Bruge ADSL-forbindelse på Nokia 3650
Fra : Rasmus Beuchert

Dato : 24-05-03 18:26

Hej

Jeg kom til at tænke på om det ikke var muligt - når telefonen er koblet
sammen med PC'en via BlueTooth - at telefonen så kan bruge computerens
internetforbindelse til de internet-relaterede funktioner/programmer ?

MVH

Rasmus Beuchert

Fra : Ebbe

Dato : 24-05-03 20:56

Rasmus Beuchert wrote:
> [...]
> sammen med PC'en via BlueTooth - at telefonen så kan bruge computerens
> internetforbindelse til de internet-relaterede funktioner/programmer ?

Det vil jeg også meget gerne finde ud af, men det nærmeste jeg er kommet
på det, er avantgo. Det er dog ikke en egentlig browser(som jeg leder
efter), men den kan opdatere pre definerede hjemmesider gennem bluetooth...

Ebbe

Fra : Ebbe

Dato : 25-05-03 23:04

Rasmus Beuchert wrote:
> [...]
> sammen med PC'en via BlueTooth - at telefonen så kan bruge computerens
> internetforbindelse til de internet-relaterede funktioner/programmer ?

Nu har jeg fundet noget(det virker ihvertfald hos mig):

"I'll explain with my settings on 7650. Should be the same. I use Doris
Browser

Go to Settings - Connection - Access Points. Create new access point

Connection Name - Bluetooth DSL (Anything really)
Data Bearer - GPRS (Even if you don't have access to it)
Access Point Name - (Important must be the name of your PC shared via BT
!!! Check Bluetooth - Paired Devices to be sure)
User name - None
Prompt password - No
Password - Leave as is
Authentication - Secure
Gateway IP address - 0.0.0.0

Now go to settings - connection - GPRS

GPRS connection - when needed
Access Point - (Same as access point name of computer on BT connection
<check paired devices>)

In Doris Browser - Preferences

Internet Connection - Bluetooth DSL (or name selected in acces point
earlier)
Images - Load Automatically
Text size - Small
Cookies - Accept all
Refering page URL - Send
Screen width - Fixed coloumn width
Start screen size - Full-screen mode
Start page - Help page
Image default size - Fit to screen

Now start PC Suite. Open Mrouter make sure your com port is ticked for
serial port.

Start your BT software and set up a connection as normal for serial
port. PC Suite should show that phone is online and connected.

If all is ok, you can now start Doris and surf the net via BT using your
computer internet connection. Modem must be online but as you have a
dedicated connection this is not applicable in your case."

Det eneste minus der er, er at den spørger om den skal logge på hver
gang der er et billede på en side...

Ebbe

Fra : Rasmus Beuchert

Dato : 26-05-03 16:23

> Nu har jeg fundet noget(det virker ihvertfald hos mig):

Jeps, det virker også ved mig! Alle tiders! Jeg bruger Opera som browser og
det virker uden problemer. Men jeg kan ikke få den til at bruge den
forbindelse til Wap-tjenester...kan du heller ikke det?

MVH

Rasmus Beuchert

Fra : Ebbe

Dato : 26-05-03 18:48

Rasmus Beuchert wrote:

> Jeps, det virker også ved mig! Alle tiders! Jeg bruger Opera som browser og
> det virker uden problemer. Men jeg kan ikke få den til at bruge den
> forbindelse til Wap-tjenester...kan du heller ikke det?

Jeg er også skiftet til NetFront 3.0 nu...men wap, nej det virker ikke
på den måde. Den vil ikke vise en forbindelse der har DNS til 0.0.0.0.
Ved ikke hvorfor...

Kan du ikke bare bruge WAP gennem Opera??

Ebbe

Fra : Rasmus Beuchert

Dato : 26-05-03 23:33

> Kan du ikke bare bruge WAP gennem Opera??

Jo, det må jeg så leve med :) Men tak for hjælpen!

> Ebbe

MVH

Rasmus Beuchert