Thomas Kingo 1634-1703
Fra : J.Kobel

Dato : 24-05-03 21:03

Er der nogen som forsker i Thomas Kingo ?
Diverse leksika oplyser intet om hans ægteskabelige forhold, min svigerinde påstår
at hun nedstammer i lige linie fra Kingo.

Mvh. J.Kobel

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 24-05-03 21:23

J.Kobel wrote:

>Er der nogen som forsker i Thomas Kingo ?
>Diverse leksika oplyser intet om hans ægteskabelige forhold, min svigerinde påstår
>at hun nedstammer i lige linie fra Kingo.
>
>Mvh. J.Kobel

Han var gift med Birgitte Balslev (1806-1744). Jeg ved ikke noget om
efterkommere.

mvh tb

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 24-05-03 21:19

fra http://www.nose.dk/Norge/balchenborg.html

Thomas Hansen Kingo
Født 15 dec. 1634, Slangerup
Død 14 okt. 1703, Odense, begravet _____, Fraugde kirke
Søn af Hans Thomsen Kingo og Karen Sørensdatter (Bjørn?).
Stilling: Biskop i Fyn. Forfatter..

Gift 1° 21 jul. 1669 med Sille el. Cecilie Lambertsdatter Balchenburg (d. 4
jul. 1670);
Gift 2° 28 mai 1671 med Johanne Lauritsdatter Lund (1618 - 19 mai 1694);
Gift 3° 21 dec. 1694 med Birgitte Balslev (13 mai 1665 - 25 mai 1744)].

Sinceramente / Bien à vous / Seu sincerely

Tom Stryhn
stryhn@email.dk

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 23.05.2003

Besøg også:
http://www32.brinkster.com/sognetraef/
og
http://www33.brinkster.com/digitalekilder/

Checked by Norton anti-virus system

Fra : Børge Laursen

Dato : 24-05-03 23:22

> [...]
> Diverse leksika oplyser intet om hans ægteskabelige forhold, min
svigerinde påstår
> at hun nedstammer i lige linie fra Kingo.

Hos Slangerups Historiske Forening kan du købe en bog om Thomas Kingo.
Se nærmere på foreningens hjemmeside www.slangerupkomm.dk/historiskforening.
Mvh Børge Laursen

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 25-05-03 10:18

Ifølge S.V. Wibergs Præstehistorie var Thomas Kingos tre ægteskaber alle
barnløse.
Så jeg bliver da helt nysgerrig efter at se din svigerindes
dokumentation for afstamningen i lige linje.

Med venlig hilsen

Erling Vester Jacobsen

Fra : J.Kobel

Dato : 25-05-03 17:41

"Erling Vester Jacobsen" <erling@public3.bta.net.cn> skrev i en meddelelse
> [...]
> barnløse.
> Så jeg bliver da helt nysgerrig efter at se din svigerindes
> dokumentation for afstamningen i lige linje.

Jeg takker alle der har sent oplysninger om deres viden om Thomas K.

Til Erling V.J
Han har et barn med den første hustru, det var derfor han måtte gifte sig.
Med de efterfølgende hustruer har han ikke avlet børn men der kom flere
børn ind med disse og de har så fået efternavnet Kingo.
Jeg har sendt nogle af jeres svar videre til min svigerinde, det bliver hun
glad
for. (;--)) T. Kingos liv har på en eller anden måde, været ret rodet.

Mvh. J.Kobel

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 26-05-03 19:41

Der er ingen der nedstammer i lige linie fra Thomas Kingo. Der er ikke meget
beløg for at han skulle havde børn med Sille Balkenborg. I starten jeg
forskede i slægten legede jeg også med den tanke, men efterhånden som jeg er
begynde at få styr på alle Peder Worms og Sille Balkenborg børn har jeg
droppet tanken igen.
Så vidt jeg pt. ved er der ikke i dag efterkommere efter andre end Else
Kingo. Andre grene uddør opgennem 1700-tallet. Der er dog efterkommere efter
Worm-Balkenborg der langt op i tiden har brugt Kingo navnet - måske til den
dag i dag.

Hvis du er interesseret i nærmere oplysninger om slægten Kingo og
slægtningene til han tre koner, ja så skal du blot spørge.

Mvh
Poul Erik Nikolajsen
(selv en efterkommer efter Else)

Fra : Brian Jensen

Dato : 26-05-03 21:02

In article <3ed25fb6$0$13189$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
pen@akacia.dk says...
> [...]
> Worm-Balkenborg der langt op i tiden har brugt Kingo navnet - måske til den

I Set&Sket på TV2 her til formiddag var der en udsendelse om nogle
studerende, der skulle nedstamme fra Kingo, Grundtvig og Blicher.

Jeg kan desværre ikke huske hvilken af regionerne det var der havde
lavet indslaget.

Mvh
Brian Jensen

Fra : Ulla og Rasmus