Stofanet vs. ADSL
Fra : Niels Sørensen

Dato : 25-05-03 18:59

Jeg håber I kan hjælpe mig i beslutningen om, hvorvist jeg skal vælge
Stofanet med Flatrate eller hellere bør gå efter en ADSL-løsning.

Det er den billigste løsning jeg går efter, så det skal være de mindste
pakker i begge tilfælde.
De "hedder" det samme: 256/128 - men spørgsmålet er, om der er forskel på
dem i praksis?
Er det fx noget med, at Stofanet er meget mere følsom overfor belastning af
deres net end ADSL-løsninger? Altså så man kan risikere, at det kører meget
sløvere i peakperioderne - eller er det lige følsomt/svingede uanset
løsning?

Tak!
VH Sørensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-03 20:41

Niels Sørensen skrev:

>De "hedder" det samme: 256/128 - men spørgsmålet er, om der er forskel på
>dem i praksis?

Hvor ser du at Stofanet hedder 256/128? Jeg har Stofanet, og det
hedder ingenting, men jeg kører 1024/256 for fuld hammer.

>Er det fx noget med, at Stofanet er meget mere følsom overfor belastning af
>deres net end ADSL-løsninger?

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har hørt enkelte Stofanetkunder
snakke om at deres hastighed falder når der er spidsbelastning
på, men med mit moderate til lave forbrug har jeg ikke mærket
noget. Det kan også være at vi her i Horsens sidder lidt bedre
end visse andre steder. Ålborg havde (har?) i lang tid lidt
problemer.

Hvad er prisen for ADSL for tiden?

--
Bertel

Fra : KE

Dato : 25-05-03 20:56

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvor ser du at Stofanet hedder 256/128? Jeg har Stofanet, og det
> hedder ingenting, men jeg kører 1024/256 for fuld hammer.

StofaNet har deres Flexrate variant som nok er den du sidder med, den kører
*op til* 1024/256 - en hurtig test på www.itavisen.no viser jeg har kører
omkring 700 Kbit/sek.

Jeg ved at StofaNet er en smule berørt af peakperioder, om ADSL er det kan
jeg desværre ikke svare på. Men når du alligevel vil have flatrate er det
vel for at hente en del, og hvis det er via shareprogrammer a la Kazaa
rammes du vel sjældent, da det tit er den du henter fra som sætter
begrænsningen.

> [...]
>noget. Det kan også være at vi her i Horsens sidder lidt bedre
>end visse andre steder. Ålborg havde (har?) i lang tid lidt

Ud over en uge med problemer (noget centralt udstyr) for knap et par måneder
siden har jeg aldrig oplevet afbrydelser værd at nævne. Dog har jeg ladet
mig fortælle at pingtiderne på spil er steget en smule, men dette er vist
også ved at blive ordnet.

KE

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-05-03 21:23

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> skrev :

>Hvor ser du at Stofanet hedder 256/128? Jeg har Stofanet, og det
>hedder ingenting, men jeg kører 1024/256 for fuld hammer.

Fordi du har flexrate og op til 1024/256, med flatrate har man
op til 256 eller 512 down og 128 up.
--
Knud

Fra : Niels Sørensen

Dato : 26-05-03 07:26

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er prisen for ADSL for tiden?

For de mindste pakker (256/128) ligger de lige omkring kr. 340 - 360,- pr.
måned.
Så der er da en smule at spare ved at vælge den lille version af Stofanets
Flatrate (der som nævnt også kaldes 256/128).

VH Sørensen

Fra : jens

Dato : 26-05-03 07:29

"Niels Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> For de mindste pakker (256/128) ligger de lige omkring kr. 340 - 360,- pr.
> måned.
> Så der er da en smule at spare ved at vælge den lille version af Stofanets

Tjae, man skulle bo i Bramminge :
http://www.arrownet.dk/bramming/index.php?2.abonnement.priser

Mvh Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-05-03 09:02

jens skrev:

>Tjae, man skulle bo i Bramminge :

Ja, hvis det da virker.

--
Bertel

Fra : jens

Dato : 26-05-03 09:12

> Ja, hvis det da virker.

De har ganske rigtigt været ret hårde ved min tålmodighed denne weekend, men
nu bliver det bedre for de har allesammen været på kursus siden i onsdags.

(linien har rettet sig her til formiddag, så dt var et godt kursus jo

Jeg vil lige indskyde at servicen og virkningsgraden er til dagligt iorden.
ingen klager herfra i den retning.

Mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 26-05-03 15:25

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Tjae, man skulle bo i Bramminge :
> http://www.arrownet.dk/bramming/index.php?2.abonnement.priser

Eller i Odense: http://www.nal-net.dk

Jens

PS: Jeg er på NAL-NET.DK

Fra : jens

Dato : 26-05-03 15:31

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Eller i Odense: http://www.nal-net.dk
>
> Jens
>
> PS: Jeg er på NAL-NET.DK

Det kan min disc slet ikke tåle så det kan være det samme

Mvh Jens

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-05-03 19:09

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvad er prisen for ADSL for tiden?

tele2adsl.dk har lige lanceret et køtilbud (åbenbart begræn-
set til de 20.000 første kunder):

Download Upload Begrænset FØRPRIS
(hente) (sende) TILBUD
Tele2ADSL 256 kbit/s 128 kbit/s 340 kr. 340 kr.
Tele2ADSL 512 kbit/s 128 kbit/s 340 kr. 430 kr.
Tele2ADSL 1024 kbit/s 256 kbit/s 430 kr. 530 kr.
Tele2ADSL 2048 kbit/s 512 kbit/s 530 kr. 780 kr.

Det ser jo ikke helt tosset ud, det bliver spændende at se re-
aktionen fra resten af markedet.

Jeg tror at Niclas Palmstierna har ret i denne udtalelse:

"- ADSL er nu modnet teknologisk og gået ind i gør-det-selv-
alderen. Tele2 ønsker at være med fra start og vinde markeds-
andele på ADSL-bølgen"

Fra : Per S. Christensen

Dato : 25-05-03 22:17

On Sun, 25 May 2003 19:58:44 +0200, "Niels Sørensen"
<duvedikkehvem@hotmail.com> wrote:

>Jeg håber I kan hjælpe mig i beslutningen om, hvorvist jeg skal vælge
>Stofanet med Flatrate eller hellere bør gå efter en ADSL-løsning.

Jeg ville vælge en ADSL løsning fra TDC. Bedre service, bedre
flexiblititet. Hos Stofa får du dit internet og det var så det. TDC
har en bred vifte af services som du skal kigge langt efter hos Stofa.

Venlig hilsen /Best Regards

Per Sortkær Christensen

Fra : jens

Dato : 25-05-03 23:33

"Per S. Christensen" <sortkaer@yahoo.com> skrev i en meddelelse >

> Jeg ville vælge en ADSL løsning fra TDC. Bedre service, bedre
> flexiblititet. Hos Stofa får du dit internet og det var så det. TDC
> har en bred vifte af services som du skal kigge langt efter hos Stofa.

Til gengæld skal man så heller ikke betale for de services hos stofa,
hvadenten man bruger dem eller ej.

Mvh Jens

Fra : JS

Dato : 26-05-03 08:28

> Jeg ville vælge en ADSL løsning fra TDC. Bedre service, bedre
> flexiblititet. Hos Stofa får du dit internet og det var så det. TDC
> har en bred vifte af services som du skal kigge langt efter hos Stofa.

Hvor bred er den vifte? Hvilke "brugbare" services har TDC som Stofa ikke
har?

Fra : jens

Dato : 26-05-03 08:32

"JS" <JS_443@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor bred er den vifte? Hvilke "brugbare" services har TDC som Stofa ikke
> har?

Hos TDC kan man gå ind i en telebutik og få beskrevet hvordan et givent
problem kan løses, det er ret svært hos stofa.

Mvh Jens

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-05-03 08:46

jens <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> Hos TDC kan man gå ind i en telebutik og få beskrevet hvordan et givent
> problem kan løses, det er ret svært hos stofa.

Det passer ikke. Jeg troede også det forholdte sig sådan, men jeg er
blevet klogere.

Allan Joergensen

"Cardinal Fang! Fetch... the comfy chair!"

Fra : jens

Dato : 26-05-03 08:50

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> jens <mkg2@jellingnet.dk> wrote:
>
> Det passer ikke. Jeg troede også det forholdte sig sådan, men jeg er
> blevet klogere.

Og dermed mener du at tdc ikke kan løse et problem eller at stofa har
telebutikker ?
(hvis det er det første kan det ikke afvises at du har ret)

Mvh Jens

Fra : EH-Fniller

Dato : 26-05-03 09:10

jens wrote:

> Og dermed mener du at tdc ikke kan løse et problem eller at stofa har
> telebutikker ?
> (hvis det er det første kan det ikke afvises at du har ret)
>
> Mvh Jens

Jeg har oxo den tvevlsomme oplevelse med tdc butikkerne.
Men de har dog altid givet en god behandling. Men info og deslige
har været for godt.

Der hvor jeg har oplevet god viden har altid været hos teknikerne.
Så er man vel tilbage hvor man skal ringe, vel det samme som hos stofa?

EH

Fra : jens

Dato : 26-05-03 09:16

"EH-Fniller" <en_skod@email.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har oxo den tvevlsomme oplevelse med tdc butikkerne.
> Men de har dog altid givet en god behandling. Men info og deslige
> har været for godt.

Du bruger en forkert ekspedient så.
Gå efter den unge med det halvlange hår.

> Der hvor jeg har oplevet god viden har altid været hos teknikerne.

Ikke her, teknikkerne er tit bedrevidende som ikke nedlader sig til at
forklare almindeligt dødelige om deres højteknologiske arbejdsredskaber.

> Så er man vel tilbage hvor man skal ringe, vel det samme som hos stofa?

Nejnej, for tdc tager telefonen med det og sender en egning på et kvarters
uspecificeret skrattekoncert.

Mvh jens

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 20:51

> Så er man vel tilbage hvor man skal ringe, vel det samme som hos stofa?
>
> Nejnej, for tdc tager telefonen med det og sender en egning på et kvarters
> uspecificeret skrattekoncert.

Kan jeg ikke få den forklaret ??

/Jan

Fra : JS

Dato : 26-05-03 09:33

> "Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Og dermed mener du at tdc ikke kan løse et problem eller at stofa har
> telebutikker ?

Det ville se ret mærkeligt ud hvis Stofa havde telebutikker, men ja, de har
da ca. 9 servicebutikker fordelt over landet, hvor du kan få løst dine
problemer...
Mit indtryk af TDC's telebutikker er da også at de mest har forstand på
kasseapparatet og vejledning i diverse teleabonnementer.

Fra : jens

Dato : 26-05-03 09:37

> Mit indtryk af TDC's telebutikker er da også at de mest har forstand på
> kasseapparatet og vejledning i diverse teleabonnementer.

En skarpsindig iagttagelse

Mvh jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-05-03 09:28

> Hos TDC kan man gå ind i en telebutik og få beskrevet hvordan et
givent
> problem kan løses, det er ret svært hos stofa.

Well, Stofabiksen på Vestergade i Århus var da ganske proffesionelle da
jeg skulle have lagt kabel ind.
(Omend han fik startet på den forkerte analoge formel, og følgelig måtte
overføre henved 20 felter til et andet stykke papir, midt under
behandlingen)

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : jens

Dato : 26-05-03 09:33

> [...]
> (Omend han fik startet på den forkerte analoge formel, og følgelig måtte
> overføre henved 20 felter til et andet stykke papir, midt under

Hvad sker der så hvis du henvender dig med et problem efter du er blevet
kunde ?

Mvh Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-05-03 09:37

> Hvad sker der så hvis du henvender dig med et problem efter du er
blevet
> kunde ?

Jeg har da haft småproblemer siden, og jeg er ret sikker på at jeg ville
kunne huske det, såfremt de ikke var blevet løst tilfredsstillende

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-05-03 09:45

KLIP

> Jeg har da haft småproblemer siden, og jeg er ret sikker på at jeg ville
> kunne huske det, såfremt de ikke var blevet løst tilfredsstillende

I vort område --- Antenneanlæg --- har jeg også kun hørt positivt om Telia
Stofa´s internet via kabel-tv.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 26-05-03 14:41

In <basjg3$21q0$1@news.net.uni-c.dk> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> writes:

>"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad sker der så hvis du henvender dig med et problem efter du er blevet
>kunde ?

De er gode og det er nemt at komme igennem til support.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 20:50

> Hvad sker der så hvis du henvender dig med et problem efter du er blevet
> kunde ?
>
> De er gode og det er nemt at komme igennem til support.

Men de kan være _MEGET_ sløve i sagsbehandlingen !!

/Jan