hjælp til valg af ny computer
Fra : Gismo

Dato : 26-05-03 13:23

Jeg skal samle en computer til min farmor. Hun skal bruge den til
internettet. Der udover skal den kunne burges til spil af børnebørn osv (d2,
wc3, cs osv)

Har 2 krav til den: Meget lydløs og en god 17" LCD skærm eller måske en
15-17" fladskærm (poster i dk.edb.hardaware.skearm senere vedr dette)

Hvad skal jeg vælge af ting til denne computer?

Skal ikke være en monster computer, men den skal helst kunne trække de
nyeste spil flydende. Brænder og dvd er lige meget, hellere et godt stabilt
lydløst cd-rom drev

Alle foreslag er velkommen, helst ikke meget mere end 6-7 k med skærm. Om
det er amd eller intel er lige meget - og helst ikke boxed cpu.

Mvh

Gismo

ps. Sætter stor pris på hvis tingene kan bestilles fra 1-2 steder. Gør det
noget nemmere hvis noget går i stykker.

Fra : Anders pedersen

Dato : 26-05-03 14:39

Mon, 26 May 2003 14:23:06 +0200, Gismo <stivnisse@[XXXX]hotmail.com> skrev:

> [...]
>
> Gismo
>
> ps. Sætter stor pris på hvis tingene kan bestilles fra 1-2 steder. Gør det

Jeg har fundet et par link her:
http://www.add-data.dk/PC/XP1700.htm
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-show.asp
http://www.add-data.dk/PC/EcoDuron1300.htm
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=3285&ID=1

Så er det bare med hvad den må koste.

Anders

Fra : Gismo

Dato : 26-05-03 14:48

"Anders pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
newsrpr77tdb28lkx8@news.stofanet.dk...

Om

> [...]

Takker for linkene
gf4 MX svare lidt til et godt gf2 og den skal gerne kunne trække nye spil og
en af dem har et tnt 2 kort *yeark*
Jeg kan selv samle computeren, men jeg har ikke styr på hvad der er af
hardware på marked fortiden - derfor jeg søger hjælp her.

min. grafik kort skal være ti 4200 eller tilsvarende radeon evnt med et
zelman køleprofil til at fjerne larmen fra det
angående pris skal det helst ikke være mere end 6-7 k med skærm.

Gismo

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-05-03 23:32

Gismo wrote:
> Skal ikke være en monster computer, men den skal helst kunne trække de
> nyeste spil flydende.

Host. Er det ikke noget af en selvmodsigelse?

mvh
Henning

Fra : Gismo

Dato : 26-05-03 23:49

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Host. Er det ikke noget af en selvmodsigelse?

Lidt, men ingen der siger det skal være i 1600 x 1200 - cs køre jo normalt i
800 x 600 og køre flydende på en langtsom computer!

Gismo