Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nybegynders første billeder
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-05-03 23:19

Jeg fik mit første digital kamera i lørdags (et A70) og har taget nogen
billeder jeg ville have lidt kritik på. Det skal siges at jeg aldrig har
haft andet end "smid-i-nakken" kameraer før.

Blomst, taget i lørdags:

Og en edderkop der sad i min have her i eftermiddags:

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : max

Dato : 27-05-03 02:21

> [...]
> haft andet end "smid-i-nakken" kameraer før.
>
> Blomst, taget i lørdags:
>
> Og en edderkop der sad i min have her i eftermiddags:

Hej Stefan,
Dit billede af edderkoppen er fint,jeg syntes det skulle
beskæres en lille smule mere, og kom til at lave bladene
lidt grømmere.. Se hvad du synes..

Blomsten er også flot, men fliserne i baggrunden er ikke så fedt.
-max-

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-05-03 12:27

On Tue, 27 May 2003 03:21:02 +0200, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

>Hej Stefan,
>Dit billede af edderkoppen er fint,jeg syntes det skulle
>beskæres en lille smule mere, og kom til at lave bladene
>lidt grømmere.. Se hvad du synes..

Du har ret i at det sagtens kunne beskæres mere, jeg valgte bare 640*480
fordi... et eller andet skulle jeg jo vælge :)

Bladene er blevet for grønne på din version (de er gullige i
virkeligheden)

>Blomsten er også flot, men fliserne i baggrunden er ikke så fedt.

Det er der selvfølgelig noget om, det er jo det med at "lave" sit motiv.
Jeg tog bare billedet der hvor det stod, selvom jeg sagtens kunne evt.
have flyttet det over på græsplænen lige ved siden af.

Jeg takker for at du har gidet kigge på det :)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-05-03 05:59

Tue, 27 May 2003 00:18:43 +0200, skrev Stefan Bruhn:

> [...]
>haft andet end "smid-i-nakken" kameraer før.

>Og en edderkop der sad i min have her i eftermiddags:

Fint billede og endnu finere med Max' farvejustering. Og hvis det så
lige fik en gang sharpen..... Æhhh, hvor stor var kreaturet? Det er
LIDT uhyggeligt, ikk'?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-05-03 12:30

On Tue, 27 May 2003 06:59:26 +0200, Kurt Hansen
<kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

>Fint billede og endnu finere med Max' farvejustering.

Lidt farvejustering kunne hjælpe, men dog ikke helt så grønt :)
Jeg havde bare brugt crop og så ellers ladet det være uredigeret.

>Og hvis det så
>lige fik en gang sharpen..... Æhhh, hvor stor var kreaturet? Det er
>LIDT uhyggeligt, ikk'?

God idé med sharpen, det hjælper.
Edderkoppen har vel været mellem 1,5 og 2cm, vil jeg skyde på.

Tak for kritik!

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-05-03 12:36

On Tue, 27 May 2003 00:18:43 +0200, Stefan Bruhn <spamfilter@ghashul.dk>
wrote:

>Og en edderkop der sad i min have her i eftermiddags:

I version 2:

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-05-03 13:07

Tue, 27 May 2003 13:36:19 +0200, skrev Stefan Bruhn:

>I version 2:

Goodie

Fra : Mose

Dato : 27-05-03 15:16

Hej Stefan,

Tillykke med dit nye kamera.

Jeg kan varmt anbefale www.fotokritik.dk der kan du få god og konstruktiv
kritik fra mange kompetente fotografer...

Mose

Fra : Flare

Dato : 27-05-03 20:56

> Jeg fik mit første digital kamera i lørdags (et A70) og har taget nogen
> billeder jeg ville have lidt kritik på. Det skal siges at jeg aldrig har
> haft andet end "smid-i-nakken" kameraer før.

Hvad synes du om det? Lever det op til dine forventninger? Er det til at
finde rundt i?

Står på nippet til at købe et og vil gerne have lidt info

Anders

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-05-03 22:32

On Tue, 27 May 2003 21:55:39 +0200, "Flare" <anders@pings.dk> wrote:

>Hvad synes du om det? Lever det op til dine forventninger? Er det til at
>finde rundt i?

Det lever fuldt ud til mine forventninger, og jeg synes det er meget
logisk at finde rundt i. Jeg har kun brugt de automatiske indstillinger,
da jeg intet kender til blænde og lukketid og alt det endnu.

>Står på nippet til at købe et og vil gerne have lidt info

Kan kun anbefale det. Jeg overvejede at spare nogen penge og købe et
uden zoom, men er glad for at jeg ikke gjorde det. Zoom er en dejlig
funktion :)