Andet multimedie
Farve ændring af bil i photoshop?
Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 27-05-03 00:27

Hej NG...

Er det muligt at ændre farven på en bil i photoshop, måske at lægge et
"filter" over selve bilen, så jeg ændrer en rød til blå f.eks. men fælgene
bliver alufarvet...

check billedet på dk.binaer med topic Billede af bil i dk.edb.grafik ...
-
mvh. Carsten - www.team-extreme.dk - www.bilstereoforum.dk

Fra : Madsen

Dato : 27-05-03 00:53

Carsten Lorenzen skrev:

> Er det muligt at ændre farven på en bil i photoshop, måske at
> lægge et "filter" over selve bilen, så jeg ændrer en rød til blå
> f.eks. men fælgene bliver alufarvet...

Det smarteste er nok at lave et justeringslag som udelukkende ændrer
på farven på bilen uden at ændre ved resten af billedet.
Det smarte ved justeringslag er at de ikke rører ved det oprindelige
billede. Når du slukker for justeringslaget ryger billedet tilbage
til originalen.
Prøv: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/bil/xantiamod1.zip>

Når du har fået det pakket ud og åbnet i Photoshop kan du prøve at
dobbeltklikke på justeringslaget. Det burde få 'Farvetone/mætning'
eller 'Hue/Saturation'-dialogboksen op, hvor du så kan prøve at trække
i skyderne for at ændre på farven. Du kan også prøve at placere et
flueben i 'Farvelæg' eller 'Colorize' i dialogboksen. Det giver en
mere mættet farve, hvis det er det du ønsker.

Madsen.

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 27-05-03 12:17

MANGE TAK!!!

Det var lige hvad jeg ledte efter!

Men flueben i "colorize" kunne jeg få præcis det resultat jeg ønskede!!!

Så nu har jeg et par kopier af billedet i forskellige farver, så jeg kan
finde ud af hvilken farve det skal være!

Fra : Kurt Lund

Dato : 27-05-03 07:36

"Carsten Lorenzen" <carstendk@hotmail.com> skrev:

> Er det muligt at ændre farven på en bil i photoshop, måske at lægge et
> "filter" over selve bilen, så jeg ændrer en rød til blå f.eks. men fælgene
> bliver alufarvet...

Tag et kig på
http://www.photoshopjunkie.com/tutorials.html

--
Kurt Lund

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 27-05-03 12:18

> Tag et kig på
> http://www.photoshopjunkie.com/tutorials.html
>
> --
> Kurt Lund

Tak for linket, den blev lige bookmarked!

--
mvh. Carsten - www.team-extreme.dk - www.bilstereoforum.dk