TELE2 ADSL
Fra : antidote

Dato : 26-05-03 18:57

Nogen der har nogen kommentarer / erfaringer med Tele2's ADSL-løsning.
De reklamerer for tiden med en 512/128 linje til 340,- pr. måned. Det lyder
umiddelbart som et godt tilbud, men måske der var nogen indvendinger herfra?

/antidote

Fra : René Løweneck

Dato : 26-05-03 19:09

"antidote" <antidote2004@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
lyder
> umiddelbart som et godt tilbud, men måske der var nogen indvendinger

Nej, tag du bare imod tilbuddet )

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS - Enkel, funktionel og brugervenlig styring af din
hjemmeside, - til en fornuftig pris !

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-03 19:36

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote in message

> lyder
> herfra?
>
> Nej, tag du bare imod tilbuddet )

Men der står "begrænset tilbud" jeg kan ikke lige umildbart finde ud af hvad
det indebære... Hvis det fx kun er 3 månedere de priser gælder og så går man
tilbage til normalpriser.. Så er det jo ikke så godt...

Desværre har kundeservice lukket nu, så jeg kunne ikke lige ringe og høre

Fra : antidote

Dato : 26-05-03 19:38

> [...]
man
> tilbage til normalpriser.. Så er det jo ikke så godt...

Det begrænsede består i at tilbuddet "kun" gælder for de 20.000 første
tilmeldte!

/antidote

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-03 19:47

"antidote" <antidote2004@hotmail.com> wrote in message

> Det begrænsede består i at tilbuddet "kun" gælder for de 20.000 første
> tilmeldte!

Okay, men hvor står det?

Men hvad så bagefter?? vil kunderne der fx har oprettet en 2048/512 til
530,- om måneden bliver ved med at betale denne pris fx 2 år frem i tiden?
Eller hæver de bare prisen igen efter 6 månedere eller noget i den retning?

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 26-05-03 20:44

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
> 530,- om måneden bliver ved med at betale denne pris fx 2 år frem i tiden?
> Eller hæver de bare prisen igen efter 6 månedere eller noget i den

Det var også det som jeg tænkte på. Måske man skulle ringe til dem i morgen.

Nicolai

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-05-03 21:07

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Men hvad så bagefter?? vil kunderne der fx har oprettet en
> 2048/512 til 530,- om måneden bliver ved med at betale denne pris
> fx 2 år frem i tiden?

Helt generelt er 2 år lang tid at fremberegne priser.

> Eller hæver de bare prisen igen efter 6 månedere eller noget i den
> retning?

Formentlig kører de ikke i al evighed med to prisskemaer for samme
produkt. Mit gæt er dog, at den tilbudte pris ikke stiger indenfor de
første 6 måneder. Tager man den aktuelle tilbudpris 6 mdr. frem (plus
oprettelse) har man formentlig det værste scenario. Så kan regne ud,
hvad man med næsten sikkerhed som minimum sparer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-05-03 21:05

Bjarke Hansen skrev:

> "antidote" wrote

> Okay, men hvor står det?

På selve forsiden af deres webside, i den gule blomst (eller
hvad det nu skal ligne):

> Men hvad så bagefter??

Så bliver din førstefødte solgt som slavearbejder i den tredie
verden.

> vil kunderne der fx har oprettet en 2048/512 til 530,- om
> måneden bliver ved med at betale denne pris fx 2 år frem i
> tiden?

Næ, de regner vel med at overtage markedet og slå de andre
ihjel, kysse deres kvinder og tage alle dine penge fra dig.

Det er jo ret svært at spå, det bliver ikke nemmere hvis man
skal gøre det om fremtiden.

Hvis den hidtidige udvikling kan tages som en trend, så får
man sikkert blot større hastighed for ca. samme penge. Man
kan måske endda forestille sig, at en udbyder f.eks. kunne
finde på at stille tung indhold til rådighed for dem med hur-
tige forbindelser, engang i fremtiden.

> Eller hæver de bare prisen igen efter 6 månedere eller noget
> i den retning?

Det kommer an på markedet.

Fra : Ulrik

Dato : 27-05-03 10:40

> [...]
meddelelse

> Det begrænsede består i at tilbuddet "kun" gælder for de 20.000 første

....og at tilbudet kun gælder i 3 uger frem (iflg. deres ADSL-support).

/U

Fra : Bernd Uthoff

Dato : 27-05-03 16:57

>...og at tilbudet kun gælder i 3 uger frem (iflg. deres ADSL-support).

Jeg har i dag tilmeld mig opgradering til 512 fra 256 - gratis,
leveringstid: 4-6 uger. Jeg snagede med tele2adsl support ang. eventuelle
skjulte omkostninger, .. er der ingen. Efter min mening udgår 256
forbindelsen efter et stykke tid.

hilsen bernd

Fra : Thomas Corell

Dato : 28-05-03 08:54

René Løweneck wrote:
> "antidote" <antidote2004@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> lyder
> herfra?
>
> Nej, tag du bare imod tilbuddet )

Nu er jeg nysgerrig, har du postet dit indlæg via en tele2 adsl ?

--
Don't waste space

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-05-03 10:29

In article <slrnbd8qoi.m64.intheNOSPAMnews@mail.corell.dk>, Thomas Corell wrote:

> Nu er jeg nysgerrig, har du postet dit indlæg via en tele2 adsl ?

Det har han ikke, Tele2 bruger bitstream-aftalen, ikke gensalg af
Internet-produkter.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You are false data.

Fra : René Løweneck

Dato : 28-05-03 13:04

Hej Andreas !

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Det har han ikke, Tele2 bruger bitstream-aftalen, ikke gensalg af
> Internet-produkter.

Hvad mener du ?

René Løweneck
www.loweneck.dk
Indvånere af transparante domiciler bør ikke udføre ballistiske
eksperimenter med objekter af geologisk oprindelse.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-05-03 14:07

In article <3ed4a3ff$0$13200$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, René Løweneck wrote:

> Hvad mener du ?

Gensalg af ADSL-porte med ATM-tjeneste er navngivet "Bitstream" i
brancheaftalerne.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Tomorrow, you can be anywhere.

Fra : René Løweneck

Dato : 28-05-03 15:27

Hej Andreas !

> Gensalg af ADSL-porte med ATM-tjeneste er navngivet "Bitstream" i
> brancheaftalerne.

Nu er jeg jo selvfølgelig dum, men jeg har stadig ikke fattet en meter af
hvad du mener. Og hvad det evt. kunne have med mig at gøre.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-05-03 21:42

In article <3ed4c57a$0$13223$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, René Løweneck wrote:

> Nu er jeg jo selvfølgelig dum, men jeg har stadig ikke fattet en meter af
> hvad du mener.

Så er det ikke vigtigt for dig ;)

> Og hvad det evt. kunne have med mig at gøre.

Intet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I never met a woman I couldn't drink pretty.

Fra : René Løweneck

Dato : 28-05-03 13:02

Hej Thomas !

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg nysgerrig, har du postet dit indlæg via en tele2 adsl ?

Ja, det var selvfølgelig en nærliggende tanke. Men jeg må desværre skuffe
dig. Jeg er,- eller rettere var, TDC kunde.
Jeg meldte mig til TeleADSL igår

Så deet...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-05-03 19:28

antidote wrote:
> [...]
> umiddelbart som et godt tilbud, men måske der var nogen indvendinger herfra?

Jeg håber da ikke der er noget galt, da jeg lige har bedt dem om at
lave min TDC "Bredbånd" 256kbit om til en 1024/256 Tele2ADSL

Det er vist snart så længe siden der har været dårlig omtale af
Tele2/Get2net at ingen kan huske det ..... :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 26-05-03 20:40

> antidote wrote:

> Det er vist snart så længe siden der har været dårlig omtale af
> Tele2/Get2net at ingen kan huske det ..... :)

Det kunne vel også skyldes, at deres kundedatabase ikke er ret stor.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-06-03 21:17

Hans Joergensen skrev Mandag den 26. maj 2003 20:28 i
dk.edb.internet.udbydere:

> Det er vist snart så længe siden der har været dårlig omtale af
> Tele2/Get2net at ingen kan huske det ..... :)

Så lad mig ødelægge din glæde

Jeg havde i sintid ISDN, og Tele2's 1001, jeg opsagde så det ene
nummer, efter flere måneder fik jeg pluskelig en regning på det nummer
jeg ikke havde længer, samtlige opkald var til en InternetISP af de
mindre.
Jeg ringede og sagde at jeg ikke har det nummer, og derfor ikke skulle
have den regning, de svarede at jeg ikke havde opsagt nummeret hos
dem, og derfor var det mit problem. Jeg sagde at jeg HAVDE opsagt
nummeret hos dem også, jeg fik så at vide at jeg skulle skrive enh
skriftlig klage, det gjorde jeg så, sendte den anbefalet med svarkort
(sådan et man herhjemme skal kvitere på udeover den normale kvitering
for modtagelse af anbefalet brev, og så bliver sendt til afsender)
efter lang tid kom der pluskelig en rykker, jeg ringede til dem, og
sagde at det kunne jeg ikke forstå, for jeg havde skreftlig afvist
regningen, hun sagde så at de ikke havde fået noget brev fra mig, jeg
bad så om et FAX nr. så jeg kunne sende en FAX med kviteringen til
hende med det samme, inden vi forsatte samtalen, så kunne hun
pluskelig godt finde noget om det brev, og det endte så med at de
kontaktede den nye indehaver af nummert, og han ville godt betale hans
regning.

Ivar Madsen

Fra : Ole :-\)

Dato : 26-05-03 21:36

antidote skrev
> [...]
lyder
> umiddelbart som et godt tilbud, men måske der var nogen indvendinger

Skriv i den rigtige gruppe. news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Kan kort nævne at det SKAL være fastnettelefon på hustanden og at det er med
modemløsning, ellers er det okay tilbud

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Rehof

Dato : 27-05-03 16:53

Hejsa.
Talte med Tele2 kundeservice idag, for at høre om man efter et antal
uger/mdr. ryger op på "normal" pris igen.
Svarret var: Nej, kontrakten er uopsigelig fra deres side, og prisen er
fast, og kan ikke ændres fra deres side, kun ned, ikke op.
Så derfor har jeg bedt om en kontrakt for at se det sort på hvidt, og står
det der, at prisen er fast, og kan ikke ændres opad, springer jeg på sq på
vognen

--
Renè ( Holstebro )

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-05-03 17:00

Hej Rehof, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Svarret var: Nej, kontrakten er uopsigelig fra deres side, og
> prisen er fast, og kan ikke ændres fra deres side, kun ned, ikke
> op.

Den kundeservicemedarbejder har du enten misforstået, eller også er
vedkommende mere end almindelig skødesløs.

Blot det at kontrakten skulle være uopsigelig fra deres side lyder helt
hen i vejret.

> Så derfor har jeg bedt om en kontrakt for at se det sort på
> hvidt

God ide.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ole :-\)

Dato : 27-05-03 17:30

Rudi Stegen skrev
> Den kundeservicemedarbejder har du enten misforstået, eller også er
> vedkommende mere end almindelig skødesløs.

Jeg fik også fortalt at det ikke bare var seks måneder som de logger med
hvis man bliver fastnetkunde hos dem, men at det er fremover - cool nok om
jeg gad betale over 100 kr hver eneste måned på et fastnettelefon

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-05-03 18:48

Rehof skrev:

> Talte med Tele2 kundeservice idag, for at høre om man efter
> et antal uger/mdr. ryger op på "normal" pris igen. Svarret
> var: Nej, kontrakten er uopsigelig fra deres side,

Nu skal man jo ikke tro på alt hvad kunderservice kan finde på
at fortælle:

"4. Bindingsperiode og opsigelse

4.3 Aftalen kan opsiges af Tele2 med 35 dages skriftligt var-
sel."

> og prisen er fast, og kan ikke ændres fra deres side, kun
> ned, ikke op.

Men, det kan de altså:

"4.8 Tele2 forbeholder sig ret til at ændre vilkår og priser
med 28 dages varsel. Såfremt ændringerne er byrdefulde for
kunden, kan kunden skriftligt opsige aftalen med 14 dages
varsel."

> Så derfor har jeg bedt om en kontrakt for at se det sort på
> hvidt, og står det der, at prisen er fast, og kan ikke ænd-
> res opad,

Desværre, det står i vilkårene at det kan den.

> springer jeg på sq på vognen

Spring ned af vognen igen.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-05-03 21:39

antidote wrote:
> [...]
> umiddelbart som et godt tilbud, men måske der var nogen indvendinger herfra?

Hvis du skifter til Tele2:
Vær _meget_ opmærksom på de regninger du får. _Når_ du får regninger.

Udover det med de ujævne udsendelser af regninger, har der på de 2
regninger jeg har modtaget i de 7 mdr. jeg har været kunde, begge gange
været et beløb de ikke kunne gøre rede for.
Under 50 kr. Men hvis man gør det ved alle kunder giver det jo penge..!

Jeg fik 2 regninger med 1 - 2 mdr. mellemrum.

Men har ikke set noget i 4 - 5 mdr.!!

Udfra diskussionen i grupperne, og min tidligere erfaring med Tiscali er
det tilsyneladende ikke dårligt i forhold til markeds gennemsnittet.

NB. Et godt råd: Når du ringer til deres Hotline, så skriv altid navnet
ned. Spørg hellere igen hvis du ikke fik fat på det første gang.

Det hvade en god virkning da jeg måtte kontakte dem 5 - 6 gange, at
kunne henvise til et konkret navn.
På trods af at en af "supporterne" ikke kendte en "kollega" jeg havde
talt med et par dage tidligere.

Mvh. Jørgen

Fra : Simon [8230]

Dato : 28-05-03 07:58

Jeg er hoppet på vognen...

Hvis man regner en smule på det, ja om man så "kun" har de billige priser i
6 mdr., så vil man spare penge. Selvom man har valgt 2mbit/512 istedet for
sin gamle tdc 512/512.
Samtidig er deres vilkår ikke anderledes end andre udbyderes mht. forbehold
om prisændringer, så det er ikke det der skal afholde Jer fra at vælge tele2
(efter min ydmyge mening).

TDC vilkår - ændringer med 1 mdr. og 14 dage: læs pkt. 19
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/vilkaar/pdf/velkomst.pdf

Simon