Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er blænde
Fra : Hjalte

Dato : 24-05-03 22:30

Hejsa...

Jeg er en nybegynder indefor digital fotografering, faktisk i det hele
taget nybegynder indenfor fotografering

Er de nogen der kan fortælle mig hvad blænde er?

Jeg har et A06 digital kamera.

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-05-03 22:49

"Hjalte" <isak@elefantcool.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er en nybegynder indefor digital fotografering, faktisk i det hele
> taget nybegynder indenfor fotografering
>
> Er de nogen der kan fortælle mig hvad blænde er?

Blænden er det "hul" som lyset skal i gennem for at komme til de
"ædlere"dele i kameraet. Du bruger bla. til at styre lysmængden, stort
blænde "tal"= lille hul=lidt lys, visaversa. Spørg igen hvis der er mere du
er i tvivl om :)).