Hvilken printer er billigst i drift
Fra : Kåre

Dato : 27-05-03 08:02

Hej NG

Jeg skal have fat i en ny (billig brugt) printer, som skal afløse min
Olivetti. Jeg synes den er alt for dyr i drift, og blækpatroner er nærmest
umulige at skaffe. Dertil er refill systemet gået ud af produktion, og så
bliver det rigtig dyrt...

Derfor søger jeg en sort/hvid printer, som er billig i drift, og hvor det er
let tilgængeligt at få blæk.

Skal det være blæk eller laser printer.
Evt. forslag?

pft
Kåre

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 27-05-03 08:40

"Kåre" <info@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG

SNIP

> Skal det være blæk eller laser printer.
> Evt. forslag?

Laserprintere er helt klart billigere i drift end blækprintere. Et vildt gæt
vil være ca. 1/3 eller 1/4 del af prisen for blækprintere pr. udskrevet
side.

Til gengæld er laserprinteren dyrere i indkøb.

Mvh. Ulrich

Fra : Kåre

Dato : 27-05-03 09:15

> [...]
> side.
>
> Til gengæld er laserprinteren dyrere i indkøb.

Men kan man få laserprintere billigt brugt?
Jeg har set en til et par hundrede kroner, men jeg er i tvivl om de helt
billige laserprintere er noget skrammel eller ej.
Jeg søger ikke stor opløsning i billedkvalitet. Den skal bare bruges til
almindelig tekst, hovedsageligt.

Kåre

Fra : Einstein

Dato : 27-05-03 09:23

En overset detalje er det meget høje strømforbrug på en laserjet (100 watt
når den er tændt og 3-400 watt når den udskriver) en blækprintere bruger ca
10-20 watt, så hvis det ikke er særlig tit man bruger sin printer (og den
står standby) vil det ikke entydig være laser printeren der vinder

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-05-03 11:47

On Tue, 27 May 2003 10:22:57 +0200, "Einstein"
<Albert@Einstein.iq> wrote:

> [...]
>10-20 watt, så hvis det ikke er særlig tit man bruger sin printer (og den
>står standby) vil det ikke entydig være laser printeren der vinder

Det skal med i overvejelserne, men min tudsegamle HP 5L bruger
dog kun 100 W ived udskrift og 6W i Sleepmode.

Ny toner som klarer ca. 4.000 sider ca. 510,- og "fyld selv
tonerkit" 175,-

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]