Camping Union Lido
Fra : Søren

Dato : 26-05-03 13:42

Hej gruppe

Kender nogen noget til camping Union Lido
I Italien.
Positivt og negativt.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : EJE

Dato : 27-05-03 11:37

Søren <soeren.pedersen@tdcadsl.dk> wrote in article
<3ed20acf$0$97197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hej gruppe
>
> Kender nogen noget til camping Union Lido
> I Italien.
> Positivt og negativt.
>
> Med venlig hilsen
>
> Søren
>

>Hej Søren

Det er alletiders plads. Der findes alt hvad man behøver af supermarkeder,
restauranter, forretninger, flere pools, dejlig badestrand, masser af
flotte toiletbygninger (15-20 stk) o.s.v. o.s.v.
Underholdning for såvel børn som voksne hver dag.
Intet negativt set med mine øjne, derfor har vi også været der mange gange
og kommer igen og igen.
Nogen mener dog det er for restriktivt, at man f.eks. ikke må cykle overalt
på pladsen men kun af særlige veje frem til udgangen.
Andre mener det er for restriktivt, at der skal være ro kl.23 - og der
menes virkelig ro.
Man må heller ikke høre radio/tv så højt, at det kan høres på
naboparcellen.
I siestaen (13-15) forventes der ligeledes ro.
Alt dette er i tråd med, hvordan vi ønsker vores ferie skal foregår. Derfor
passer restriktionerne os rigtig godt.

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-05-03 11:49

EJE wrote:

> Det er alletiders plads. Der findes alt hvad man behøver...

> ...Derfor passer restriktionerne os rigtig godt.

Og sådan er vi så forskellige, og foretrækker forskellige ting.

Som du beskriver pladsen kommer jeg til at tænke på at det minder for meget
om en charterrejse med hotel... )

Det du opfatter som en superplads opfatter jeg som en mindre interessant
plads.

Derfor er det så svært at råde når folk spørger om en plads er god eller ej.
Til gengæld er dit svar så dejligt uddybende at man selv kan tage stilling.
Det havde unægteligt været svært hvis du kun havde skrevet 1. sætning.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : EJE

Dato : 06-06-03 08:57

> [...]
stilling.
> Det havde unægteligt været svært hvis du kun havde skrevet 1. sætning.

Ja, heldigvis er vi forskellige. Nu uddyber du så til gengæld ikke, hvad
det er, der får dig til at opfatte Union Lido som en mindre interessant
plads
Derfor antager jeg, det er alt, hvad jeg har skrevet om pladsen, og jeg vil
derfor gerne forklare nærmere.
Når vi tager på ferie på Union, vil vi slappe af. Drive og dase i 3 uger i
den atmosfære, der nu en gang er på en campingplads.
Vi ønsker, at små børn kan lege og gå rundt uden fare for, at blive kørt
ned af hensynsløse børn og unge, der leger tour de france på
campingpladsens veje.
Vi har ikke selv TV eller radio med, og ønsker heller ikke at høre, at
naboen har TV´et tændt eller radioen kørende med larmende musik hele
dagen..
Når vi sidder og nyder freden om aftenen eller er gået i seng, ønsker vi
ikke at ligge vågen den halve nat, fordi andre hellere vil feste hele
natten med høj musik og larm.
Indkøb og restaurantbesøg skal kunne klares på pladsen eller i gå afstand.
Siestaen kan jeg sagtens undvære, men sådan er forholdene nu engang i
Italien.
Såvel ved Gardasøen som på en anden plads på Lidoen, har vi været udsat for
de ting, jeg ovenfor beskriver, vi helst vil være fri for.
Jeg tror dog ikke, at det er disse ting, der får dig til at udnævne Union
til en mindre interessant plads, vel? Men hvad er det så? Hvis det bare er
en helt anden ferieform, du foretrækker, var det måske fair, at du anførte
det.
"Jeg er til fest og ballade hele dagen og natten, så Union er uinteressant
for mig."
eller
"Jeg foretrækker en campingplads, der ligger i pagt med naturen uden
svømmepøl og andre underholdningstilbud, så Union er uinteressant for mig"
eller......?

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-06-03 10:38

EJE wrote:

> ...der får dig til at udnævne
> Union til en mindre interessant plads, vel? Men hvad er det så? Hvis
> det bare er en helt anden ferieform, du foretrækker, var det måske
> fair, at du anførte det.

Du har ret - det er mere fair...

Lad mig først understrege at jeg ikke gør den ene ferieform til den
"rigtige" men fuldt ud erkender at vi har forskellige preferencer!

Det der er rigtigt for dig *er* rigtigt for dig - og vice versa... Måske jeg
skulle have formuleret den ene sætning anderledes...: "Det du opfatter som
en superplads opfatter jeg *måske* som en mindre interessant plads". Så
dækker den bedre.

Jeg foretrækker campingferieformen netop fordi man er mobil og har større
mulighed for at "udforske" det land, og den egn man befinder sig i.

Jeg foretrækker en mere aktiv ferieform end den der lægges op til på de
store "Mit Fünf Sternen und Alles..." pladser - og der er ikke nogen negativ
ladning indbygget i den vending.
Selvfølgelig kan de da også benyttes som base for den aktive ferie - men jeg
gætter på at langt de fleste der benytter disse pladser også er på dem stort
set hele tiden.

> "Jeg foretrækker en campingplads, der ligger i pagt med naturen uden
> svømmepøl og andre underholdningstilbud, så Union er uinteressant for
> mig" eller......?

Det er nok den der kommer nærmest - selvom jeg da foretrækker en pøl eller
badesø eller hav eller flod på eller ved pladsen og bestemt kræver at de
sanitære forhold et tip-top. Blandt andet derfor er jeg blevet meget glad
for for eksempel Feddet ved Præstø Fjord og http://www.aktiv-camping.at/ i
Prutz i Østrig.

God Campingferie til alle,

Carsten Stage