Andet multimedie
bentjuul 3670
Nyt forum for DTP´ere
Fra : Villy Erichsen

Dato : 26-05-03 16:49

http://www.dtpforum.dk
Det ser lovende ud

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Kurt Lund

Dato : 26-05-03 17:52

Villy Erichsen skrev:

> http://www.dtpforum.dk
> Det ser lovende ud

Hmm. Medlem mig her og medlem mig der. Hvorfor ikke benytte usenet? Det
er både hurtigere, nemmere og mere bekvemt.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-05-03 04:59

In article <3ed24605$0$48890$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kurt Lund
<kl@fabel.dk> wrote:

> Hmm. Medlem mig her og medlem mig der. Hvorfor ikke benytte usenet? Det
> er både hurtigere, nemmere og mere bekvemt.
For mit vedkommende er der for meget "støj" i dk.edb.grafik. Ikke så
meget der har relevans for mig som prof. bruger.
På DTPforum kan man også få tilsendt en e-mail når der er svar på ens
spørgsmål - det er da ganske praktisk - når der engang imellem opstår
et akut problem - og det er kun når man selv beder om det.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X
http://www.dtpforum.dk stedet hvor professionelle grafikere søger - og giver
gode råd.

Fra : Madsen

Dato : 31-05-03 00:27

Kurt Lund skrev:

> Hmm. Medlem mig her og medlem mig der.

Enig. Det er en plage. Jeg sidder pt. og koger over at jeg har glemt
mit kodeord til Adobes forum og man får faktisk helt lyst til at
droppe det forum totalt af samme grund. Sådan har jeg det i hvert
tilfælde.

Nå, men jeg koger videre...

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-05-03 01:02

Så skriv dem ned. http://www.mirekw.com/winfreeware/pins.html

> Nå, men jeg koger videre...

Go' sommer :)

--
Lars

Fra : Storm

Dato : 05-06-03 23:53

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg sidder pt. og koger over at jeg har glemt
> mit kodeord til Adobes forum og man får faktisk helt lyst til at
> droppe det forum totalt af samme grund.

Nu var det jo dig der hjalp mig til at bruge Adobes forum gennem min
Newsreader. Jeg har lavet én opsætning til Adobes grupper, med
preferencefilen til deres server, med mit brugernavn og password og så
har jeg en preferencefil til de/den andre servere jeg kobler op gennem.
Jeg oprettede genveje til preferencefilerne, så jeg til enhver til kan
koble på via Adobes server uden at skulle aflevere password og straks
såvel læse som skrive indlæg.

Kan du ikke gøre det med din Newsreader?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 31-05-03 01:22

Lars Jørgensen skrev:

> Så skriv dem ned. http://www.mirekw.com/winfreeware/pins.html

Det var selvfølgelig en mulighed. Jeg kunne også have søgt blandt
tidligere e-mails, hvor jeg havde kodeordet liggende, men alligevel
synes jeg det er en plage med alle de kodeord til ingen verdens
nytte. Nogle gange får man nærmest et indtryk af at de blot gør det
fordi at det ser smart ud i deres øjne.

> Go' sommer :)

Tak og i lige måde ;)

Madsen.

Fra : emj

Dato : 31-05-03 09:03

On Sat, 31 May 2003 02:21:34 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>men alligevel
>synes jeg det er en plage med alle de kodeord til ingen verdens
>nytte.
Brug det samme kodeord alle ligegyldige steder, så er det lettere at
huske og katastofen er til at overse, hvis andre skulle få fingrene i
det.
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk
- dit fristed på internettet.

Fra : Lee

Dato : 31-05-03 10:12

> Hmm. Medlem mig her og medlem mig der. Hvorfor ikke benytte usenet? Det
> er både hurtigere, nemmere og mere bekvemt.
>
> --
> Kurt Lund

Hvorfor er du så negativ overfor alternativer til Newsgroups ?
Det er da en relevant oplysning som mange vil blive glade for at få.
Folk har da sin egen dømekraft, og hvis det nye forum ikke lever op til
deres forventninger, skal du da nok se dem igen her.

Lee

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-03 13:28

"Lee" <lee@leenet.dk> skrev :

>Hvorfor er du så negativ overfor alternativer til Newsgroups ?

Fordi nyhedsgrupper er gode nok, når der skal skabes trafik til
et forum et andet sted?

Hvis folk forsvinder fra nyhedsgrupper, så vil de blive mindre
anvendelige for dem, der bliver tilbage?

Fordi fora er sværere at finde, hvis man ikke kender dem?

Fordi opslg for nye fora bør foregå i news:dk.opslag.internet og
ikke i debatgrupperne?
--
Knud

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 00:09

Storm skrev:

> Kan du ikke gøre det med din Newsreader?

Jo det kan jeg godt, men problemet var at jeg lige ville tjekke om man
mon kunne sende et link via newsreaderen som også fungerede når man
læste indlægget direkte på webinterfacet på Adobes forum og for at
tjekke det blev jeg nødt til at logge mig ind på webinterfacet, hvilket
jeg meget sjældent gør, og her skulle jeg så bruge kodeordet.

Altså via: <http://www.adobe.com/support/forums/main.html>

Problemet var bare at jeg i newsreaderens kontoindstillinger ikke kunne
se hvad kodeordet var, for det er af sikkerhedsmæssige årsager skrevet
med ene stjerner og klippe/klistre virkede heller ikke.
Det lykkedes så at finde kodeordet i en gammel mail og havde jeg ikke
fundet det, havde jeg nok oprettet et nyt kodeord i stedet, men det er
træls at sidde og brokle med sådan noget når man bare gerne vil ind på
det pokkers webforum og så ud igen få sekunder efter, når man har
tjekket om det link virker eller ej.

PS. Jeg har i øvrigt fået skældud i dag fordi at jeg medtager citeret
tekst i mine indlæg på Adobes forum. Det er det mest naturlige for mig
at gøre, men det er åbenbart ikke populært hos dem som bruger Adobes
webinterface. De mener at den citerede tekst er overflødig. Det forstår
jeg ikke, men man må nok hellere rette sig efter overmagten fremover
når man bruger Adobes forummer. Det er jo trods alt de færreste der
tilgår det via en newsreader, ser det ud til.

Madsen.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-06-03 05:29

On Fri, 06 Jun 2003 01:08:47 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Problemet var bare at jeg i newsreaderens kontoindstillinger ikke kunne
>se hvad kodeordet var, for det er af sikkerhedsmæssige årsager skrevet
>med ene stjerner og klippe/klistre virkede heller ikke.

Prøv med Revelation, det virker mange steder i Windows, hvor der står
stjerner.

http://www.snadboy.com/

Kurt Brixen

Fra : Storm

Dato : 06-06-03 21:43

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

[Klip]

> [...]
> træls at sidde og brokle med sådan noget når man bare gerne vil ind på
> det pokkers webforum og så ud igen få sekunder efter, når man har

På Mac har vi "Huskesedler" - her gemmer jeg al den slags.
Sikkerhedsmæssigt totalt uforsvarligt, men enormt praktisk

> [...]
> tekst i mine indlæg på Adobes forum. Det er det mest naturlige for mig
> at gøre, men det er åbenbart ikke populært hos dem som bruger Adobes

Næ, det har jeg også lagt mærke til. Jeg tjekker dem ud engang imellem,
ligesom man ville læse et blad, jeg har nogle gange spurgt og altid fået
korte og præcise svar, som ikke lagde op til nogen diskussion. Det er jo
også fint nok. Adobe har vel folk siddende, som kører svar af et par
gange i døgnet - sådan ser det ihvertfald ud hvor jeg har fulgt mest
med. Aandi Inston er jeg megen tak skyldig fra adobe.acrobat.macintosh.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 10:30

Kurt Brixen skrev:

> Prøv med Revelation, det virker mange steder i Windows, hvor der står
> stjerner.

Smart lille program og det kan snildt opfange kodeordet fra min
newsreader. Tak for tippet. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 22:04

Storm skrev:

> På Mac har vi "Huskesedler" - her gemmer jeg al den slags.
> Sikkerhedsmæssigt totalt uforsvarligt, men enormt praktisk

Der findes også et hav af den type programmer til PC, men jeg har
aldrig brugt dem. Jeg er så heller ikke den type der har bunker af
gule selvklæbende huskesedler klistret på skærmen som man ser mange
steder, men det blev jeg jo i dette tilfælde også straffet for ikke
at have. ;)

> Adobe har vel folk siddende, som kører svar af et par gange i
> døgnet - sådan ser det ihvertfald ud hvor jeg har fulgt mest med.

Det har jeg så ikke indtryk af i de grupper jeg følger, som
hovedsageligt er Windows-grupperne på 'User to User Forum'. Alene
navnet tyder på at det er brugere til brugere, men jeg har dog
bemærket at Chris Cox tit blander sig derinde. Jeg har opdaget
at han står på velkomstskærmen i Photoshop så han må vel næsten
være ansat af Adobe.

> Aandi Inston er jeg megen tak skyldig fra adobe.acrobat.macintosh.

Ham/hende har jeg så ikke hørt om før, men det er heller ikke en
gruppe jeg følger. Jeg kigger lidt i adobe.acrobat.windows engang
imellem.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 06-06-03 22:18

> [...]

> aldrig brugt dem. Jeg er så heller ikke den type der har bunker af
> gule selvklæbende huskesedler klistret på skærmen som man ser mange

Det behøver man jo ikke at have, man kan bare kalde dem frem når
huskeren skal hjælpes.

> Det har jeg så ikke indtryk af i de grupper jeg følger, som
> hovedsageligt er Windows-grupperne på 'User to User Forum'. Alene
> navnet tyder på at det er brugere til brugere,

Jo, det hedder de jo alle, det er måske bare mig der opfatter det sådan
- eller også er jeg en mere smal målgruppe

> Ham/hende har jeg så ikke hørt om før, men det er heller ikke en
> gruppe jeg følger. Jeg kigger lidt i adobe.acrobat.windows engang
> imellem.

Tænk, jeg troede han var world-wide berømt som Mr. pdf - sådan tænker
jeg altid på ham, han huserer også i comp.publish.prepress. Men jeg
forestiller mig også Madsen som dk-wide berømt, og jeg troede engang at
Kais Powertools var hittet på af Kai som var lærer på Roskilde Tekniske
Skole - han var ganske vist ikke lige typen, men jeg tænkte - man
skal godt nok ikke skue hunden på hårene... Det er et _par_ år siden.
Nu vil jeg lige tjekke det nye forum af. Sidst jeg gjorde det var det
kun et par enkelte indlæg.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 22:38

Storm skrev:

[Aandi Inston]

> Tænk, jeg troede han var world-wide berømt som Mr. pdf - sådan
> tænker jeg altid på ham, han huserer også i comp.publish.prepress.

Hmm, så må jeg næsten have "løbet" ind i ham, for den gruppe følger
jeg også i ny og næ. Navnet siger mig blot umiddelbart ikke noget.

> Men jeg forestiller mig også Madsen som dk-wide berømt,

A'twiwler. :)

> [...]
> ikke lige typen, men jeg tænkte - man skal godt nok ikke skue
> hunden på hårene... Det er et _par_ år siden.

:D

> Nu vil jeg lige tjekke det nye forum af. Sidst jeg gjorde det var
> det kun et par enkelte indlæg.

Jeg kom ikke ret langt sidste gang jeg var derinde. Det der egentlig
interesserede mig mest var at ham der kalder sig Jman ligner en jeg
har gået i skole med på en prik, men det var så ikke ham alligevel.

Et hurtigt genkig for få minutter siden tydede på at der egentlig
ikke sker ret meget derinde. De fleste forummer derinde er tomme
endnu. Altså inde på <http://www.dtpforum.dk>.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 08-06-03 16:30

> [...]

> Hmm, så må jeg næsten have "løbet" ind i ham, for den gruppe følger
> jeg også i ny og næ. Navnet siger mig blot umiddelbart ikke noget.

Du fandt ham jo men før jeg fik øje på ng brugte jeg hans "Spørg mig
site", den eksisterer vist ikke mere, men han har da denne:

<http://www.planetpdf.com/mainpage.asp?WebPageID=291>

Hvis han har været ansat hos Adobe, er han det næppe længere, da han er
medstifter af "Quite Software", som bl.a. har udviklet diverse plug-in
til Acrobat.

> Et hurtigt genkig for få minutter siden tydede på at der egentlig
> ikke sker ret meget derinde. De fleste forummer derinde er tomme
> endnu. Altså inde på <http://www.dtpforum.dk>

Nå noget er der da kommet til - det tager selvfølgelig noget tid at
starte op.
Personligt er jeg nu blevet så glad for newsgroup formen, og min
off-line læser (jeg har stadig ikke bredbånd!).
Men har man det, er det trods alt nok umiddelbart lettere tilgængeligt
for flere med et browser-baseret interface (er det det rigtige udtryk?).

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 07-06-03 12:22

Madsen skrev:

> [Aandi Inston]
>
> Navnet siger mig blot umiddelbart ikke noget.

Men for få dage siden hjalp han mig faktisk i adobe.acrobat.windows
hvor jeg spurgte om hvor:

eBook
Press
Print
Screen
CJKScreen

- er blevet af i Distiller 6, så jeg har altså hørt om ham før, men
kunne blot ikke huske det. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-06-03 22:51

Storm skrev:

> Hvis han har været ansat hos Adobe, er han det næppe længere, da
> han er medstifter af "Quite Software", som bl.a. har udviklet
> diverse plug-in til Acrobat.

Jeg begynder at forstå hvorfor du kalder ham Mr. pdf :)

<http://www.dtpforum.dk>

> Nå noget er der da kommet til - det tager selvfølgelig noget tid
> at starte op.

Klart, klart.

> Personligt er jeg nu blevet så glad for newsgroup formen, og min
> off-line læser (jeg har stadig ikke bredbånd!).

Det ville jeg ikke kunne undvære. (Hverken newsgroup-formen eller
bredbåndet. :)

> Men har man det, er det trods alt nok umiddelbart lettere
> tilgængeligt for flere med et browser-baseret interface (er det
> det rigtige udtryk?).

Jo, jeg tror nok det er det rigtige udtryk.
Jeg har blot ikke mødt et browser-baseret interface som når usenet-
formen til sokkerholderne, men det er så selvfølgelig et spørgsmål
om smag og behag. :)

Madsen.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 26-05-03 21:08

Det ser godt nok flot ud, Hvem står egentlig bag programmering, drift osv?
Det hele virker enormt professionelt at se til. Og så sutter det ikke på
Usenet sådan som Kandu gør. Det skal have en chance. Men jeg må jo tilstå at
jeg er til Usenet. Det er sejt, der er masser af det og der er ikke en masse
nuttede ikoner alle vegne.
Kh
Bjørn

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-05-03 04:48

In article <3ed272e3$0$32517$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Studio
Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> Det ser godt nok flot ud, Hvem står egentlig bag programmering, drift osv?
Det må du spørge admin om.
> [...]
> jeg er til Usenet. Det er sejt, der er masser af det og der er ikke en masse
Jeg kan specielt godt lide måden det er emneopdelt på - efter
programmer - programmering - styresystemer o.s.v.
Hvis man f. eks. har problemer i InDesign eller hvad det nu måtte være
- går man direkte til emnet.

Fra : B. Smalbro

Dato : 27-05-03 08:53

<<<<Hvis man f. eks. har problemer i InDesign eller hvad det nu måtte være
- går man direkte til emnet.>>>>>>>

Jo, men det er bare ofte sådan at problemet ligger midt i mellem eks.
operativsystem, InDesign og Photoshop. Når man opdeler alting i undergrupper
forsvinder muligheden for at få input fra folk, der kan løse problemet -
bare fra en anden vinkel end den man regnede med.
Kh
Bjørn

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-03 16:01

Domænet er tilsyneladende registreret af: http://www.jj-grafik.dk

> Det hele virker enormt professionelt at se til.

Det ligner et standard ASP-forum - dem findes der et HAV af - men jeg kan
selvfølgelig tage fejl.

mvh
Kim Jensen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 28-05-03 20:26

<Det ligner et standard ASP-forum - dem findes der et HAV af - men jeg kan
selvfølgelig tage fejl.>

Næ, jeg tror ikke du tager fejl - jeg syntes bare det ser godt ud. Der er en
fin gennemgående grafisk stil og alle detaljer er på plads. Det kan man jo
ligeså godt anerkende, når man nu har chancen.

Kh
Bjørn

Fra : Henrik Torp

Dato : 26-05-03 21:31

"Villy Erichsen" <spam@hammel-by.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dtpforum.dk
> Det ser lovende ud

Der findes også et andet forum med alle mulige emner: www.eksperten.dk. Det
har eksisteret i mange år, så der er noget at komme efter. Jeg har f.eks.
flere gange fået hjælp til diverse computerproblemer. Ved dog ikke hvor godt
det er indenfor det grafiske område.

Venlig hilsen
Henrik