Hukommelses triks med T3X0 og andre SN tel~
Fra : GrillBiller

Dato : 23-05-03 20:32

Ville lige videre give et Trick som jeg ikke bare synes er smart, men RIGTIG
smart.
De af jeg der har Sony Ericsson mobiler deler sikkert irritationen med mig,
over at man ikke har mulighed for at slette de for-installerede
billeder/profiler/lyde, som mobilen bliver leveret med! F.eks. har en T310
ialt 600 KB hukommelse, men omkring 300 kb er allerede "reserveret" til de
noget fantasiløse (vil jeg sige) billeder/toner/temaer og man har derfor kun
mulighed for at lægge 300 kb ind selv, selvom mobil har 500 kb at gøre godt
med!
Her kommer et trick til hvordan man kan slette de "uønskede data" på Sony
Ericsson T300/T310/T68 (i):

Gå ind i Opsætning --->Nulstil alt --->Nulstil alt --->Fortsæt. Du bliver nu
bedt om at taste en sikkerhedskode.
Efter intasningen af koden, vent 12-13 sekunder (12,5 for allerbedste
resultat) Fjern så batteriet og vent 30 sekunder (stadig med batteriet
"frakoblet")
Sæt så batteriet i igen og start telefonen op. -Der kan gå op til 60
sekunder hvor telefonen #loader".
Herefter er alle de for-installerede billede/toner/temar fjernet og man har
dejlig ny plads at gøre godt med!

Har selv lavet tricket med min T310, og jeg gik fra 62 kb ledig hukommelse
til 320 kb! De billeder man selv har installeret forbliver på telefonen!
Håber i kan bruge tricket!

Fra : Søren C

Dato : 24-05-03 00:03

"GrillBiller" <cool@noemailyet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 320 kb! De billeder man selv har installeret forbliver på telefonen!

Selvfølgelig! Går og venter på jeg modtager min T310 med posten. Glæder
mig!!
Er der nogen risiko ved tricket?

Venligst

Fra : GrillBiller

Dato : 24-05-03 00:46

Der blev ikke slettet noget andet fra min T310'er
Alle de SMS'ser og tlf nr jeg havde liggende på mobilen skete der ikke noget
ved.
men for en sikkerheds skyld valgte før at kopier min telefonbog ind på
simkortet.

Fra : GrillBiller

Dato : 24-05-03 00:56

Og dog..
Jeg opdagede lige at min Bookmark og GPRS opsætning er forsvundet.

Fra : MaRk

Dato : 24-05-03 10:28

> Og dog..
> Jeg opdagede lige at min Bookmark og GPRS opsætning er forsvundet.

Er det standard opsætning eller bruger opsætning??

Fint trick

Mvh
Mark

Fra : Morten

Dato : 24-05-03 16:02

> [...]
> sekunder hvor telefonen #loader".
> Herefter er alle de for-installerede billede/toner/temar fjernet og man

Har lige prøvet med min T310 - jeg ventede bare lidt, så om der er gået 10
eller 15 sekunder efter den indtastede kode ved jeg ikke ... derefter tog
jeg batteriet af, og satte det på igen med det samme (uden at vente 30
sekunder) - og det virker til syneladende perfekt ... jeg havde bare ikke
tænkt over at den også nakker de 3 spil den har lagt ind fra start - dvs.
THPS4, Minigolf, og Ace of Spades ...
Minigolf har jeg liggende som fil, Spades har jeg bandet over mange gange så
det kan være ligemeget, men ved nogen om man kan downloade THPS4 igen et
sted, så jeg kan få det tilbage ?... den er jo stadig i spille menuen, man
kan bare ikke vælge den - så det ser lidt dumt ud

Fra : GrillBiller

Dato : 26-05-03 14:50

Linket til de "grå" link kan slettet som normalt.

ellers kan man bare hente spillende igen fra wap.sonyericsson.com + nogle
nye

Fra : Morten

Dato : 26-05-03 16:39

"GrillBiller" <grillbiller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Linket til de "grå" link kan slettet som normalt.
>
> ellers kan man bare hente spillende igen fra wap.sonyericsson.com + nogle
> nye

THPS4 ligger der ikke... kun Spades og Minigolf...

Fra : Christian Poulsen

Dato : 26-05-03 20:59

> Gå ind i Opsætning --->Nulstil alt --->Nulstil alt --->Fortsæt. Du
> bliver nu bedt om at taste en sikkerhedskode. Efter intasningen af
> koden, vent 12-13 sekunder (12,5 for allerbedste resultat) Fjern så

Herligt. Tak for tippet.

Fra : Søren

Dato : 27-05-03 18:13

> [...]
> til 320 kb! De billeder man selv har installeret forbliver på telefonen!

Hej!

Jeg har lige modtaget min SE T310 og jeg har da 512kb til rådighed fra start
af. Og hele min telefonbog er enda overført fra simkortet.
Har lige overført en poly ringetone og et billed og jeg har stadig 502kb til
rådighed...
Er der proppet mere hukommelse i mon?

Venligst

Fra : Rasmushb

Dato : 31-07-03 12:36

Har lige gennemført "tricket"!

Det hele er fin.... hade meget lidt plads før og har nu 160 kb
plads...!!
Men det ser ud til at der er over 700 kb hukommelse i alt.....!!

Hmmm... nå, men.... mit problem er at min pauseskærm er væk....!!
Normalt når telefonen har ligget lidt går den over i pauseskærm, men det
gør den ikke mere.... og det irriterer mig MEGET!!!!!!

Øv Øv....

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Christensen

Dato : 31-07-03 12:43

"Rasmushb" <Rasmushb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Normalt når telefonen har ligget lidt går den over i pauseskærm, men det
> gør den ikke mere.... og det irriterer mig MEGET!!!!!!

Efter min mening er tricket ikke meget værd. Da du slet ikke får den
hukommelse til rådighed
som alt det præinstalleret fylder.
Ang dit andet problem så prøv at lav "nulstil alt" Jeg har set at ordboges
funktionen ikke var
der før den blev nulstillet. Men alt pånær spil kommer tilbage...

Venligst