F. V. Riegels, født i 1863?
Fra : Toke Nørby

Dato : 25-05-03 20:51

Kære Venner,

En af de første redaktører af Nordisk Filatelistisk Tidsskrift
hed F. V. Riegels, født i 1863.

Er der nogen af jer, der ved, hvad "F. V." står for samt kender hans
nøjagtige fødsels- og dødsdag?

På forhånd tak for hjælp!

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : jensaxel

Dato : 25-05-03 23:37

Han er formentlig en sønnesøn af husfogeden og kongelig branddirektør i
Nordborg og Sønderborg amter, justitsråd Frederik Vilhelm Riegels, efter
hvem han i så fald er opkaldt. Men hvem hans fader er ved jeg ikke, men der
er følgende muligheder: Hans Frederik Riegels, ejer af Antvorskov
hovedparcel ved Slagelse, Christian eller Frederik Vilhelm Riegels, der
begge var plantageejere i Jylland, eller Henrik August Riegels, der døde som
forvalter på Langeland.

mvh
jensaxel

Fra : Toke Nørby

Dato : 26-05-03 08:51

"jensaxel" <jensaxel@oncable.dk> wrote:

> [...]
>begge var plantageejere i Jylland, eller Henrik August Riegels, der døde som

Hej Jens Axel,
Tak for det, nu kan jeg gå lidt videre. Jeg vil prøve at spørge et par
af de 55 Rielgels der er på Krak!
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 27-05-03 09:26

Ifølge Det kgl. Biblioteks Portrætregistrant:

Opstillingsnavn: Riegels, Fritz
Fulde navn: Riegels, Jacob Frederik Vilhelm
Født og død: f. 15.8 1863 d. 13.6 1921
Titel/Erhverv: redaktør

MVH

Erling Vester Jacobsen

P.S. På Frederiksberg Bibliotek står en slægtsbog om Riegels-familien
fra 1933.