Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket prg. til tabsfri JPEG rotation?
Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 27-05-03 00:38

Hvilket prg. til tabsfri JPEG rotation?

Grundet skiftet fra Canon PS20til Olympus C5050Z, så har jeg fået et
problem. Medfølgende Olympus programmer er IMO ret
svære at bruge, og jeg har endnu ikke kunnet finde et
medfølgende program der kan rotere JPEG billeder
tabsfri.

Hvad gør jeg ?
Jeg savner Canons Zoombrowser og dertilhørende kvalitetsprogrammer.

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©
Hushjælp søges snarest muligt:

Fra : Lars [8210]

Dato : 27-05-03 00:44

©® Spectrus ®© wrote:
> [...]
> tabsfri.
>
> Hvad gør jeg ?
> Jeg savner Canons Zoombrowser og dertilhørende

Hej

Glem alt om Zoombrowser - det er et skod program..mht
rotering...

Brug dette istedet til http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 27-05-03 00:46

Jeg vil lige nævne at jeg kun bruger ACDSee v3.0 til at se
billederne med og til at sortere billederne med.

Jeg mangler blot et program der kan rotere billeder
tabsfri, hvilket ACDSee 3.0 ikke formår - desværre.

Fra : Lars

Dato : 27-05-03 00:54

©® Spectrus ®© wrote:
> Jeg vil lige nævne at jeg kun bruger ACDSee v3.0 til at se
> billederne med og til at sortere billederne med.
>
> Jeg mangler blot et program der kan rotere billeder
> tabsfri, hvilket ACDSee 3.0 ikke formår - desværre.

hej

Brug dette - det er tabsfri JpegCrops

Fra : Lars [8210]

Dato : 27-05-03 01:04

se

> hej

Hej igen

Jeg kom lige til at se een gang til på dit indlæg -

Jeg har/bruger også ACDSee version 3.0 - og i
Browse-funktionen - vælger du Plugins - og derefter Jpeg
Transform - Den kan da rotere uden tab - så hudt jeg
visker....

Men det letteste er at rotere i kameraet inden du downloader
( jeg bruger Downloader fra http://www.breezesys.com/ - den
er langt bedre end ZoomBrowser....(USB til en Canon EOS
D30 )

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 27-05-03 02:16

Lars [8210] wrote:
> [...]
> Browse-funktionen - vælger du Plugins - og derefter Jpeg
> Transform - Den kan da rotere uden tab - så hudt jeg

Tak, det er jo bare lige det jeg mangler.
Men når jeg engang for formateret mit C: drev, så kommer
Win XP's indbyggede billedbrowser-program nok også til at
virke igen. :)

Syntes det er lidt lamt, at når jeg roterer billederne inde i
kameraet, så vender 'den' kun billederne for sig selv. Mit
gamle PS20 vente billederne for real. Dette syntes jeg er en
lille fejl ved C5050Zoom.

> Men det letteste er at rotere i kameraet inden du downloader
> ( jeg bruger Downloader fra http://www.breezesys.com/ - den
> er langt bedre end ZoomBrowser....(USB til en Canon EOS
> D30 )

Det vil jeg lige kikke på.... men nu er det ved at blive sent på natten - igen. :)

Fra : Poul Krogh

Dato : 30-05-03 07:59

Hey. Tjaa, har ikke "opgraderet" til 5.x (læs videre i tråden), bruger
stadig ACDSee 4.0, kunne ikke rigtig se en grund til at opgradere. Er der
nogen der ved om den kan lave tabsfri rotation af jpg billeder. Har sendt en
mail til ACDSee men de har svartider der skal måles i år, istedet for timer.
Og med hensyn til det plugin der hedder Jpeg-Transform er det ikke
installeret, er det et plugin der kommer med ACDSee eller er det et der skal
downloades, og i så fald hvor ?

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 27-05-03 18:59

> Jeg vil lige nævne at jeg kun bruger ACDSee v3.0 til at se
> billederne med og til at sortere billederne med.
>
> Jeg mangler blot et program der kan rotere billeder
> tabsfri, hvilket ACDSee 3.0 ikke formår - desværre.

ACDSee v.5.0 kan klare tabsfri rotering så du kunne jo også overveje en
opgradering hertil. Derved vil du stadig have fordelen af at have alt samlet
i et program.

Henrik

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 27-05-03 21:32

"Henrik Bøggild" <slettes-hboggild@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> ACDSee v.5.0 kan klare tabsfri rotering så du kunne jo også overveje en
> opgradering hertil. Derved vil du stadig have fordelen af at have alt
samlet
> i et program.

Det kan 3.0 versione nu også, bare man bruger JpegTransform - Den kan da
rotere uden tab
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Lars

Dato : 27-05-03 23:51

Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
> [...]
meddelelse

også overveje

> Det kan 3.0 versione nu også, bare man bruger

Hej Thomas

Ja jeg er ganske enig - som skrevet i mit indlæg af 27.05.03
kl 02.04 - så jeg kan heller ikke nogen grund til at
opgradere noget der virker fortrinligt.

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 28-05-03 14:49

Lars wrote:
> Ja jeg er ganske enig - som skrevet i mit indlæg af 27.05.03
> kl 02.04 - så jeg kan heller ikke nogen grund til at
> opgradere noget der virker fortrinligt.

Jeg har lige opgraderet til ACDSee v5.0 - jeg syntes den er
uoverskuelig, så jeg vender nok tilbage til v3.0 inden så
længe.

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-05-03 21:19

"©® Spectrus ®©" <rasmusardahlnielsen@REMOVEget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3ed4be55$0$13226

> Jeg har lige opgraderet til ACDSee v5.0 - jeg syntes den er
> uoverskuelig, så jeg vender nok tilbage til v3.0 inden så
> længe.

Sjovt det har jeg hørt mange sige...*S*
Version 3.0 er nok klart den bedste udgave de har lavet.

Fra : Lars

Dato : 28-05-03 21:49

> [...]
er

> Sjovt det har jeg hørt mange sige...*S*
> Version 3.0 er nok klart den bedste udgave de har lavet.

Helt enig.

Fra : Per Jefsen

Dato : 29-05-03 08:35

> Sjovt det har jeg hørt mange sige...*S*
> Version 3.0 er nok klart den bedste udgave de har lavet.

Ja det var også mit første indtryk af 5'eren. Men efter et par minutter med
at slukke for de ting man ikke bruger, og efter at have customized alle
menu bars'ne (fjernet knapper man ikke bruger), er den nu meget fed... Den
indeholder et ret fint katalogiseringssystem - som er nyt i 5'eren.

Per Jefsen

Fra : Madsen

Dato : 28-05-03 21:34

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

> Version 3.0 er nok klart den bedste udgave de har lavet.

Jeg havde også voldsomme problemer med version 4.x. Den gik ned hele
tiden og så igen, men det blev lidt bedre med 5.0. Den kunne dog også
finde på at crashe så nu kører jeg 5.01 som egentlig kører fint nok,
men det sker tit at den låser når jeg lukker for den. Efter min mening
så er version 3.0 klart den bedste version de har lavet både hvad angår
stabilitet og brugervenlighed. Der er med tiden blevet smidt alt for
meget skrammel på som man sjældent har brug for alligevel.

Madsen.