stjålet cykel... ingen papirer...
Fra : Mikkel Colberg

Dato : 23-05-03 19:16

Min cykel er lige blevet stjålet og jeg har ingen papirer, hverken låsebevis
eller kvitering. Cyklen var låst, men mit forsikringsselskab er hverken til
at hugge eller stikke i! Jeg skal have et "låsebevis", siger de.

Er der virkelig intet at gøre? Cyklen er 10 år gammel, og ret velholdt, hvis
det altså har nogen betydning.

vh Mikkel

Fra : jacob nielsen

Dato : 23-05-03 19:29

"Mikkel Colberg" <colberg@tkol.dk> wrote in message

> [...]
til
> at hugge eller stikke i! Jeg skal have et "låsebevis", siger de.
Tjek din police. Af min fremgår det, at forsikringen kun dækker såfremt
cyklen var låst med en godkendt lås og låsebevis med oplysning om låsens
fabrikat og købsdato fremsendes.

> Er der virkelig intet at gøre? Cyklen er 10 år gammel, og ret velholdt,
hvis
> det altså har nogen betydning.
Har kun betydning for erstatningsopgørelsen. For en 10 år gammel cykel ville
jeg få udbetalt 39% af genanskaffelsesprisen.

Mvh.
Jacob

Fra : Mikkel Colberg

Dato : 24-05-03 13:31

I min police står der intet om låsebevis...
Kan de stadig godt kræve det?

vh Mikkel

Fra : jacob nielsen

Dato : 24-05-03 13:50

> I min police står der intet om låsebevis...
Lyder mærkeligt. Det er såvidt jeg ved en standardbetingelse i den alm.
familieforsikring. Hvad er det for en forsikring, du har?

> Kan de stadig godt kræve det?
Hvad står der i din police om cykeldækning?

Mvh.
Jacob

Fra : Mikkel Colberg

Dato : 24-05-03 14:16

Det er Tryg. "Familiens Basisforsikring ll".
I min police står der:

<citat>
3. Hvilke genstande er dækket
[...]
Stk. 3.6 Cykler,
dog med maks. 2% af forsikringssummen pr.forsikringsbegivenhed. Der er dog
altid dækning indtil 7.840 kr. pr. cykel pr. forsikringsbegivenhed.
Cykler med hjuldiameter på under 12 tommer anses ikke for cykler, men
betragtes som almindeligt privat indbo.
[...]
<citat slut>

Intet om noget låsebevis...

vh Mikkel

Fra : jacob nielsen

Dato : 24-05-03 14:46

> [...]
> altid dækning indtil 7.840 kr. pr. cykel pr. forsikringsbegivenhed.
> Cykler med hjuldiameter på under 12 tommer anses ikke for cykler, men
Jeg vil æde min hat på, at der er et afsnit senere i policen, der nærmere
angiver forsikringsbetingelserne for cykler?

Mvh.
Jacob

Fra : Mikkel Colberg

Dato : 25-05-03 18:31

Du har desværre ret... øv

Mange tak for hjælpen.

vh Mikkel

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 24-05-03 20:15

Forhandleren hvor du har købt din cykel skal opbevare oplysninger om hvem
han har solgt til, der kan du få oplyst købsdato og stelnummer. disse
oplysninger kan du bruge som "kvittering".

mvh.
Niels Svendsen

Fra : Mikkel Colberg

Dato : 24-05-03 20:37

Gælder det også for en så gammel cykel? Den er ca. 10 år...

vh Mikkel

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 24-05-03 23:40

Ja, oplysningerne skal opbevares i 15 år.