To simkort, samme nummer...
Fra : Jean

Dato : 26-05-03 09:51

Hej NG.

Jeg vil lige høre, om en eller flere kan give lidt info om det at have 2
simkort til samme nummer...

Jeg har Telmore og jeg kan vel bare bestille et ekstra simkort ved Telmore?

Meningen er, at jeg vil ha' det sådan, at jeg kan bruge min billige
mobiltelefoner på arbejde og så min dyre i fritiden.

Hvad er ulemper ved 2 simkort? Fordelene er indlysende?
Hvad sker der, hvis begge telefoner er tændt på samme tid? Hvem modtager
opkald/SMS?

Nogen erfaringer, gode som dårlige?

På forhånd tak!

Mvh Jean

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-05-03 10:11

Jean skrev:

>Jeg vil lige høre, om en eller flere kan give lidt info om det at have 2
>simkort til samme nummer...
>
>Jeg har Telmore og jeg kan vel bare bestille et ekstra simkort ved Telmore?

Nej - Telmore giver ikke mulighed for dobbeltkort.

>Meningen er, at jeg vil ha' det sådan, at jeg kan bruge min billige
>mobiltelefoner på arbejde og så min dyre i fritiden.

Hvorfor ikke bruge den billige hele tiden?

>Hvad er ulemper ved 2 simkort? Fordelene er indlysende?
>Hvad sker der, hvis begge telefoner er tændt på samme tid? Hvem modtager
>opkald/SMS?

Når man har dobbeltkort, så er der faktisk tale om 2 forskellige
telefonnumre, men "nummer to" kender kun teleselskabet, og
viderestiller til dette. SMS kan kun modtages på det "første" kort.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Jean

Dato : 26-05-03 10:22

Lasse Hedegaard skrev:
> Nej - Telmore giver ikke mulighed for dobbeltkort.

Hmm, hva' så hvis jeg skriver til Telmore og gerne vil ha' et nyt simkort...
så kan jeg vel godt bruge det nye... bare ikke på samme tid, som jeg bruger
det gamle?

> Hvorfor ikke bruge den billige hele tiden?

Fordi der skal blæres i fritiden... Nej, jeg vil bare ikke bruge min nye
på arbejde, og så har jeg en gammel mobil liggende, som jeg vil bruge på
arbejde.

> Når man har dobbeltkort, så er der faktisk tale om 2 forskellige
> telefonnumre, men "nummer to" kender kun teleselskabet, og
> viderestiller til dette. SMS kan kun modtages på det "første" kort.

Lyder indviklet... dobbeltkort? Det er jo bare nøjagtigt det samme simkort?
Jeg vil ikke bruge dem på samme tid, skulle bare høre hvordan og
hvorledes...

> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Tak for det hurtige svar - mvh Jean.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-05-03 10:28

"Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
simkort...
> så kan jeg vel godt bruge det nye... bare ikke på samme tid, som jeg

Mon ikke kortene er "teknisk" opsat, så når du modtager det nye kort, så
virker det gamle ikke mere .... umiddelbart efter ... det tror jeg.

> Lyder indviklet... dobbeltkort? Det er jo bare nøjagtigt det samme
simkort?

Det tror jeg ikke ... "teknisk".

> Jeg vil ikke bruge dem på samme tid, skulle bare høre hvordan og
> hvorledes...

Dine intentioner er prisværdige ... men ville nok "glippe" i praksis.

Hvilken mobiltelefon skulle MTX´n vælge, når du evt. var 2 steder ... eks.
Skagen og Gedser...?

Summa summarum ... du kan ikke have 2 identiske SIM-kort.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-05-03 10:51

Jean skrev:

>Hmm, hva' så hvis jeg skriver til Telmore og gerne vil ha' et nyt simkort...
>så kan jeg vel godt bruge det nye... bare ikke på samme tid, som jeg bruger
>det gamle?

Nej - de lukker da det gamle kort.

>Fordi der skal blæres i fritiden... Nej, jeg vil bare ikke bruge min nye
>på arbejde, og så har jeg en gammel mobil liggende, som jeg vil bruge på
>arbejde.

Ahh - jeg forstod ikke, at det var selve telefonen der var "den
billige", jeg troede det var forskellige abonnementer (altså et udover
Telmore)...

>Lyder indviklet... dobbeltkort? Det er jo bare nøjagtigt det samme simkort?

Nej - det er ikke det samme SIM-kort! Ikke 2 SIM-kort er ens.
Telefonnummeret er heller ikke bestemt af SIM-kortet (det tror mange).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 26-05-03 10:27

> Når man har dobbeltkort, så er der faktisk tale om 2 forskellige
> telefonnumre, men "nummer to" kender kun teleselskabet, og
> viderestiller til dette. SMS kan kun modtages på det "første" kort.

Er det man får så ikke blot et ekstra telefonnummer (SIM-kort) hvor man
gratis kan viderestille til fra det første nummer?

*Fischer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-03 11:34

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> Er det man får så ikke blot et ekstra telefonnummer (SIM-kort) hvor man
> gratis kan viderestille til fra det første nummer?

Der findes det TDC kalder dobbeltkort.

Der er et hovedkort (kort 1) og et ekstra kort (kort 2) Det er mest praktisk
at have kort 1 i den mobil man mest bruger. Svarer man ikke på kort 1
stilles der automatisk over til kort 2. Man kan ikke omstille fra kort 1 til
kort 2, ligesom man kun kan modtage opkald på kort 2 som er viderestillet
fra kort 1. Man kan altid ringe fra begge mobiltelefoner.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-05-03 11:40

KLIP

> [...]
> kort 2, ligesom man kun kan modtage opkald på kort 2 som er viderestillet
> fra kort 1. Man kan altid ringe fra begge mobiltelefoner.

Jeg finder, den største ulempe ved udbydernes 'hoved-kort' og 'bi-kort' er,
man ikke kan få 'hovednummer-visning' på 'bi-kortet'.

Det burde være teknisk løsbart.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-03 12:08

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3ed1eef2$0$48892$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
er,
> man ikke kan få 'hovednummer-visning' på 'bi-kortet'.

Betyder det så at når man går rundt med mobil2, og den ringer, så viser den
mobil1's nummer ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-05-03 13:50

KLIP

> Betyder det så at når man går rundt med mobil2, og den ringer, så viser
den
> mobil1's nummer ?

Nope .... det er faktisk endnu en anke .... den viser blot 'viderestillet
opkald'...;-(

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-03 12:08

Fra : Johnny

Dato : 26-05-03 12:44

> [...]
> telefonnumre, men "nummer to" kender kun teleselskabet, og
> viderestiller til dette. SMS kan kun modtages på det "første" kort.

med sonoduo kender du også numret på nr 2 kort dog kan der ikke ringes
direkte til det men du kan smse til og fra kortet.

fordelen er klar når du skal til udlandet og ikke ønsker at folk ringer til
dig men gerne vil modtage smser, der slår du selv vidrestilling fra slukker
mobil1 og så kan du ringe skrive og modtage sms på telefonen men slipper for
de dyre opkald til telefonen

Hilsen

Johnny

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-05-03 13:04

Johnny skrev:

> [...]
>mobil1 og så kan du ringe skrive og modtage sms på telefonen men slipper for

Det kan nu godt lade sig gøre med et 'alm' SIM-kort også.

Enten lader man værre med at 'tage' din indgående opkald (og husker at
slå telefonsvareren fra), eller også sætter man _ubetinget_
viderestilling på (så viderestilles alle opkald allerede i Danmark,
uden først at blive sendt en tur forbi telefonen).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bo Larsen

Dato : 26-05-03 13:11

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> telefonnumre, men "nummer to" kender kun teleselskabet, og
> viderestiller til dette. SMS kan kun modtages på det "første" kort.

Dér må jeg rette dig, Lasse!
Konen og jeg har haft dobbeltkort. Der kan godt modtages SMS på bi-kortet.
Der kan bare ikke ringes til det.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-05-03 13:17

Bo Larsen skrev:

>Dér må jeg rette dig, Lasse!
>Konen og jeg har haft dobbeltkort. Der kan godt modtages SMS på bi-kortet.

Nu har jeg ingen erfaring selv med dobbeltkort, men hvordan foregår
det, når du ikke kender telefonnummeret på bi-kortet?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-05-03 13:55

KLIP

> Nu har jeg ingen erfaring selv med dobbeltkort, men hvordan foregår
> det, når du ikke kender telefonnummeret på bi-kortet?

Endnu engang .... telefonnummeret sidder ikke i/på kortet ... det "sidder"
ifbm. MTX´erne.

En mobiltelefon er blot en "dum terminal".

Der er dog endnu en anke.... Har man som jeg en fastmonteret mobilos
installeret i bilen med bi-kortet monteret, skal man *altid* huske at slukke
telefonen med hoved-kortet siddende i.

Ellers modtager du stort set aldrig viderestillingen ved kørsel/ophold i
udlandet...;-(

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-05-03 14:38

Bjørn Jørvad skrev:

>Endnu engang .... telefonnummeret sidder ikke i/på kortet ... det "sidder"
>ifbm. MTX´erne.

Det er jeg klar over.

Men hvordan sender man en SMS til et SIM-kort, hvor man ikke kender
det telefonnummer der er "tildelt" dette? Jeg mener ikke SMSerne
bliver leveret til begge telefoner, og de har jo også hvert deres
nummer (de to telefoner).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-05-03 17:24

KLIP

> [...]
> det telefonnummer der er "tildelt" dette? Jeg mener ikke SMSerne
> bliver leveret til begge telefoner, og de har jo også hvert deres

Det må én af de deltagende ansatte hos en af udbyderne hellere svare
på...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Carina

Dato : 26-05-03 17:53

Bjørn Jørvad wrote:
> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det må én af de deltagende ansatte hos en af udbyderne hellere svare
> på...

Man kan få oplyst nummeret på kort 2, i hvert fald hos TDC. Og det kan
bruges helt normalt, på samme vis som kort 1

Carina

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-05-03 21:53

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man kan få oplyst nummeret på kort 2, i hvert fald hos TDC. Og det kan
> bruges helt normalt, på samme vis som kort 1

Koster det så ikke abonnement at bruge bi-kortet som et alm.
abonnementskort..?

Hos Sonofon får du oplyst et nummer på bi-kortet, der kun skal anvendes til
indkodning af viderestilling fra hoved- til bi-kort.

Man kan ikke ring bi-kortet op direkte.

Jeg venter på at ..

1) Nummervisning af eget nummer kan gøres fra bi-kortet (ens hovednummer).
2) Ved omstilling til bi-kortet, transporteres den opkaldendes nummer så jeg
kan se, hvem der ringer/alternativt også navn mv. via mobilens telefonbog.
3) Det ville naturligvis være rart ikke at skulle slukke sin telefon med
hovedkortet, for at modtage viderestillede opkald (ved manglende svar) på
telefonen med bi-kortet. (kan dog godt leve (lidt endnu) foruden).
4) Et bi-kort med nummer som kan tilringes uden ekstra omkostninger.

Kan en udbyder indfri det, er jeg straks på vej derover...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-03 06:53

"Carina" <carwina@hotmail.com> wrote in message

> Man kan få oplyst nummeret på kort 2, i hvert fald hos TDC. Og det kan
> bruges helt normalt, på samme vis som kort 1

Skal man så ikke betale fuldt abn. i stedet for de ca. 20 kr / mdr. ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-03 13:29

"Bo Larsen" <Larsen_bsc@hotmail.com> wrote in message

> Dér må jeg rette dig, Lasse!
> Konen og jeg har haft dobbeltkort. Der kan godt modtages SMS på bi-kortet.
> Der kan bare ikke ringes til det.

Nu spørger jeg dumt: så modtages den samme sms vel på begge telefoner ?