|
| Opsigelse af webhotel Fra : Morten Dueholm |
Dato : 23-05-03 22:23 |
|
Hej alle,
I morges lavede jeg et lignende indlæg i dk.edb.internet.udbydere.webhotel, og blev der anbefalet også at prøve her.
Jeg har et webhotel hos Webdomain, som jeg forsøger at opsige. Det er oprettet 12. juni sidste år, og kan opsiges skriftligt med en måneds varsel. Jeg sender derfor (belært af erfaringer med Tiscali) anbefalet brev 5. maj i år hvori jeg opsiger det, til den adresse som står under "Kontakt" på deres hjemmeside. Kopi af brevets indhold bliver mailet til info@webdomain.dk samme dag.
Nu har jeg så fået det anbefalede brev tilbage, fordi Webdomain ikke har hentet det på posthuset.
Jeg kan jo ikke tvinge dem til at hente deres anbefalede post, så HAR jeg faktisk gjort nok for at opsige mit webhotel? Det blev i d.e.i.u.webhotel generelt anbefalet at sende fax og gemme kvittering, men vil det nytte noget at gøre det nu hvor en-måneds fristen er overskredet? Og hvad så når jeg nu engang muligvis får en regning, skal jeg bare lade være med at betale, eller er det smartere at betale de (vistnok) 125,- og på den måde være sikker på fred for evt. inkasso?
M.v.h.
Morten Dueholm
| |
Peter G C (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 23-05-03 23:22 |
|
In news:8jwza.11443$YZ6.371913@news010.worldonline.dk,
Morten Dueholm <mdueslet@mignetbruger.dk> typed:
[klpi]
> Jeg kan jo ikke tvinge dem til at hente deres anbefalede post, så HAR
> jeg faktisk gjort nok for at opsige mit webhotel?
Nej. Det skal sendes som alm. brev og som anbefalet - så er du sikker. Men
det er du ikke nu, da brevet ikke er kommet frem til modtageren.
> Det blev i
> d.e.i.u.webhotel generelt anbefalet at sende fax og gemme kvittering,
> men vil det nytte noget at gøre det nu hvor en-måneds fristen er
> overskredet?
Er fristen spruget er det bare ærgeligt.
> Og hvad så når jeg nu engang muligvis får en regning,
> skal jeg bare lade være med at betale, eller er det smartere at
> betale de (vistnok) 125,- og på den måde være sikker på fred for evt.
> inkasso?
Betal.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Henning Makholm (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 24-05-03 14:19 |
|
Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
> > Det blev i
> > d.e.i.u.webhotel generelt anbefalet at sende fax og gemme kvittering,
> > men vil det nytte noget at gøre det nu hvor en-måneds fristen er
> > overskredet?
> Er fristen spruget er det bare ærgeligt.
Men er opsigelsen ikke "kommet frem" allerede når postbuddet har lagt
en seddel om det anbefalede brev hos modtageren? På det tidspunkt er
det jo op til modtagers sløseri hvornår det kommer til kendskab, og
mig bekendt er det normalt det der karakteriserer "kommet frem".
--
Henning Makholm "We will discuss your youth another time."
| |
Peter G C (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 24-05-03 15:29 |
|
In news:yahllwwjxd2.fsf@tyr.diku.dk,
Henning Makholm <henning@makholm.net> typed:
[klip]
> Men er opsigelsen ikke "kommet frem" allerede når postbuddet har lagt
> en seddel om det anbefalede brev hos modtageren?
Fysisk nej og derfor juridisk set nej. Derfor sender man (meget vigtige)
brev anbefalet og som almindeligt - det sidste kommer nemlig frem fysisk og
juridsk.
Opsigelsen er et påbud og det skal blot komme frem.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Jonathan Stein (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Jonathan Stein |
Dato : 24-05-03 21:03 |
|
Peter G C wrote:
> > Jeg kan jo ikke tvinge dem til at hente deres anbefalede post, så HAR
> > jeg faktisk gjort nok for at opsige mit webhotel?
>
> Nej. Det skal sendes som alm. brev og som anbefalet - så er du sikker. Men
> det er du ikke nu, da brevet ikke er kommet frem til modtageren.
Er du opmærksom på, at Morten også sendte en e-mail?
M.v.h.
Jonathan
--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/
| |
Peter G C (25-05-2003)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 25-05-03 09:45 |
|
In news:3ECFCFEF.A0047A43@image.dk,
Jonathan Stein <jstein@image.dk> typed:
[klip]
> Er du opmærksom på, at Morten også sendte en e-mail?
Der er anført følgende: "kan opsiges skriftligt med en måneds varsel"
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Søren Kongstad (26-05-2003)
| Kommentar Fra : Søren Kongstad |
Dato : 26-05-03 15:17 |
|
"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:2o%za.14963$YZ6.486507@news010.worldonline.dk...
> In news:3ECFCFEF.A0047A43@image.dk,
> Jonathan Stein <jstein@image.dk> typed:
>
> [klip]
>
> > Er du opmærksom på, at Morten også sendte en e-mail?
>
> Der er anført følgende: "kan opsiges skriftligt med en måneds varsel"
Er en email ikke også skriftlig?
Har haft en længere diskussion om dette i anden sammenhæng
Søren
| |
Peter G C (29-05-2003)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 29-05-03 09:00 |
|
In news:bat7k2$2penc$1@ID-177910.news.dfncis.de,
Søren Kongstad <kongstad@kongstad.net> typed:
[klip]
> Er en email ikke også skriftlig?
Måske .... egentlig ville jeg svare nej, men kommer i tvivl nu.
Hvor om alting er, så skal skriftlig som helt klar hovedregel forstås som et
krav om at meddelelsen kommer på et stykke papir.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Kim (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 24-05-03 23:37 |
|
Morten Dueholm wrote:
> Hej alle,
>
> I morges lavede jeg et lignende indlæg i
> dk.edb.internet.udbydere.webhotel, og blev der anbefalet også at prøve her.
>
> Jeg har et webhotel hos Webdomain, som jeg forsøger at opsige. Det er
> oprettet 12. juni sidste år, og kan opsiges skriftligt med en måneds
> varsel. Jeg sender derfor (belært af erfaringer med Tiscali) anbefalet
> brev 5. maj i år hvori jeg opsiger det, til den adresse som står under
> "Kontakt" på deres hjemmeside. Kopi af brevets indhold bliver mailet til
> info@webdomain.dk samme dag.
>
> Nu har jeg så fået det anbefalede brev tilbage, fordi Webdomain ikke har
> hentet det på posthuset.
>
> Jeg kan jo ikke tvinge dem til at hente deres anbefalede post, så HAR
> jeg faktisk gjort nok for at opsige mit webhotel? Det blev i
> d.e.i.u.webhotel generelt anbefalet at sende fax og gemme kvittering,
> men vil det nytte noget at gøre det nu hvor en-måneds fristen er
> overskredet? Og hvad så når jeg nu engang muligvis får en regning, skal
> jeg bare lade være med at betale, eller er det smartere at betale de
> (vistnok) 125,- og på den måde være sikker på fred for evt. inkasso?
>
Jeg vil svare dig som Peter G.C. plus ..... Send ALDRIG et brev
anbefalet, da de kan nægte modtagelse og så hænger du på den.
Plus at det ikke var smart at du gjorde dem opmærksom på at der ville
komme et anbefalet brev.
mvh
Kim
| |
Jonathan Stein (03-06-2003)
| Kommentar Fra : Jonathan Stein |
Dato : 03-06-03 15:50 |
|
Kim wrote:
> Jeg vil svare dig som Peter G.C. plus ..... Send ALDRIG et brev
> anbefalet, da de kan nægte modtagelse og så hænger du på den.
Til gengæld har man bevis for, at modtageren ikke har ønsket at modtage brevet
eller ikke har ulejliget sig med at få det.
- Men man står nok lige så godt med et bevis på, at man har sendt et
almindeligt brev, hvilket er væsentligt billigere.
> Plus at det ikke var smart at du gjorde dem opmærksom på at der ville
> komme et anbefalet brev.
Hvorfor dog det? Som loyal kunde har han gjort hvad han kan for at give
leverandøren beskeden.
M.v.h.
Jonathan
--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/
| |
|
|