pdf fil m kode
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-05-03 16:27

Det er måske fy at spørge, men jeg stikker næsen frem....

Jeg har en kæmpe pdf fil (850 sider) fra hvilken jeg gerne vil printe
ud.

Ak - den er beskyttet af en kode.

Det eneste jeg har kunnet finde ud af er at åbne i "Billedfremviser" og
kopiere en side ad gangen, sætte ind i Textedit og så printe ud. Men
kors hvor bliver det grimt

Findes der et crack?

-- venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Bitbucket

Dato : 25-05-03 16:53

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
>
> Det eneste jeg har kunnet finde ud af er at åbne i "Billedfremviser" og
> kopiere en side ad gangen, sætte ind i Textedit og så printe ud. Men

Hvis du har en Windåse (evt. en virtuel af slagsen) , så kan du
downloade en demoversion af et PC program herfra der kan deprotecte PDF
filen:

http://www.crackpassword.com/products/prs/othersoft/pdf/downloads.php

Demoen virker i 30 dage.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-05-03 16:59

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Hvis du har en Windåse (evt. en virtuel af slagsen) , så kan du
> downloade en demoversion af et PC program herfra der kan deprotecte PDF
> filen:

Kan jeg køre prog under VPC?

-- og tusind

--and don't forget to boogie

Fra : Bitbucket

Dato : 25-05-03 18:20

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Kan jeg køre prog under VPC?
>
> -- og tusind

Formodentlig!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-05-03 21:04

martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) writes:

> Jeg har en kæmpe pdf fil (850 sider) fra hvilken jeg gerne vil
> printe ud. Ak - den er beskyttet af en kode.

Har du prøvet at åbne den i xpdf eller lignende? Send den evt. til
mig, så skal jeg gerne teste. Erstat "spam" med "janus".

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Karl Antz

Dato : 25-05-03 21:25

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Har du prøvet at åbne den i xpdf eller lignende? Send den evt. til
> mig, så skal jeg gerne teste. Erstat "spam" med "janus".
>
> -j

ellers ka' du åbne den med Prfeview jbis du kører OS X - det plejer at
kunne printe den slags filer uden problemer

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 26-05-03 14:51

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ellers ka' du åbne den med Prfeview jbis

??

Søgning på Google gav intet om Prfeview jbis

på forhånd tak

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Karl Antz

Dato : 26-05-03 15:07

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> ??
>
> Søgning på Google gav intet om Prfeview jbis
>
> på forhånd tak
>
> Martin

ak ja - det hurtigtskriveri ...
Der skulle ha' stået "ellers kan du åbne den med Preview hvis du kører
OS X"

Preview er et med systemet leveret program der kan åbne PDF-filer

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 26-05-03 15:30

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Preview er et med systemet leveret program der kan åbne PDF-filer

Det hedder vel Billedfremviser på dk'sk (i det mindste giver en
Finder-søgning bl a dette resultat. Egentlig sjovt) - og det har jeg som
skrevet prøvet... det er ikke åbningen af dokumentet der er problemet,
men at få sider printet ud.

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Karl Antz

Dato : 26-05-03 15:50

> [...]

> Finder-søgning bl a dette resultat. Egentlig sjovt) - og det har jeg som
> skrevet prøvet... det er ikke åbningen af dokumentet der er problemet,

forbløffer mig lidt - jeg modtager MWJ (Macintosh Weekly Journal -
fremragende e-tidsskrift forøvrigt) som netop er Password-beskyttet.
Acrobat nægter pure at printe det af samme årsag, mens Preview hvergng
pænt og nydeligt sætter det på papir.

Men computeres veje ere uransagelige ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-05-03 21:38

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> fremragende e-tidsskrift forøvrigt) som netop er Password-beskyttet.
> Acrobat nægter pure at printe det af samme årsag, mens Preview hvergng

Det lyder altså sært, jeg får MDJ og de er ikke beskyttede. Hvorfor
skulle MWJ så være det?

Jeg er ret sikker på du ikke har ret

Mojn, Thomas

<http://www.macjournals.com>

--
I've learned some painful advice about investing.
In the future, when ending conversations with an investment

Fra : Karl Antz

Dato : 26-05-03 22:52

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> Det lyder altså sært, jeg får MDJ og de er ikke beskyttede. Hvorfor skulle
> MWJ så være det?
>
> Jeg er ret sikker på du ikke har ret

.... og jeg er meget sikker på jeg har ret

)) så langt var jeg nået, og så kiggede jeg efter på MWJ's website.
Filerne er ganske rigtigt ikke beskyttet med Acrobat-beskyttelse - men
de _er_ signerede med en PGP-key:

> [...]
> full Acrobat package and modify the PDF issue in any way (by
> adding notes or links or other features), the digital signature
> becomes invalid.
>
> Early signed issues of MWJ were signed using our RSA key, but most
> back issues and all current issues are signed with our DH/DSS to
> interoperate more effectively with current versions of PGP
> freeware. Both keys are available on this Web site. Future PDF
> editions may be signed internally with Acrobat's own digital
> signature mechanism, but we have no plans to drop PGP for the

Og hvorom alt er, så gik det oprindelige spørgsmål på hvordan man kunne
printe en PDF-fil, som ikke lod sig udskrive ud fra Acrobaten.

Og netop dér er min konklusion: MWJ kan_ikke_udskrives fra Acrobat -
udskrivningen bliver hver evig eneste gang aborteret. Hvis jeg
derimod åbner det selvsamme dokument i Preview, udskrives det
komplet og uden problemer.

kh ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 27-05-03 00:28

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... og jeg er meget sikker på jeg har ret
>
> )) så langt var jeg nået, og så kiggede jeg efter på MWJ's website.
> Filerne er ganske rigtigt ikke beskyttet med Acrobat-beskyttelse - men
> de _er_ signerede med en PGP-key:

Det er de.

> Og hvorom alt er, så gik det oprindelige spørgsmål på hvordan man kunne
> printe en PDF-fil, som ikke lod sig udskrive ud fra Acrobaten.

Jep, men det kan MxJ sagtens via Acrobat.

> Og netop dér er min konklusion: MWJ kan_ikke_udskrives fra Acrobat

På dit system måske, jeg og andre kan sagtens printe dem.

Mojn, Thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 26-05-03 14:51

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Har du prøvet at åbne den i xpdf eller lignende?

Næh - kører (endnu) ikke X11

Den er på 15 MB så ser lige, om jeg kan klare det i VPC

tak for hjælpen

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-05-03 15:36

> [...]

> Det eneste jeg har kunnet finde ud af er at åbne i "Billedfremviser" og
> kopiere en side ad gangen, sætte ind i Textedit og så printe ud. Men

Du åbner i Preview og printer ud. Nemt nok. Det kan tage et stykke tid
at åbne et så stort dokument, så du skal nok være lidt tålmodig.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på