Andet multimedie
GLE er det bedste!
Fra : Martin Jeppesen

Dato : 25-05-03 21:24

For dem som ikke kender GLE (Graphics layout Engine), så vil jeg lige dele
min glæde for det program.

http://glx.sourceforge.net/

Det er det bedste tegneprogram til tekniske tegninger.

Dog skal det siges, at GLE er et programmeringssprog, så din mus kan du
ikke bruge til noget.

Programmering til tegninger er vejen frem!

Fra : Studio Smalbro

Dato : 25-05-03 21:52

Hej
Det ser skægt ud, og jeg syntes det ser tiltalende ud at sproget er så
transparent. Men altså - ta'r det ikke temmelig lang tid at lave sine
tegninger på den måde?
Kh
Bjørn

Fra : Martin Jeppesen

Dato : 25-05-03 23:37

> Det ser skægt ud, og jeg syntes det ser tiltalende ud at sproget er så
> transparent. Men altså - ta'r det ikke temmelig lang tid at lave sine
> tegninger på den måde?

Jo, i starten tager det lang tid, men bliver sjovere og sjovere at
programmere i.

GLE's rigtig stærke side er for-løkker, og når du skal sætte Latex
formaler ind.

http://sodipodi.sourceforge.net/
minder om GLE, men har en brugergrænsefalde som et rigtig tegneprogram.

Hvis du kan lidt Latex, så brude du prøve at lave din næste figur i GLE=)