Hvilken scanner?
Fra : Jensen

Dato : 26-05-03 16:48

Min kone ønsker sig en scanner til fødselsdag, men hvilken skal jeg
købe? Priside: 500-1000 kr, ikke nødvendigvis med maksimal opløsning.
Venligst Jørgen Jensen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-03 16:53

"Jensen" <ppanter(nospam)@City.dk> wrote in message
> Min kone ønsker sig en scanner til fødselsdag, men hvilken skal jeg
> købe? Priside: 500-1000 kr, ikke nødvendigvis med maksimal opløsning.
> Venligst Jørgen Jensen.

Epson Perfection 1260 kunne være et bud.. Epson plejer i hverfald at lave
gode scannere.. Men de er jo så heller ikke de billigste.. Nævte model
koster lidt under 1000

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-03 16:56

> [...]
> Min kone ønsker sig en scanner til fødselsdag, men hvilken skal jeg
> købe? Priside: 500-1000 kr, ikke nødvendigvis med maksimal opløsning.

Denne her Canon kunne nok også være et godt bud:

http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1504617916

Fra : Per A. Hansen

Dato : 26-05-03 19:33

"Jensen" <ppanter(nospam)@City.dk> skrev i en meddelelse news:dic4dvk95o45mbelj9f8j9ev85tnutk9cb@4ax.com...
> Min kone ønsker sig en scanner til fødselsdag, men hvilken skal jeg
> købe? Priside: 500-1000 kr, ikke nødvendigvis med maksimal opløsning.

Har du brug for at scanne negativer/positiver m.v. ind?
I så fald vil jeg stærkt anbefale en EPSON - 2400 Photo,
der ganske enkelt er en utrolig god scanner til
prisen. Den kan scanne 6 stk. 24*36 film ad gangen med
en meget høj opløsning - og er lynhurtig.
Se priserne i www.edbpriser.dk
Programmet Fine Reader, der er gratis, kan der
indskannes tekst næsten 100% fejlfri - og den kan køre
kopier direkte til printer o.s.v. Et godt køb.
Jerg har prøvet Epson 1250, der er ganske udmærket, men
der er meget stor kvalitetsforskel på de to.

Per A. Hansen

Fra : Lars

Dato : 28-05-03 21:27

"Per A. Hansen" <xxper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Helt enig i det med Epson 2400.

Programmet Fine Reader, der er gratis,

Er det gratis? Hvor kan man finde det gratis?
Gerne et link.

Hilsen Lars

Fra : Per A. Hansen

Dato : 29-05-03 20:21

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse news:3ed51bb2$0$83051$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Helt enig i det med Epson 2400.
>
> Programmet Fine Reader, der er gratis,
>
> Er det gratis? Hvor kan man finde det gratis?

Jeg fik min fra en CD-skive fra bladet "Komputer" -
mærket 16 - 2002

Programmet er fabelagtigt godt - næsten 100 %
fejlfri med en opløsning på 300 dpi - med Epson
2400 går det så hurtigt at man ikke kan nå at
lave andet end at fodre maskinen med tekstsider -
- prescanne og indramning .

Per A. Hansen