Skrifttype: "Tahoma" ligger den som standa~
Fra : Emil Jensen

Dato : 26-05-03 23:05

Hej NG

Jeg er ved at lave en hjemmeside om, således at alt teksten som før blev
skrevet i "Times New Roman" nu skrives i "Tahoma". Men jeg kom i tanker om
det mon nu er klogt, for har alle "Tahoma" skrifttypen liggende i deres
computer som standard?

Mvh

Emil Jensen

Fra : René Poulsen

Dato : 27-05-03 13:52

Emil Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
om
> det mon nu er klogt, for har alle "Tahoma" skrifttypen liggende i deres

Hej Emil!

Godt at du tænker over det, for det er nemlig trælst hvis ens skrifttype
ikke er på alle computere som standard - det kan ødelægge hele designet.
Men jeg tror at Tahoma er en standard skrittype - jeg kører win98 og når
jeg går ind på C:\Windows\Fonts og højreklikker på Tahoma står der at det
er ukendt hvornår den blev oprettet - det står der bl.a. andet også ved
Times New Roman så det kunne tyde på at det er en standard. Derudover har
jeg hentet nogle skrifttyper og der står der hvornår de blev oprettet.
Jeg ved selvfølgelig ikke med 100%, men jeg føler mig meget sikker...

/René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : krammefyr

Dato : 27-05-03 19:37

Tahoma, er en standard microsoft skrifttype, som bla. er standard i menuer i
mange microsoft produkter, så den skulle være sikker nok at bruge

Fra : Emil Jensen

Dato : 29-05-03 10:40

Tak for svarene til René Poulsen og "Krammefyr"

Mvh

Emil