Australien: farbare veje fra Alice Springs~
Fra : Joda

Dato : 26-05-03 18:34

Har nogen taget turen i dyt fra Alice Springs til Ayers Rock eller vice
versa
i Northern Territory i Australien.
Er vejene farbare til andet end 4-hjulstrækkere.
Nettet oplyser kun, at vejene er "sealed".

CV

Fra : Ole

Dato : 26-05-03 21:49

"Joda" <vc@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Northern Territory i Australien.
> Er vejene farbare til andet end 4-hjulstrækkere.
> Nettet oplyser kun, at vejene er "sealed".

Jeg har besteget Ayers Rock i 1990 men vi tog flyveren fra Alice Springs, afstanden er alt
for langt til at køre selv i bil
Vejene er udmærkede, men PAS PÅ de store lastvognstog med 3 - 4 anhængere, de kører STÆRKT
og jager alle personbiler ind til siden,
de HAR forkørselsret !

Fra : Joda

Dato : 26-05-03 22:05

Kan man komme nogenlunde kvikt rundt i området omkring Ayers Rock uden at
være kørende ?
Med andre ord: hvad med afstandene: - dels fra nærmeste lufthavn, fra
nærmeste "by"
og i selve området ?

CV

Fra : Andersen

Dato : 26-05-03 22:46

Jeg var der i 1994, kørte fra Alice Spring af fine asfaltveje.Det er et must
at have bil med, så kan man også køre til the Olgas.( af asfaltveje ).

Mikael

Fra : Keiko

Dato : 28-05-03 07:13

Vi var der i 1998 og kørte fra Sydney til Sydney via Melbourne,
Adelaide, Uluru, Alica Springs, Townsville, og Brisbane. Vi kørte i en
almindelig Toyota Camry og klarede turen fint. Der er dog nogle gange
problemer hvis man har lejet en bil udenfor NT, at så må man ikke køre
ind i NT. Men for at komme til spørgsmålet .... vejene mellem Uluru og
Alica Springs er helt OK til et tur i en almindelig dyt

God tur.

Mvh
Peter

Fra : Pierre Dragh

Dato : 28-05-03 10:45

"Sealed" betyder asfaltveje.med bil ca 5 timer og 21 minuter 356Km se
www.travelmate.com.au
Man kan flyve fra Alice til Ayers Rock(Uluru) ca 55 minuter se
www.qantas.com
Pierre

Fra : Pierre Dragh

Dato : 28-05-03 10:49

http://www.wrightsair.com.au/AyersRock.htm
Pierre

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 28-05-03 10:53

> [...]
de kører STÆRKT
> og jager alle personbiler ind til siden,

Et godt trick, er at lægge sig helt op i røven på dem, så man ligger i deres
slipstrøm, så spare man meget benzin.
Og man skal ikke være bange for at de pludselig bremser, for de er så store
at de bruger et par km. før de står stille.

Glenn

Fra : Michael

Dato : 02-06-03 06:45

Kære Joda ! - og måske andre

Kig ind og læs om vor tur til Australien, der bl.a. også gik til Ayers Rock.
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page5.html

Hilsen fra
Ulla og Michael