har du da hentet hos mig, har du ikke, Seb?
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-05-03 23:08

Hej Peter m.fl.
Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Vuescan koster $60.
> Silverfast SE koster $50.
>
> Begge er ikke nær så avancerede som LinoColor, men skulle virke med den.

Man kan prøve Vuescan, uden reg.nr. lægger den $-tegn ind som vandmærke;
men ok til at teste scanneren med.

Nå men det er meget godt alt sammen; men der kommer bare ikke noget
billede, så det ende nok med, at OfficeLIne får den retur ,_(

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50