Kan man afinstallere OS 9 på
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-05-03 21:26

Jeg har netop sat en iBook op med OS X - desværre har den installeret OS
9 også, hvilket vollder en del bøvl, da OS 9 bliver ved med at åbne sig
ved installation af en hp 3200m.

Jeg fik ikke valgmuligheden da jeg bootede iBook'en første gang.

Kan jeg bare tage systemmappen, applications og mide i skralderen ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-05-03 22:00

[2900] Jesper Haaber Gylling - jesper@gylling.net on 5/26/03 10:26 PM wrote:

> [...]
>
> Jeg fik ikke valgmuligheden da jeg bootede iBook'en første gang.
>
> Kan jeg bare tage systemmappen, applications og mide i skralderen ?

Ja.

--
/peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-05-03 22:12

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Ja.

Hej Peter

Det lyder rigtigt godt. Jeg stoler på din viden og sletter de ting som
jeg kan se er OS 9.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-05-03 06:37

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Ja.

Kan jeg gøre det mens den er bootet fra harddisken og kører OS X ?
Mapperne er jo nemme nok at se. Jeg formoder at følgende skal slettes:

Applications (Mac OS 9)
System folder

nu sidder jeg ikke ved iBook'en, men er der flere ?

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-05-03 07:03

[2900] Jesper Haaber Gylling - jesper@gylling.net on 5/27/03 7:36 AM wrote:

> [...]
>
> Applications (Mac OS 9)
> System folder
>
> nu sidder jeg ikke ved iBook'en, men er der flere ?

Nej det skulle være nok. Det er muligt den brokker sig når du prøver at
smide systemmappen ud, men så må du et smut i terminalen:

sudo rm -rf /Systemmappe

--
/peter

Fra : Michael Holm

Dato : 27-05-03 08:40

> [...]
>
> Jeg fik ikke valgmuligheden da jeg bootede iBook'en første gang.
>
> Kan jeg bare tage systemmappen, applications og mide i skralderen ?

Peter har jo svaret på dit konkrete spørgsmål ! Men..

En anden mulighed, hvis I godt vil beholde OS 9 alligevel (?!) er at gå
ind i "SystemPreferences" under "Classic", og sæt flueben, ved "Warn
before starting Classic" - det er meget rart hvis man kommer til at åbne
et Classic program ved en fejl

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-05-03 12:22

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> ind i "SystemPreferences" under "Classic", og sæt flueben, ved "Warn
> before starting Classic" - det er meget rart hvis man kommer til at åbne

Var det ikke Morten, der i sin tid kom med et rigtig smart trick;
komprimer OS9 med StuffIt.
Så har man en komplet OS9 liggende, hvis man en dag skulle fortryde
- og OSX ved det slet ikke!

/preben
--
Preben Bødker Nielsen . preben AT ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-05-03 16:24

Preben Bødker Nielsen - spam-01@tdcadsl.dk on 5/27/03 1:21 PM wrote:

> Var det ikke Morten, der i sin tid kom med et rigtig smart trick;
> komprimer OS9 med StuffIt.
> Så har man en komplet OS9 liggende, hvis man en dag skulle fortryde
> - og OSX ved det slet ikke!

Jeg plejer bare at lave et image med Disk Copy, det fungerer også fint.

--
/peter

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-05-03 17:00

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Jeg plejer bare at lave et image med Disk Copy, det fungerer også fint.

Yes, det var vist også det han i sin tid foreslog.

/Preben

Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 31-05-03 00:32

> [...]

at
smide systemmappen ud, men så må du et smut i terminalen:

Har lige et spørgsmål for jeg har længe ønsket at afinstallere OS 9
fra min primære harddisk (OS X)... Bruger aldrig Classic, kører OS 9
for sig selv på en anden harddisk.
Hvis man fjerner OS 9 fra sin harddisk, hvor OS X også ligger,
påvirker det ikke noget i OS X, vel?....
Vil bare ikke risikere at miste noget på harddisken....

Mvh. Kristoffer