Kan iChat scriptes?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-05-03 00:39

Hejsa,

Jeg vil gerne have Sony Ericsson Clicker til at stille min iChat på
"Ude" når jeg forlader min Mac, men det kræver dog at iChat kan
scriptes.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-05-03 07:49

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg vil gerne have Sony Ericsson Clicker til at stille min iChat på
> "Ude" når jeg forlader min Mac, men det kræver dog at iChat kan
> scriptes.
>
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

Nemmeste måde at finde ud af det på er at åbne Script Editor -> Open
dictionary, og vælge iChat. Som et første hint kan den ikke scriptes
hvis du ikke kan vælge den i dictionaries.

"One's never alone with a rubber duck."

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-05-03 09:21

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Nemmeste måde at finde ud af det på er at åbne Script Editor -> Open
> dictionary, og vælge iChat. Som et første hint kan den ikke scriptes
> hvis du ikke kan vælge den i dictionaries.

Og det kan man ikke... Jeg have prøvet.

Øv.

Fra : Michael Holm

Dato : 27-05-03 08:32

> [...]

> scriptes.
>
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

Det er et lækkert program sony ericsson clicker!
Har sat computer til at skrue ned for musikken og gå på skærmskåner når
jeg forlader mac'en
eneste problem er at bluetooth rækker så langt, så hvis jeg blot går på
kontoret ved siden af, er jeg ikke langt nok væk (tilgengæld kan man
skrue op og ned for lyden, skifte musiknr. osv.

Men har du også oplevet at skulle genstarte mobillen (jeg har en T68i)
for at forbinde til en anden mac ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-05-03 09:21

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> kontoret ved siden af, er jeg ikke langt nok væk (tilgengæld kan man
> skrue op og ned for lyden, skifte musiknr. osv.

Ja blæreeffekten er stor!

> Men har du også oplevet at skulle genstarte mobillen (jeg har en T68i)
> for at forbinde til en anden mac ?

Det har jeg dog ikke prøvet, men den burde da kunne forbinde til flere,
hvis de har forskellige navne.

Fra : Steen Villumsen

Dato : 27-05-03 19:28

> [...]

> scriptes.
>
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

Uden at have oplevet det på min egen krop, så prøv at downloade
prefpane'en "iChatStatus" fra <http://www.ittpoi.com/>. Med denne
prefpane er der inkluderet lige præcis de to script du efterspørger.

Lad os lige høre om det dutter

--
Venligst,
Steen Villumsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-05-03 00:34

Steen Villumsen <i_h@te_spa.mm> wrote:

> [...]
> prefpane'en "iChatStatus" fra <http://www.ittpoi.com/>. Med denne
> prefpane er der inkluderet lige præcis de to script du efterspørger.

Det funker 100%. Takker mange gange for det gode link! Nu pauser min
iTunes automatisk og iChat går på "Ude" status, når jeg forlader
maskinen.

Clicker er genialt og det burde være en inspiration til Apple, så de
inkluderer mere Bluetooth funktionalitet ind i Mac OS X. Det er en meget
lovende teknologi, når den blive udnyttet rigtigt.