Køb af PC
Fra : Ferskenvej

Dato : 26-05-03 20:28

Hej NG.

Jeg har kig på et par forskellige pc'ere og er interesseret i at vide,
hvilken der er bedst (jeg har selv mest "fidus" til P4'eren):

CPU: AMD Athlon XP 2700+
Køler: cpu-køler Socket A op til 3200+
Bundkort: ECS L7VTA Socket A
Ram: 512 MB DDR 184 Pins PC2700
Kabinet: Miditower Magnus GRÅ
Harddisk: 120 GB Maxtor 7200rpm Fluid - DM +9
DVD: 16/40 Sony
Grafikkort: Daytona GF 4 Ti4200 128 MB TV-out 8x
Skærm: 17 Cycon 0.27DP IZ-7
Tastatur: Windows tastatur
Mus: Cycon Mouse m/Scroll Grå PS2
Højttalere: Standard højtalere

Pris: 7300,-

eller

CPU: P4 2400 MHz
Bundkort: ECS P4S5A DX+ USB2.0
Grafikkort: Daytona Geforce 4 TI4200, 128 mb, tv-out
Harddisk: 80 gb Maxtor diamondmax 9+
Ram: 512 mb DDR, PC2700
Skærm: Sampo KM-718DT-C, 17"
Kabinet: Codegen 6013
DVD: LG DVD 16X 48XCD
Diskette: 1.44 MB
Netkort: 10 / 100 Mbit
Køler: Standard køler
Lydkort: AC 97 Sound
Tastatur: Standard tastatur
Mus: Standard mus
Højttalere: Standard højttalere

Pris: 6700,-

Håber i kan hjælpe?!

-Mikkel

Fra : Panik

Dato : 26-05-03 22:50

Hold Dig Til P4ern den går du ikke fejl af amd pcer tøler ikke fo meget
varme og ryger din køler så er cpuen gået p4 tøler nemt at køleren smutter
uden at brænde cpuen af
hilsen panik www.panik-kim.dk hvis du vil vide mere

Fra : Jonas Jalling

Dato : 27-05-03 14:54

Panik wrote:
> Hold Dig Til P4ern den går du ikke fejl af amd pcer tøler ikke fo
> meget varme og ryger din køler så er cpuen gået p4 tøler nemt at
> køleren smutter uden at brænde cpuen af

Hehe.. Du skal nok øve dig lidt i at montere CPU-køler

Jonas Jalling

Fra : Lasse

Dato : 27-05-03 07:03

Kan du finde ud af at samle det selv? Så kan du få noget meget bedre.....

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 29-05-03 11:57

> Jeg har kig på et par forskellige pc'ere og er interesseret i at vide,
> hvilken der er bedst (jeg har selv mest "fidus" til P4'eren):

Jeg vil også anbefale en P4 lige nu. Men jeg kan se at der i begge PC'ere er
et ECS bundkort, og det vil jeg i hvert fald holde mig LANGT væk fra!
Bundkortet er jo trods alt en af de vigtigste komponenter, så der vil jeg
vælge et mærke man kan stole på, f.eks. Intel, Asus, AOpen, Chaintech, EPoX,
Gigabyte, MSI, Soltek
og Tyan. Jeg har med vilje ikke nævnt Abit, da jeg selv har haft 2 af deres
bundkort der brændte af. (Nogle af kondensatorerne tæt på cpu'en der ikke
kunne holde til varmen..)

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 29-05-03 12:55

> Jeg vil også anbefale en P4 lige nu. Men jeg kan se at der i begge PC'ere
er
> et ECS bundkort, og det vil jeg i hvert fald holde mig LANGT væk fra!

Ellers kunne man jo overveje Asrock. Det er et samarbejde mellem ASUS og
Rockwell, hvor de laver billige bundkort men naturligvis med den ekspertise
de to firmaer bringer med sig. Vi bruger dem selv i vores færdige
Office-PC'er (Compergo).

--

Jesper Ryskin, ejer af Webconsult
Støjer din PC? Besøg eksperterne på asp.webconsult.dk eller