Andet multimedie
bentjuul 3670
Er der en eller anden som kan hjælpe mig!
Fra : Peter

Dato : 25-05-03 14:29

Hej!

Det vil ikke lykkedes og jeg er snart "kørt træt" med det her problem. Kan
en eller anden hjælpe mig? Jeg har så en tegning ind på en tekstside.
Tegningen er i bitmap-format, 170x167 (3,97 KB) Den ser hakket og kantet ud.
Så prøvede jeg gemme tegningen i et andet format, denne gang i JPEG og så
blev den en del mindre selvom programmet fortæller at den 170x167 (11,1 KB)
Tegningen ser pænere ud nu, men størrelsen er for lille. Hvordan kan jeg
gøre størrelsen stor igen
Hvis der evt. er en der "tilbyder" at hjælpe mig, sender jeg gerne en e-mail
med tegningen som vedhæftet fil. På forhånd tak!

m.v.h. - Peter Toft

Alletiders Morgenmusik.
Danmarks største repertoire!
Rød løber og flag medbringes!
www.morgenmusikken.dk
kontakt@morgenmusikken.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 25-05-03 14:52

On Sun, 25 May 2003 15:29:13 +0200, "Peter" <petit@mobil.dk> wrote:

> [...]
>Tegningen er i bitmap-format, 170x167 (3,97 KB) Den ser hakket og kantet ud.

Den bliver hakket, hvis den forstørres til mere end ca. 1x1 cm. Den er
simpelthen ikke større, hvis den skal printes ud.

> [...]
>Tegningen ser pænere ud nu, men størrelsen er for lille. Hvordan kan jeg

Den skal scannes igen, og scan den så i 600 dpi.

Kurt Brixen

Fra : Palle Bruselius

Dato : 27-05-03 20:32

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Den skal scannes igen, og scan den så i 600 dpi.

600 ppi er da ren overkill - det er der alligevel ingen printere, der kan
honorere. Afhængigt af printer er et sted mellem 150 - 225 ppi fint nok,
evt. 300 ppi.

Palle

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-05-03 20:59

On Tue, 27 May 2003 21:31:56 +0200, "Palle Bruselius"
<bruselius@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>600 ppi er da ren overkill - det er der alligevel ingen printere, der kan
>honorere. Afhængigt af printer er et sted mellem 150 - 225 ppi fint nok,
>evt. 300 ppi.

Nej, det er jo et bitmap-billede.

Kurt Brixen