Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafik spørgsmål
Fra : Torben Brøndum

Dato : 26-05-03 15:28

Hvordan laver man det - som vist på www.ekstrabladet.dk , at eks et billde
har en baggrund hvor hjørne er bukket op. Findes der et grafikprogram, hvor
funktionen findes ?

Torben Brøndum

Fra : Madsen

Dato : 27-05-03 01:34

Torben Brøndum skrev:

> Hvordan laver man det - som vist på www.ekstrabladet.dk , at eks
> et billde har en baggrund hvor hjørne er bukket op. Findes der et
> grafikprogram, hvor funktionen findes ?

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad det er for et billede du mener
for jeg kan ikke umiddelbart finde et billede på www.ekstrabladet.dk
hvor hjørnet er bukket, men jeg har en idé om hvad du mener. Det er
nok den effekt som man kalder for page curl og det kan sikkert laves
i de fleste grafikprogrammer vil jeg tro. Jeg bruger Photoshop og i
den kan man.

Hvordan man kan lave det i Photoshop er bla. beskrevet her:
<http://photoshopgurus.info/intermediate/page_curl/pagecurl.shtml>
Det er godt nok en af de mere langhårede tutorials, men resultatet
bliver rigtigt godt hvis man gør som beskrevet.

Der findes også plugins til Photoshop som gør det meget lettere, men
ulempen ved et plugin er at man mister lidt af den variation der er
mulighed for hvis man selv bygger det op fra bunden af.
Så vidt jeg husker så er det Kai's PowerTools 3 der bla. har en Page
Curl-funktion som er lige til at gå til.

Madsen.

Fra : quikquic@yahoo.com

Dato : 01-06-03 17:00

Fro best page curl, look at http://www.vizros.com/gallery.html

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 27-05-03 10:16

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote in message
> Hvordan laver man det - som vist på www.ekstrabladet.dk , at eks et billde
> har en baggrund hvor hjørne er bukket op. Findes der et grafikprogram,
> [...]

Corel Draw og Corel Photopaint klarer det også helt eminent (vektorgrafik -
bitmapgrafik)

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 27-05-03 23:37

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver man det - som vist på www.ekstrabladet.dk , at eks et billde
> har en baggrund hvor hjørne er bukket op. Findes der et grafikprogram,
hvor
> funktionen findes ?

Paint Shop Pro 8 har denne funktion indbygget...
(Effects-->imageeffects-->pagecurl)

/Michael.